2024-04-19, 23:38
Medlem
PierreValdezs avatar
Som frågan lyder. Om ni verkligen fick välja fritt. Hur mycket ska den perfekta killen du dejtar ha på bankkontot?
Citera
2024-04-20, 00:16
Medlem
Stenballes avatar
Nu råkar jag vara man, men ser ett litet problem med din trådstart.
Måste i rubriken, och sedan välja fritt och perfekta killen.

Tänk om den perfekta killen saknar pengar på bankkontot?
- Du är helt perfekt för mig, allt stämmer på alla plan, men ditt bankkonto är för litet.

Så fungerar det ytterst sällan här i livet.
Citera
2024-04-20, 00:17
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Nu råkar jag vara man, men ser ett litet problem med din trådstart.
Måste i rubriken, och sedan välja fritt och perfekta killen.

Tänk om den perfekta killen saknar pengar på bankkontot?
- Du är helt perfekt för mig, allt stämmer på alla plan, men ditt bankkonto är för litet.

Så fungerar det ytterst sällan här i livet.
Om man har som krav att killen ska ha en viss summa så är ju killen per definition inte perfekt utan den summan.
Citera
2024-04-20, 00:24
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Om man har som krav att killen ska ha en viss summa så är ju killen per definition inte perfekt utan den summan.

Jag kan ju inte säga emot dig där, men har aldrig hört om någon som krävt ett visst antal kronor på sparkontot för att vara aktuell för en relation.
Ordnad ekonomi, ja, det kanske krävs.

-Va, har du bara 1,42 miljoner på sparkontot.
Sorry, jag dejtar ingen som har under 3 miljoner.

Den som har den typen av krav skulle jag undvika.
Citera
2024-04-20, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PierreValdez
Som frågan lyder. Om ni verkligen fick välja fritt. Hur mycket ska den perfekta killen du dejtar ha på bankkontot?
Så länge det är någon som tar hand om sig själv så är det lugnt.
Citera
2024-04-20, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PierreValdez

Du ska aldrig berätta för någon du dejtar hur mycket du har. Om hon vill veta hur mycket du har så är hon en golddigger.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-04-20 kl. 02:07.
Citera
2024-04-20, 06:02
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Detta är ett ironiskt inlägg pga att TS frågeställning är helt idiotisk.

Det är alltid den första frågan man ställer till en ny person som man träffar på stan, hur mycket har du på sparkontot?
När man väl vet det så vet man också om det är värt att prata vidare eller om man ska gå vidare.
Citera
2024-04-20, 06:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing

Fel.

Den perfekta mannen har ju självklart redan uppfyllt kriteriet med att ha rätt antal nollor på bankkontot. Annars är han inte perfekt.

Edit; Hahha, fan. Jag ville mest bara knuffa till dig för jag tycker att du är helfestlig, men jag inser att du menade det jag själv skrev. Nåväl.
Senast redigerad av nojobstealandrob 2024-04-20 kl. 06:16.
Citera
2024-04-20, 06:14
Medlem
Miffeds avatar
Jag har aldrig någonsin haft något krav på antal kronor på sparkontot för de jag dejtat. Det har aldrig ens kommit upp för diskussion.
När jag själv var i 20-årsåldern och pluggade + jobbade extra hade jag nog inte ens krav på att personen skulle ha jobb.
Skulle jag dejta någon nu så skulle jag nog däremot vilja se att den jag dejtade hade fast anställning (eller drev eget), helt enkelt för att det känns som lite märkligt att vara omkring 40 och inte ha någon stadig inkomst.

Jag förväntar mig dock inte att bli försörjd eller bjuden på allt. Jag har jobb och egna pengar.
Citera
2024-04-20, 07:17
Medlem
tilsammansnus avatar
Tjejen jag skall på dejt med vill bara kika på saldot i mitt bankkonto först.

Mitt svar: "Javisst, stå här så hämtar jag" (kallt, mörkt, blåsigt, mitt ute i ingenstans)
Citera
2024-04-20, 07:20
Medlem
Mer än tjejen har på sitt bankkonto.
Citera
2024-04-20, 07:36
Medlem
Som svar på rubriken- ingenting.

Som svar på underliggande texten om jag verkligen fick välja fritt - så mycket han själv vill ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in