Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-19, 08:34
  #13
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smarree88
Senaste tiden (2-3 månader) tillbacks är nästan alla prisskyltar i min närmaste ICA Butik ”Röd färgade”.

”Röda pris skyltar” betyder ju rabatterade priser och sådana har man ju bara på vissa varor under en viss tid.

Medans ”Svarta pris skyltar” är det normala priset.

Ni vet ju säker att matpriserna stigit mycket de senaste 2 åren, nyheterna har ju rapporterat mycket om det.

Jag tror ICA försöker ”Lura” oss att det är billigare än vad det är?! 😱

Har ni upplevt samma sak?
Om det är så, får dom verkligen göra såhär?

Med tanke på att det kan vara 10-15 kronor skillnad på många basvaror mellan laget (ICA, Coop) vs laget (Willys, Lidl). Min största undran är dock varför folk fortfarande handlar på de förstnämnda?
Citera
2024-04-19, 14:01
  #14
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smarree88
Skylten där priset på varan står såklart …
Nuförtiden är nästan alla prisskyltar digitala, så prislappen finns inte kvar, bara små butiker har dom 😛
Nä så är det ju.
Röda klisterprislappar klistrar man väl på när det är kort datum etc
Men den digitala skylten kan väl inte vara röd? Eller har jag missat det?
Eller vad menar du med att sätta citationstecken kring "röda" priser?
Där hänger jag inte med riktigt.
----------
Annars finns det ju en del varor de har extrapriser på med stora pappersskyltar där föregående pris anges
Citera
2024-04-19, 14:06
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Nä så är det ju.
Röda klisterprislappar klistrar man väl på när det är kort datum etc
Men den digitala skylten kan väl inte vara röd? Eller har jag missat det?
Eller vad menar du med att sätta citationstecken kring "röda" priser?
Där hänger jag inte med riktigt.
----------
Annars finns det ju en del varor de har extrapriser på med stora pappersskyltar där föregående pris anges

På samma sätt som text kan ha olika färger på mobilen kan den ha olika färger på prisskylten.

Röda priser betyder ju extra billigt pris
Citera
2024-04-19, 14:14
  #16
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smarree88
På samma sätt som text kan ha olika färger på mobilen kan den ha olika färger på prisskylten.

Röda priser betyder ju extra billigt pris
Ursäkta mina okunniga frågor, men jag har inte observerat detta med röda digitala priser.
Fast när jag tänker efter har jag sett dem utan att ha reagerat.....jo så är det nog.
Tack för att du orkar svara.
Jag skall kolla efter och se hur vanligt det är i min dyra butik.
Citera
2024-04-19, 14:15
  #17
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emypemy52
Det ska föreställa "rabatt" men stämmer ej, de höger först priset sedan "sänker de"
Precis och främst när det närmar sig storhelger som jul, påsk, pingst, nyår mm när folk samlas för fest så passar de på med otyget
Citera
2024-04-19, 14:32
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Ursäkta mina okunniga frågor, men jag har inte observerat detta med röda digitala priser.
Fast när jag tänker efter har jag sett dem utan att ha reagerat.....jo så är det nog.
Tack för att du orkar svara.
Jag skall kolla efter och se hur vanligt det är i min dyra butik.

Lungt ^^
Du kan säkert massor om annat jag inte kan något om 😊
Citera
2024-04-19, 15:12
  #19
Medlem
0A0As avatar
Min ICA butik fyller aldrig på rödmärkta varor, så där är det tomt redan från första dagen i veckan tills nästa måndag.

Samma sak med deras egna produkter, fyller aldrig på så att man blir tvungen att köpa något annat fabrikat.
Citera
2024-04-19, 20:06
  #20
Medlem
De man ska bry sig om mest är jämförelsepriset.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback