2024-04-26, 17:28
Medlem
bithaxs avatar
Vänsterpartiet borde åläggas 50000 kr i vite varje gång deras ledamöter bryter mot regler.
Då skulle det fort bli ordning i leden.
Citera
2024-04-26, 17:32
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Det är lite märkligt att i Sverige kallas det ”Palestinasjal” och klassas som att det signalerar vänsteråsikter, medan det i andra länder kallas ”Shemagh” och används både av Amerikanska och Brittiska armén som en del av deras uniformer. Tror inte de generellt uppfattas som vänster.

Sedan tycker jag att överenskomna klädregler ska följas men det är ingen stor fråga för mig.

Edit: Om en person av arabisk härkomst bär Shemagh behöver det inte betyda någonting alls eftersom det är ett traditionellt klädesplagg i de delarna av världen. Att en invandrare bär ett plagg från sitt ursprungsland är inte konstigare än att de äter maträtter från sitt ursprungsland. Fast i just det här fallet kan man förmoda att tanken är att signalera politisk hemvist.
Samma sak?

Eller så är det så att det är olika mönster dvs det är skillnad på en palestinsk Keffiyeh och andra Keffiyeh/shemaghs mönster. Riksdagsledamoten bär uppenbarligen en "palestinasjal" som just har ett eget mönster. https://en.wikipedia.org/wiki/Palestinian_keffiyeh

Citat:
Du får kväljningar av amerikanska soldater i uniform stationerade i mellanöstern?
amerikanska, brittiska mm soldater bär likt IDF - Israel Defence Forces olika varianter Keffiyeh/shemagh med annat mönster än den palestinska Kefiyehn samt grön färg.
Riksdagsledamoten bär en palestinsk Keffiyeh.

Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Jag får kväljningar av idioter som dig som skriver på flashback att amerikanska soldater i mellanöstern har sådana som en del av sin uniform och sedan fortsätter gapa om det i tråden som om det är ett jävla faktum.

Det är en stark vänstersymbol. Du vet det, men vill spela allmänbildad och verka viktig.
Nu har ju Trakesson faktiskt fel. De bär Keffiyeh/shemagh, men inte en palestinsk Keffiyeh.

Citat:
Det är ett faktum. Lätt att kontrollera, men kvälj på du.
Du hade ju uppenbarligen själv inte läst på.
Citera
2024-04-26, 17:42
Medlem
En skitsak jämfört med tex korruption och lobbyism men i Sverige ska bara svenska flaggan skyltas med och allt annat förbjudas liksom reglerna är i många andra länder.

Vilket land bor vi i egentligen?
Citera
2024-04-26, 17:49
Moderator
T-80Us avatar
Vad har tillsägelserna för mening när det inte finns några konsekvenser om de inte följs?

Citera
2024-04-26, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Delgado. Född 1974 i Argentina, kom till Sverige 1975.
Enligt Wikipedia:

Chile och Argentina?

Aldrig gjort ett skit för Sverige utan blev ond kommunist.
Citera
2024-04-26, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
V är så extremt barnsliga. Tänk att lägga sådan vikt vid små skitdetaljer. Det styrker tesen att människor på de politiska extremkanterna ofta lider av spektrumstörningar. Man kan liksom inte välja sina strider utan snöar in på meningslösa petitesser och går all-in.

Fast i det här fallet kan man ju rättfärdigt fråga sig om det verkligen är vänstern som lägger vikt på ”små skitdetaljer”.
Citera
2024-04-26, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Varför så sarkastisk? Hur löjlig du än må tycka att en regel är, anser du inte att politiker skall följa de? Speciellt efter en hel hop tillsägelser av högre instanser att göra så? Eller är det bara att sonika skita i de regler jag personligen anser meningslösa?

Vi har politiker som fuskar med boenden och annat skit för att tillskansa sig skattepengar för personlig vinning. Allvarligt talat känns det riktigt jäkla pinsamt att då börja tjafsa om en jävla sjal. Du kanske tycker det är vettigt att lägga tid på sådant, jag väljer att fascineras över hur lättkränkta människor kan vara.
Citera
2024-04-26, 18:56
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Well, finns det regler så följ dem. Eller sluta komma till riksdagen.

Hon kan ju inte bara sluta och lyfta en lön på hundratusen i månaden. Jag vill ha valuta för mina pengar!
Citera
2024-04-26, 19:07
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Politiker

Strix/Mod
Citera
2024-04-26, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Blattar har svårt att följa lagar och regler, det vet vi sen länge! Sverige vore ett bättre land utan dessa kaosfolk. Hopas riksdagen tar i tu med dessa avarter.

Amen!
Citera
2024-04-26, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Släng ut henne bara. Samma med idioten Riazat som vägrar säga fru Talman till SD-tjejen som är tredje vice talman.

Skitsaker kan tyckas men om de inte kan följa de regler och normer som finns så ska de inte gå upp i talarstolen.
Det är lätt att säga tulipanaros, värre att slänga ut ett fläskberg på dryga hundra kilo.
Citera
2024-04-26, 19:21
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Rafflande problem egentligen... Är det verkligen bara partinål som gäller och inte dom där bögiga små flaggorna vissa politiker kopierat från Amrisarna?

Sen så för att vara ärlig hade jag nog bara sytt upp en tjusig kjol eller skjorta i samma mönster som ju är rätt lätt att känna igen och haft den på mig. Ett abstrakt geometriskt mönster som i sig inte är en samling symboler borde ju vara lättare att ha på sig.

Sen så får man ju också komma ihåg att SD'are tenderar att ha litet stånd och bli litet våta när dom får bestämma över andra, så klart dom slår till när dom kan.

Kommer ihåg när han den där fete skallige i SD grät ut för att folk inte sa rätt titel åt honom. Jesus vad folk garvade åt honom

Men finns en poäng. Om det är mer än en sjal och klädkoderna ska striktas till why not? Dom får väl vara litet kreativa istället.

"Allt är ok när vi gör det"
Skrikvänstern i ett nötskal... men vi förstår att ni inte förstår.
Seså, lek där i sandlådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in