2024-04-18, 12:33
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Kan ju bli självuppfyllande profetior också. Om du går runt och förväntar dig att nåt ska hända så kommer ditt undermedvetna se till att du strävar dithän.

Sierskor och medium är bluffmakare och charlataner och jag fattar inte hur någon som är över 10 år kan tro på sånt.

Inget är förutbestämt och vi har själva makten att påverka våra liv.

Man har inte full kontroll över sina relationer. När dom ska börja/ta slut. Man är ju två i det, så mjoo
Citera
2024-04-18, 12:35
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paradispolisen
Man har inte full kontroll över sina relationer. När dom ska börja/ta slut. Man är ju två i det, så mjoo

Ja, fast din partner är ju också en människa med fri vilja och hur relationen utvecklar sig är ju i allra högsta grad ett resultat av erat agerande och inte förutbestämt av ödet eller nån högre makt.

Gå inte dit igen. Lägg pengarna på en terapeut ist.
Citera
2024-04-18, 12:37
Moderator
Maviels avatar
Vi kan ju inte veta vem vi har framför oss. Om det är någon som har denna gåva eller om det är någon som bara är ute efter att lura dig. Det går alltid att hitta sanningskorn i det personen säger eller att få det att stämma in på oss själva. Så är vi ju skapta i vår natur - vi sållar bort det som inte stämmer och hakar fast oss vid de detaljer som vi tycker stämmer. Du får ha en öppen inställning till det. Får du till dig något av sierskan som resonerar med dig och ger dig någon form av tröst så ta till dig det. Men det där med att förutspå händelser framåt tror jag inte så mycket på. Det FINNS ju de som är seriösa. Men det är en ful bransch.
Citera
2024-04-18, 12:38
Medlem
Citat:
Men guuud det har jag inte tänkt på?
Kanske därför är mannen jag träffar 2027 min sista kärlek, för att jag dör typ 2030?
Helt fruktansvärt i så fall för jag kommer ha ett litet barn då haha…

Säkert så det blir.
Citera
2024-04-18, 12:38
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Ja, fast din partner är ju också en människa med fri vilja och hur relationen utvecklar sig är ju i allra högsta grad ett resultat av erat agerande och inte förutbestämt av ödet eller nån högre makt.

Gå inte dit igen. Lägg pengarna på en terapeut ist.

Fattar vad du menar.
Men när man ska träffa en nyckelperson i livet, tillexempel en partner, kan man ju inte själv bestämma.
Du kanske träffar någon väldigt speciell imorgon och det är utom din kontroll eller hur?
Citera
2024-04-18, 12:41
Medlem
kyrkstockens avatar
Jag har besökt den framstående danska siaren Karsten Torebjer i många år (känd bl.a. från tv).

Det är skrämmande hur ofta hans förutsägelser har stämt. Bl.a. hade jag ganska gott ställt första gången vi träffades. Han varnade mig då för att jag skulle få det väldigt ekonomiskt tufft i framtiden, och det stämde. Under Karstens förvaltning har mitt kapital sjunkit ihop rätt mycket.
Citera
2024-04-18, 12:42
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Vi kan ju inte veta vem vi har framför oss. Om det är någon som har denna gåva eller om det är någon som bara är ute efter att lura dig. Det går alltid att hitta sanningskorn i det personen säger eller att få det att stämma in på oss själva. Så är vi ju skapta i vår natur - vi sållar bort det som inte stämmer och hakar fast oss vid de detaljer som vi tycker stämmer. Du får ha en öppen inställning till det. Får du till dig något av sierskan som resonerar med dig och ger dig någon form av tröst så ta till dig det. Men det där med att förutspå händelser framåt tror jag inte så mycket på. Det FINNS ju de som är seriösa. Men det är en ful bransch.

Men den här kvinnan är speciell, hon är inte marknadsförd sierska eller vad man ska säga. Fick hennes nr av en bekant. Hon är en gammal kvinna och vi satt hemma i hennes vardagsrum och ibland hade jag svårt att förstå hennes svenska. Svårt att förklara men hon kändes väldigt äkta.

Men du utesluter inte heller att sierskor kan vara på riktigt?
Citera
2024-04-18, 12:43
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag har besökt den framstående danska siaren Karsten Torebjer i många år (känd bl.a. från tv).

Det är skrämmande hur ofta hans förutsägelser har stämt. Bl.a. hade jag ganska gott ställt första gången vi träffades. Han varnade mig då för att jag skulle få det väldigt ekonomiskt tufft i framtiden, och det stämde. Under Karstens förvaltning har mitt kapital sjunkit ihop rätt mycket.

Men vaaa, vad sjukt.
Vad sa han mer? Blir jättenyfiken. Skicka pm om du vill ❤️
Citera
2024-04-18, 12:43
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Du kanske träffar någon väldigt speciell imorgon och det är utom din kontroll eller hur?

Man kan ju alltid hoppas.

Men, det är isf slumpen som för gör att våra vägar korsas och vårt agerande som sköter resten. Dumpa inte din kille nu pga vad någon rökande kvacksalvare hostat ur sig.
Citera
2024-04-18, 12:50
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Man kan ju alltid hoppas.

Men, det är isf slumpen som för gör att våra vägar korsas och vårt agerande som sköter resten. Dumpa inte din kille nu pga vad någon rökande kvacksalvare hostat ur sig.

Hmm. Men tänk om det inte bara är ren slump? Vissa människor man träffat i livet känns verkligen som dom haft en mening att man träffade. Håller du med?

Känns inte helt omöjligt att någon borde kunna förutspå det.

Nej klart jag inte dumpar honom ☺️ men det gjorde mig ärligt talat lite orolig haha…
Citera
2024-04-18, 12:57
Medlem
WitchcultTodays avatar
Men det blir ju rätt svepande med att säga "en förlust" i och med att en sådan alltid är runt hörnet? Kan vara allt ifrån att man inte fick lägenheten man intresseanmälde till att en äldre släkting går bort, om du förstår hur man tänker? Blir ju alltid mitt i prick av att använda sig av ord, händelser och känslor som drabbar precis alla, hela tiden

Samtidigt kan jag tycka att ingen skada är skedd om någon mår bättre av att gå till en sådan. Fast att ta betalt för det uppenbara är väl lite trist men vad fan, så är många yrken. Är väl flummeriet som stör.

Gå inte och oroa dig för eventuell förlust. Du har säkerligen redan gått igenom flera om du tänker efter och du lever och frodas!
Citera
2024-04-18, 12:59
Medlem
bomhulls avatar
Citat:
Vad är du rädd ska hända? ❤️
Jag vet inte men vill man att någon annan människa ska kunna se allt om dig ( bra och dåligt) och berätta om framtiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in