2024-04-21, 17:08
Medlem
Saltkatts avatar
Natomedlemskapet och DCA-avtalet utan tvekan.
Citera
2024-04-21, 17:14
Ja inte mycket av det har i alla fall gynnat Sverige. Därtill kommer en medveten bostadsbrist för att höja egna värden och skuldsätta folket. Det är ingen rolig historia men SD som utlovade ett folkhem men gav oss en polisstat tillhör nog ändå en av de värsta svikarna.
SD är samtidigt de mest israelvänliga och de största rasister. Jag, min åsikt är, att jag har lust att spy på dom. Fasiken vad vidrigt. Jag tycker så.
Citera
2024-04-21, 17:16
Bannlyst
När folkpartiet släppte in 80 000 invandrare till Sverige 91. Innan dess hade sossarna bara släppt in 5000 per år vilket var ett svek även det. Nettominus gäller nu. Dom som har kommit sista 70 åren skall hem till sitt folks länder. NU.
Citera
2024-04-21, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sveken
Du skrev först Olof Palme men ändrade sen till att du läste fel.. Hur menar du.. Ja Moderaterna har svikit, det är verkligen sant.

Läste först ”vem är den största politiske svensken”
Moderaterna har sedan så länge jag kan minnas sålt av del för del av den svenska infrastrukturen och svenska samhället till främmande makter. Alltså bolag och medborgarskap
Citera
2024-04-21, 17:41
Medlem
Förstörandet av svenska skolan, 50-70 talet. Från folkskola, realskolan till grundskolan. Avskaffandet av studentexamen.
Citera
2024-04-21, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sveken
Vilka är de största politiska sveken enligt er?
För mig är det Sveriges Natomedlemskap och det uniforma stödet för Ukraina och i mångt och även för Israel. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-ar-oundviklig Det kan såklart bli så att Ryssland tvingas dra sig tillbaka men Ukraina kan fortsätta att beskjutas i all evighet trots det.
Förutom det har så har dränerandet av Sveriges ekonomi alltifrån Grekland och Nuon-affären till pågående valutaurholkning och envars numera uppenbara giftighet varit bland de största.
Vilka har varit de största politiska sveken enligt er?

Kärnkraftsfrågan då alt 2 vann, vilket sade att kärnkraften skulle stängas när annat alternativ fanns, men ännu finns det inget alternativ.

Och givetvis Baltutlämningen https://www.so-rummet.se/kategorier/baltutlamningen
Citera
2024-04-21, 18:52
Medlem
Det var beslutet att byta ut den svenska befolkningen mot något annat.
Sjuklövern är inte för Sveriges bästa utan sitt eget bästa.

Sedan har vi NATO-inträdet och de 150-miljarderna Stefan Löfven skänkte bort till EU.s Covid-19 fond.
Detta är bara i nutid.
Skall man börja rada upp allt skit som svenska politiker har hittat på de senaste 20 åren så skulle jag få hålla på o skriva i veckor.
Citera
2024-04-21, 18:58
Medlem
anarquistens avatar
Jag skulle säga att barcelonaavtalet är ett av de största sveken mot svenska folket någonsin. Även nato-medlemskapet kommer få stora konsekvenser, likaså who:s pandemic treaty som regeringen glatt skrev på för att sedan låta jakob forssmed stå i riksdagen och ljuga om innehållet. Ska bli intressant att se följderna av det sveket vid nästa plandemi.
Citera
2024-04-21, 19:18
Förmodligen att man inte satsade stora belopp på familjer och barnafödande runt ca 1980, samtidigt väldigt restriktiv invandring.
Citat:
Skolverket menar på fullaste allvar att vi ska godkänna elever som inte kan skriva.
Det Fin 7 fågalartar. Alla är Fridlysta. fåglarna bor i tred och det finns en fågla Som heter
skata fåglar ätter DJuR. Dom TaR sit djUr med NäBben
https://www.expressen.se/ledare/linn...r-analfabeter/
Citera
2024-04-21, 19:31
Alla lagar om allt möjligt. Inget är tillåtet i Sverige. Allt av nöje är förbjudet och reglerat. Inte mycket funkar. Man ska jobba tills 70, konsumera, dö och däremellan ska man ha en kamera i ansiktet. Sönderreglerat. Det hade varit en sak om lite nöje fanns kvar men inte ens det. Det känns som ett koncentrationsläger till för att döda alla långsamt med säkert, eller i vart fall förslava. Det är inte är det minsta skoj. Inte en gnutta nöje klarar Sverige att erbjuda.
Citera
2024-04-21, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Det var beslutet att byta ut den svenska befolkningen mot något annat.
Sjuklövern är inte för Sveriges bästa utan sitt eget bästa.

Sedan har vi NATO-inträdet och de 150-miljarderna Stefan Löfven skänkte bort till EU.s Covid-19 fond.
Detta är bara i nutid.
Skall man börja rada upp allt skit som svenska politiker har hittat på de senaste 20 åren så skulle jag få hålla på o skriva i veckor.

Sorry, men nu vet jag visserligen inte hur snabbt du skriver. Men jag tror mer på att du hade fått skriva i månader, och inte veckor.
Citera
2024-04-21, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Migrationspolitiken
EU-medlemskapet
Friskolereformen
Borttagandet av tjänstemannaansvaret
Korruptionen och myglet i den offentliga sektorn
Privatiseringen av den offentliga sektorn
Den ohämmade expansionen av den offentliga sektorn
Det tokhöga skatteuttaget
Avvecklingen av fungerande kärnkraftverk

Borttagandet av tjänstemannaansvaret är nr 1, 2 och 3 och det i sig har lett till många av de övriga punkterna du och övriga tar upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in