2006-08-13, 01:59
Medlem
Squalos avatar
Ja, det är kanske 1 kg paket, och priset är jag inte säker på. Kan mycket väl vara 30 eller 34 kr.
Citera
2006-08-13, 02:10
Medlem
StigAllans avatar
Någon som testat Maynards wine gums?
Är det samma som Bassets?
Uppköpta?
Citera
2006-08-13, 02:11
Medlem
Roger Pontares avatar
Varför köpa vingummi när det finns bridgeblanding, tyvärr är dagens verision inte lika bra som den var förr. Det var bättre förr!

edit: stavfel
Citera
2006-08-13, 02:20
Medlem
On fires avatar
varför finns det så får svarta då? Måste säga att dom nästa är godast. eller är dom det minns inte riktigt. Bastets sour eller vad dom nu heter är förövrigt vädigt goda.
Citera
2006-08-13, 02:40
Medlem
IMPlicits avatar
När det ändå pratas om vingummin kan jag tipsa er som missat det om att man kan köpa Basset's mini winegums i tablettask. Det känns mer genuint att äta ur en sådan än att hålla på och prassla med en påse.
Citera
2006-08-13, 02:45
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Någon som testat Maynards wine gums?
Är det samma som Bassets?
Uppköpta?
Jo, jag har ätit dom. Inte riktigt samma, men nästan. Uppköpta ja, av Bassetts förståss, men det var länge sedan, över 15 år sen, 1990.

Maynards säljs i england, och är tillverkade i England. Bassetts säljs inte i England, utan i andra länder, och är tillverkade i Holland.
Citera
2006-08-13, 02:58
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Jo, jag har ätit dom. Inte riktigt samma, men nästan. Uppköpta ja, av Bassetts förståss, men det var länge sedan, över 15 år sen, 1990.

Maynards säljs i england, och är tillverkade i England. Bassetts säljs inte i England, utan i andra länder, och är tillverkade i Holland.

Tackar för den infon.
Gumsfantast som jag är så är en internetbeställning kanske på gång.
Men när man får ett kilo för 30-35 kr så verkar den omvägen väldigt onödig.
Citera
2006-08-13, 03:37
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Tackar för den infon.
Gumsfantast som jag är så är en internetbeställning kanske på gång.
Men när man får ett kilo för 30-35 kr så verkar den omvägen väldigt onödig.
Hur menas? Maynards säljs inte här i Sverige, så du får beställa den från internet endå.

Var tänkte du beställa ifrån? Frakt är ju rätt dyrt.

Jag har sittit och tittat på mat och godis nu ikväll, för jag dietar och äter inte så mycket.
Citera
2006-08-13, 07:50
Medlem
Kvasar2000s avatar
Har för mig att jag läst någonstans att till skillnad från övriga färger så är svarta vingummin gjorda med någon form av växt/bär extrakt för att ge rätt färg. Andra vingummin är gjorda med artificiella färgämnen. Detta är orsaken till att svarta vingummin är mjukare och dessutom färre än de andra färgerna.

Edit: Ändrat till mjukare
Citera
2006-08-13, 08:06
Medlem
åååh, vad sugen jag blev nu. Kan någon lite snabbt kolla upp om det är gelatin i gummina?
Citera
2006-08-13, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keit
Fick den tanken just nu när jag snaskade vingummin, de svarta är ju mycket godare och mjukare än de andra färgerna, varför är det så?

Märket på vingummina är Bassett

Citat:
Ursprungligen postat av Kvasar2000
Har för mig att jag läst någonstans att till skillnad från övriga färger så är svarta vingummin gjorda med någon form av växt/bär extrakt för att ge rätt färg. Andra vingummin är gjorda med artificiella färgämnen. Detta är orsaken till att svarta vingummin är mjukare och dessutom färre än de andra färgerna.

Edit: Ändrat till mjukare

Helt rätt!
De svarta vingummina är smaksatta med svartvinbärssaft vilket gör dem mjukare och dyrare - vilket resulterar i färre svarta godisar per påse.

Citat:
Ursprungligen postat av Dyslektiker
åååh, vad sugen jag blev nu. Kan någon lite snabbt kolla upp om det är gelatin i gummina?

De innehåller gelatin.
Citera
2006-08-13, 10:52
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Varför köpa vingummi när det finns bridgeblanding, tyvärr är dagens verision inte lika bra som den var förr. Det var bättre förr!

edit: stavfel
Yes, bridgeblandning is the shit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in