• 5
  • 6
2024-04-27, 08:27
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Vi har ju redan flyttat både midsommar och alla helgons dag till dagar de inte hör hemma, även om många i tråden är för unga att minnas.

Hur hindrar svensk lag dig att ta ut semester som du vill? Det är väl en fråga mellan dig och din arbetsgivare?

Fö är hela veckor orutinerat, starta semestern en onsdag, kom tillbaka en torsdag. Mycket bättre.
Det är klart jag kan ta ut min semester hur jag vill. Men jag kan ju inte flytta första maj för arbetsgivaren?
Citera
2024-04-27, 10:33
Medlem
mikaelss avatar
På frågan
Citat:
Ursprungligen postat av matilo
Vad hindrar dig?
att ta ut din semester som du vill svarade du 'svensk lagstiftning, men nu säger du

Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Det är klart jag kan ta ut min semester hur jag vill. Men jag kan ju inte flytta första maj för arbetsgivaren?
så du kan redan idag vara ledig när du vill genom att ta semester, och du kan dessutom arbeta 1 maj, om du vill, många gör det.
Så vad är problemet?
Citera
2024-04-27, 17:49
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
På frågan
att ta ut din semester som du vill svarade du 'svensk lagstiftning, men nu säger du

så du kan redan idag vara ledig när du vill genom att ta semester, och du kan dessutom arbeta 1 maj, om du vill, många gör det.
Så vad är problemet?
Min arbetsgivare tillåter inte mig att jobba på onsdag för att vara ledig på fredag istället.
Citera
2024-04-27, 18:05
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Jag förklarade ju det med att detta är enskilda dagar och inte högtider på samma sätt.

Vad finns det för anledning att göra skillnad? Är inte Alla helgons dag en högtid? Alla dagar som är röda dagar (förutom vanliga söndagar) borde omvandlas till lagstadgad semester som man kan tas ut på samma sätt som dagens semester.
Citera
2024-04-28, 00:15
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Min arbetsgivare tillåter inte mig att jobba på onsdag för att vara ledig på fredag istället.
Så det är alltså inte svensk lagstiftning utan din arbetsgivre som strular?
Citera
2024-04-28, 00:20
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Så det är alltså inte svensk lagstiftning utan din arbetsgivre som strular?
Det gör alla!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in