2024-04-17, 22:40
Medlem
Min sjukskrivning går ut imorgon. Min nuvarande läkare jobbar inte då. Kan jag förlänga sjukskrivningen nästa vecka istället? alltså jag får sjukpenning nu och detta behöva jag behålla.

Liksom går de göra retroaktivt, det gör ju heller inte om jag missar sjukpenning i en vecka.
Citera
2024-04-17, 22:49
Medlem
Ja - det går bra.
Citera
2024-04-18, 02:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pokergambler
Min sjukskrivning går ut imorgon. Min nuvarande läkare jobbar inte då. Kan jag förlänga sjukskrivningen nästa vecka istället? alltså jag får sjukpenning nu och detta behöva jag behålla.

Liksom går de göra retroaktivt, det gör ju heller inte om jag missar sjukpenning i en vecka.
Om det är bråttom så skriv till din läkare på 1177.se och säg att sjukskrivningen ska förlängas till ert nästa möte. Och nästa gång ser du till att ha en påminnelse två veckor innan den går ut!
Citera
2024-04-18, 04:20
Ring din läkare på något sätt jag vet inte hur ni kommunicerar säg att du behöver fortsatt sjukskrivning och få den baserat på att du faktiskt behöver den. Dom skriver inte ut sjukskrivning för skoj skull i dagens Sverige du måste ha ett case.
Citera
2024-04-18, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pokergambler

Det är väl inte du som bestämmer om du får förlängd sjukskrivning, det gör läkaren. Men om den godkänns, så kan den skrivas retroaktivt.
Citera
2024-04-18, 13:41
Medlem
Varför skriver du på FB sent om kvällen sista dagen på sjukskrivning istället för stt kontaktat VC för typ 2 v sen om att vidare planering krävs?

Det är ju ditt liv, din ekonomi och ditt ansvar.

Vanligen har ju läkaren en uppföljningsplan kopplat till sjukskrivning, och finns det inte kanske hen förväntar sig att du återgår när intyget löpt ut.

Oavsett, du måste nåt fram till VC idag med ditt önskemål för journalföring som läkaren kan luta sig på om hen beslutar om förlängning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in