2024-04-22, 21:11
Medlem
Hej,

Jag står inför en unik utmaning och skulle verkligen uppskatta era idéer. Mitt mål är att överföra kapital från Sydkorea till Hongkong, men hinder uppstår då traditionella banker och krypto inte är några alternativ.

Min lösning är att utforska möjligheten att köpa en vara i Sydkorea och sedan sälja den i Hongkong för att därigenom flytta kapitalet. Trots detta står jag inför en utmaning när det gäller att välja en lämplig vara för detta ändamål, och det är viktigt att notera att varan inte får förlora något värde under överföringsprocessen.

Tack på förhand
Citera
2024-04-22, 22:33
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myran66
Hej,

Jag står inför en unik utmaning och skulle verkligen uppskatta era idéer. Mitt mål är att överföra kapital från Sydkorea till Hongkong, men hinder uppstår då traditionella banker och krypto inte är några alternativ.

Min lösning är att utforska möjligheten att köpa en vara i Sydkorea och sedan sälja den i Hongkong för att därigenom flytta kapitalet. Trots detta står jag inför en utmaning när det gäller att välja en lämplig vara för detta ändamål, och det är viktigt att notera att varan inte får förlora något värde under överföringsprocessen.

Tack på förhand

WISE kan funka om det ska överföras från ett bankkonto till ett annat bankkonto. De agerar mellanhand.
Citera
2025-05-02, 23:29
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
WISE kan funka om det ska överföras från ett bankkonto till ett annat bankkonto. De agerar mellanhand.
Jag antar att det finns begränsningar innan skattmasen eller banken börjar lägga sig i. Eller kan man använda någon form av taktik för att undvika det bekymret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in