Citat:
Ursprungligen postat av
SelfGuru
Ja jo har förstått att det kan bli en saftig räkning för porschen.
Alla mina kollegor har "fancy" bilar, och HELVETE vad sjuka verkstadsbesök man har om stup i kvarten.
75 000 - 120 000 är vanliga siffror de tar upp för diverse små ting. och Försäkringen!
Enda som verkar ha det ok är det som köpt Tesla. Har också hört nu från tesla verkstäder att de har "för lite" att göra då kvalitén har blivit avsevärt bättre på sistonde. ( Jag äger indirekt bygnader som mitt företag hyr ut lokaler till tesla verkstäder)
Är sjäv sugen på Porsche men funderar mera på en porsche 911 carrera 4 gts, som eventuellt kan hålla sig i värde relativt ok då just dem görs i mindre upplagor på inflationen. men ja, blir att man låser en del EK.
och de som skriver " låna inte till en bil" lol. Allt handlar om vad för ränta man har på pengar man betalar ting med. Kan jag låna 1.000.000 till 5% ränta och vet att jag kan få 6% avk på samma belopp så är det ok men ja... Ekonomi borde verkligen vara ett obligatoriskt ämne i skolan som svenska, engelska och matematik.
Man kan belåna på sin bostad och säga att man skall renovera eller något.
Ja 5% är kanske inte standard ränta på billån i dessa tider men var mer som ett exempel.
Men det är kul med häftiga bilar men apdyrt om man ser till alternativkostnaden.
PS. Elbil kan vara ganska kul då de flesta har samma acc nu.
Skoda har en del smidiga saker som kostar hälften av vad Audi säljer sina för. DS.