2024-04-18, 13:00
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paradispolisen
Men den här kvinnan är speciell, hon är inte marknadsförd sierska eller vad man ska säga. Fick hennes nr av en bekant. Hon är en gammal kvinna och vi satt hemma i hennes vardagsrum och ibland hade jag svårt att förstå hennes svenska. Svårt att förklara men hon kändes väldigt äkta.

Men du utesluter inte heller att sierskor kan vara på riktigt?

Var det en tarot korts kärring ? eller hade hon en spå-kula ?
Citera
2024-04-18, 13:01
Bannlyst
Det är förvånansvärt enkelt att klura ut sådana här saker, presentera det på rätt sätt så framstår det som något otroligt.
Nästan alla människor har på något sätt en knepig relation i sitt liv, att en förlust väntar runt hörnet är självklart för alla människor då alla husdjur och människor dör förr eller senare.
Du har blivit uppdiktad på läktaren av någon som är utklädd till zigenare, ta tag i ditt liv!
Citera
2024-04-18, 13:02
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Men det blir ju rätt svepande med att säga "en förlust" i och med att en sådan alltid är runt hörnet? Kan vara allt ifrån att man inte fick lägenheten man intresseanmälde till att en äldre släkting går bort, om du förstår hur man tänker? Blir ju alltid mitt i prick av att använda sig av ord, händelser och känslor som drabbar precis alla, hela tiden

Samtidigt kan jag tycka att ingen skada är skedd om någon mår bättre av att gå till en sådan. Fast att ta betalt för det uppenbara är väl lite trist men vad fan, så är många yrken. Är väl flummeriet som stör.

Gå inte och oroa dig för eventuell förlust. Du har säkerligen redan gått igenom flera om du tänker efter och du lever och frodas!

Ska sägas att hon knappt ville ta betalt, hon gjorde det mer som en tjänst för vi har en gemensam bekant. Gav henne ändå en liten summa.
Citera
2024-04-18, 13:05
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Var det en tarot korts kärring ? eller hade hon en spå-kula ?

Hon använde kort och så höll hon mig i händerna.
Citera
2024-04-18, 13:08
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Jag tror att alla människor har en begåvning på ett eller annat sätt.

Men att se in i någons framtid är inte en av dem.
Citera
2024-04-18, 13:09
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag har träffat ett medium en gång.
Man måste ju testa!

Men jag blev väldigt besviken, det var en äldre dam, väldigt erfaren.
Cold reading och rena gissningar hela vägen.

Hade ett föremål med mig, som hon gissade fel på några gånger.
Sedan tog hon luktade på föremålet, och kände (förstås) att det luktade gammal gubbe.
"Jag ser att du var en mans barnbarn"...

Innan jag gick till detta medium, så hade jag väl någon slags tro eller åtminstone hopp... Men det släcktes faktiskt.
Citera
2024-04-18, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nej, nej och åter nej.

Tricket är att berätta så vaga detaljer som möjligt som passar in på vem som helst - sen gör din fantasi resten för att det skall stämma in på just dig.

Det om förlust för dig är hunden, att bilen ska in på service för nästa, att en släkting är gammal och nära döden för den tredje, att det går dåligt på jobbet för den fjärde, att Brynäs kommer förlora nästa match i hockey för den femte, osv osv osv.

Det är precis så man gör.

Vi hade ju Saida en gång i tiden, som hittade borttappade prylar.
När man kontrollerade allt hon ”visste” så hade hon rätt i ca 10% av fallen, vilket man ofta kunde gissa ut genom sunt förnuft. (du tappade plånboken mellan sätena i bilen. Nycklarna ligger på golvet nånstans i hallen bakom en sko, osv osv).
Citera
2024-04-18, 13:16
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Hon använde kort och så höll hon mig i händerna.

Klassiker. Rent bondfångeri som det hette förr i tiden.

Dom brukar ha 5-6 påståenden om det förflutna, 4 är helt fel och en brukar passa.

prova nästa gång att ställa 5 frågor:

Har jag syskon ?
Har jag barn ?
Lever min pappa ?

osv

Hon har då 50 % chans att svara rätt.
Citera
2024-04-18, 13:17
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Lyssna inte på sån där skit.
Bara för att du är kvinna bwhöver du väl inte vara sådär? Tröttsamt!
Citera
2024-04-18, 13:20
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Klassiker. Rent bondfångeri som det hette förr i tiden.

Dom brukar ha 5-6 påståenden om det förflutna, 4 är helt fel och en brukar passa.

prova nästa gång att ställa 5 frågor:

Har jag syskon ?
Har jag barn ?
Lever min pappa ?

osv

Hon har då 50 % chans att svara rätt.

Aa sant, kanske ska fråga sånt.

Men tror inte heller dom kan välja vad dom ska veta om en. Det bara kommer till dom. Så det kanske är rimligt att dom inte kan svara på hur många syskon man har.
Citera
2024-04-18, 13:27
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Men den här kvinnan är speciell, hon är inte marknadsförd sierska eller vad man ska säga. Fick hennes nr av en bekant. Hon är en gammal kvinna och vi satt hemma i hennes vardagsrum och ibland hade jag svårt att förstå hennes svenska. Svårt att förklara men hon kändes väldigt äkta.

Men du utesluter inte heller att sierskor kan vara på riktigt?

Det kan vi inte veta. Jag väljer att vara öppen för det som finns utan att vara naiv.
Citera
2024-04-18, 13:29
Medlem
Jag är själv medial men jag sysslar inte med tarotkort och siande. Har däremot en del erfarenhet av sånt och min och många andra spirituella människors åsikt och erfarenhet är att man absolut inte kan veta eller få reda på specifika tidpunkter för händelser.
Det påverkar för mycket och vi har även fri vilja på vägen. Tid är för abstrakt och lite av en illusion. Vi hoppar mellan timelines hela tiden.
Vet inte riktigt hur jag ska förklara det med ord.

Med det sagt så finns det även extremt mycket oseriösa människor där ute som lever på detta och försöker tjäna pengar. Även om de får in viss information så brukar de även fylla ut med trams. Många saker de säger är sånt som alla i princip kan resonera med också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in