• 1
  • 2
2024-04-21, 12:04
Medlem
Charles-Lyntons avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ardesaker-igen

Citat:
Två män har gripits i avgångshallen på Arlanda med en eller flera dyrbara klockor.

Det är tredje fallet av grovt penningtvättsbrott ute på flygplatsen på tre dagar.

– Det var på Terminal 5, säger Anna Westberg vid Stockholmspolisen.
Citera
2024-04-21, 12:15
Medlem
Bäst man tar med kvittot på rolexen, guldringen och guldkättingen nu vid utresa från Arlanda.

Männen är i 30- respektive 45-årsåldern och båda misstänks för brott.
https://www.expressen.se/nyheter/sve...na-pa-arlanda/
Citat:
De kontrollerades av polis på plats och i samband med kontroll uppstod misstanke om
grovt penningtvättsbrott. Man har beslagtagit en klocka. Gränsen för grovt penningtvättsbrott
går vid cirka 270 000 kronor, och enligt Westberg ska värdet för klockan överstiga den summan.
Fjärde på en vecka som personer grips på Arlanda misstänkta för penningtvätt.

20 april, kl. 10.23, Bedrägeri, Sigtuna, Två greps på Arlanda.
https://polisen.se/aktuellt/handelse...ageri-sigtuna/
Senast redigerad av Vaktmestaren 2024-04-21 kl. 13:12.
Citera
2024-04-21, 13:01
Medlem
Vore det inte bättre att polisen höll tyst nu om de här tillslagen så att inte lyxklocksresenärerna byter flygplats?
Citera
2024-04-21, 13:14
Medlem
hibernalhatts avatar
Det här talar ju sitt tydliga språk;
Ledarna/eliten i den organiserade brottsligheten/nätverken gör en "foxtrot" och försöker lämna Sverige, medans underhuggarna får skjuta varandra hej vilt.
En eloge till polisen/tullen!
Citera
2024-04-21, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fdpktant
Vore det inte bättre att polisen höll tyst nu om de här tillslagen så att inte lyxklocksresenärerna byter flygplats?

jag skulle tro att någon bland dessa lyxklocksinnehavares omgivning viskar till snuten att vederbörande bär en lyxklocka och att denne överväger och lämna sverige vid ett visst tillfälle.
Citera
2024-04-21, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av housepussy
jag skulle tro att någon bland dessa lyxklocksinnehavares omgivning viskar till snuten att vederbörande bär en lyxklocka och att denne överväger och lämna sverige vid ett visst tillfälle.
Nej Arlanda har fått ny utrustning och kan se allt i bagage och på människor mycket bättre. De har också utbildat säkerhetspersonalen mer vad gäller klockor och smycken bland annat. Fokus har länge varit bomber och dylikt vid incheckning, nu har säkerhetskontrollen utvidgats.
Källa: chef på ett av säkerhetsföretagen på Arlanda.
Citera
2024-04-21, 14:02
Medlem
Computerzs avatar
Om man bär en finare klocka med sig till Arlanda. Behöver man då något kvitto/ägarbevis med sig? Känns ju olustigt att de bara kan gripa dig rakt upp och ned. Finns det en gräns på hur dyra saker man får ha på sig vid en utresa?
Citera
2024-04-21, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Om man bär en finare klocka med sig till Arlanda. Behöver man då något kvitto/ägarbevis med sig? Känns ju olustigt att de bara kan gripa dig rakt upp och ned. Finns det en gräns på hur dyra saker man får ha på sig vid en utresa?

Har du dyra saker ska du alltid kunna bevisa var de kommer ifrån, eller hur du haft råd till det, oavsett om det e bil, canadagosejacka, klocka eller guldtacka, och ffa inte ha kronofogdeskulder eller leva på bidrag (soc etc)... tror nog inte dessa de haffar är Bo Göransson VD precis
Citera
2024-04-21, 14:16
Sant men jag fastnade i trafikkontroller allt som oftast när jag åkte ut med mercan eftersom jag taxerade 16.000:- det året och året dessförinnan 0 tror jag
Trafikpoliserna var skapligt intresserade då jag inte hette Achmed Pachmed, bodde i innerstan och åkte fin-mercedes.
Det gick bra för mig sen kom Corona...
Citera
2024-04-21, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Nej Arlanda har fått ny utrustning och kan se allt i bagage och på människor mycket bättre. De har också utbildat säkerhetspersonalen mer vad gäller klockor och smycken bland annat. Fokus har länge varit bomber och dylikt vid incheckning, nu har säkerhetskontrollen utvidgats.
Källa: chef på ett av säkerhetsföretagen på Arlanda.

all right. hade ingen aning om arlandas nya utrustning.

är det oxå tack vare den nya utrustningen som man har upptäckt stora belopp kontanter på arlanda (riktning utrikes)?
Citera
2024-04-21, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av housepussy
all right. hade ingen aning om arlandas nya utrustning.

är det oxå tack vare den nya utrustningen som man har upptäckt stora belopp kontanter på arlanda (riktning utrikes)?
Kanske. De har iallafall ett helt nytt system för. både bagage- och kroppscanning.
Citera
2024-04-21, 15:02
Medlem
franges avatar
Ska vi gissa på att det är irakier/iranier/turkar i vanlig ordning? "Vi såg det inte komma"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in