2006-08-13, 11:15
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Varför köpa vingummi när det finns bridgeblanding, tyvärr är dagens verision inte lika bra som den var förr. Det var bättre förr!

edit: stavfel

Euuu! Pensionärsgodis... Godis att äta när man spelar bridge. Nä, it's bassets for me...
Citera
2006-08-13, 12:28
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Euuu! Pensionärsgodis... Godis att äta när man spelar bridge. Nä, it's bassets for me...
Utöver namnet, på vilket sätt skulle bridgeblandning vara pensionärsgodis? Gillar man en blandning av choklad och lakrits är bridgeblandning perfekt. Å andra sidan om man huvudsakligen gillar kokta och sötade skelettdelar/hudar så kanske man föredrar vingummin och andra lägre stående avarter av godis. Som bekant härstammar ju vingummit från England, landet som gav oss kidney pie, yorkshirepudding, plumpudding och andra trevliga delikatesser. Ja de gav oss även pensionärsspelet bridge, men inte bridgeblandning vad jag vet.
Citera
2006-08-13, 12:46
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Utöver namnet, på vilket sätt skulle bridgeblandning vara pensionärsgodis? Gillar man en blandning av choklad och lakrits är bridgeblandning perfekt. Å andra sidan om man huvudsakligen gillar kokta och sötade skelettdelar/hudar så kanske man föredrar vingummin och andra lägre stående avarter av godis. Som bekant härstammar ju vingummit från England, landet som gav oss kidney pie, yorkshirepudding, plumpudding och andra trevliga delikatesser. Ja de gav oss även pensionärsspelet bridge, men inte bridgeblandning vad jag vet.

Är du vegan eller? Ta en till Marmeladkula... Russin i choklad är knappast Pokemon...
Citera
2006-08-13, 13:05
Medlem
Måttligs avatar
Citat:
Utöver namnet, på vilket sätt skulle bridgeblandning vara pensionärsgodis?

Nu är vi lite OT, men en snabb replik:

Är det inte så att bridgeblandning är sådant godis som många av oss har blivit bjudna på som barn av just pensionärer?
Det är i alla fall den bild om jag har av det hela.
Citera
2006-08-13, 13:12
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Måttlig
Nu är vi lite OT, men en snabb replik:

Är det inte så att bridgeblandning är sådant godis som många av oss har blivit bjudna på som barn av just pensionärer?
Det är i alla fall den bild om jag har av det hela.
Det är iaf. ett typiskt vuxen-godis, och inget man brukar ge till barn. Vuxengodis är t.ex. Polly och 72%-ig choklad.

Bridgeblandningen har hängt med sedan 60-talet, så den köps nog mycket av äldre.
Citera
2006-08-13, 13:19
Medlem
snow_mans avatar
Senast jag åt bridgeblandning hade dom ju förstört den totalt, min favorit den med marmelad (eller nåt liknande)var ju tex borttagen. Köpbojkott tills den ursprungliga mixen är tillbaka!
Citera
2006-08-13, 14:50
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snow_man
Senast jag åt bridgeblandning hade dom ju förstört den totalt, min favorit den med marmelad (eller nåt liknande)var ju tex borttagen. Köpbojkott tills den ursprungliga mixen är tillbaka!

Jag håller med, den nya blandningen är inte lika god.
Citera
2006-08-13, 18:00
Medlem
HemleNs avatar
Citat:

Nu tycker jag nog du är lite fel ute, plumpudding med punchsås är ju sjukt gott, åtminstånde om man bara käkar det en gång om året så man inte hinner tröttna. Nu vet jag ju iofs inte om du använder dom färdiglagade frysta som exempel för dom är säkert inte så goda, men hemlagad efter familjerecept är det underbart, blää nu börjar jag längta till jul
Citera
2006-08-14, 00:00
Medlem
polyesterpams avatar
nån sa att de gröna smakar spya (fast ändå lite gott). håller precis med! kan det vara nån krusbärsvariant? godis/läsk som påstås smaka krusbär smakar rätt ofta lite spyaktigt... nån som håller med?
Citera
2006-08-14, 00:23
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Hur menas? Maynards säljs inte här i Sverige, så du får beställa den från internet endå.

Var tänkte du beställa ifrån? Frakt är ju rätt dyrt.

Jag har sittit och tittat på mat och godis nu ikväll, för jag dietar och äter inte så mycket.

Skippar Maynards och håller mig till Bassets.
Satt och gjorde någon fejkbeställning hos någon Engelsk onlinebutik för godis.
Frakten blev inte allt för blodig, men jag minns inte länken.
Sökte på Basset Wine gums för att hamna där.
Citera
2006-08-14, 00:27
Medlem
Hade idioterna på Bassett varit lite smarta så hade dom släppt en påse med bara svarta för länge sen.

Bridge blandning är ffs pensionärsgodis hur kan man tycka det är godare än Winegums?
Citera
2006-08-14, 00:46
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Skippar Maynards och håller mig till Bassets.
Satt och gjorde någon fejkbeställning hos någon Engelsk onlinebutik för godis.
Frakten blev inte allt för blodig, men jag minns inte länken.
Sökte på Basset Wine gums för att hamna där.
Jag har kollat på http://www.britsuperstore.com och frakten är rätt dyr om man bara beställer lite. Så man får beställa mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in