Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Och vad blir avkastningen då? Sparkonton är ganska sega...
Men va, ingen har väl sagt något om något sparkonto?
Man har ju vanligtvis hela summan tillgänglig på tradingkontot och så ligger man som sagt antingen likvid med 95% eller mer, eller lägger en del av det i långsammare swingtrades, medan man kör sina daytrades med typ 1-5% (beroende på hur många positioner man håller öppna samtidigt) av pengarna åt gången?
Korta intradag-positioner med stor hävstång håller man ju ofta bara öppna kanske max någon timme medan man sitter och har minutiös stenkoll på hur de utvecklar sig, och går en position åt skogen så vill man ju snabbt kunna öppna en ny utan att behöva skyffla pengar fram och tillbaka mellan några sparkonton.
Det krävs ju oftast också VÄLDIGT hög fokus på varje position i den typen av trading, man måste i princip sitta och stirra på skärmen konstant och följa utvecklingen från att man öppnat till att man stänger positionen för att få ut maximal avkastning av den så det är väldigt svårt att ens ha särskilt många sådana trades öppna samtidigt. Jag skrev max 5-10 st i mitt förra inlägg men personligen har jag aldrig orkat mer än 2-3 åt gången, och då förutsatt att jag har lika många bildskärmar som öppna positioner så jag kan följa samtliga live utan att behöva sitta och växla fönster eller flikar.
Så om någon föreställer sig att TS, när han säger att han bara riskerar 1-2% på varje trade, då skulle ligga all-in med hela kontovärdet i 50-100 st sådana positioner samtidigt har man nog gjort en rejäl tankevurpa för det tror jag ingen levande människa skulle kunna klara av.