2024-04-17, 16:08
Medlem
Idag kan man läsa en krönika där undersåtarna och pöbeln i Sverige blir uppläxade angående könsidentitetslagen och transfrågan i Expressen av Anna Hellgren där hon är inspirerad av den mest inflytelserika chefsideologen inom feminismen i modern tid och tillika förespråkare av incest och pedofili, Judith Butler, och hennes nya bok: Who's afraid of gender.

https://www.expressen.se/kultur/bocker/judith-butlers-whos-afraid-of-gender-imponerar/
Citat:
Judith Butler visar också hur idén om kön och genus som två separata storheter – där den ena är de fysiska könsorganen och det andra den upplevda känslan av att vara en person i världen – är falsk. Både kön och genus är beroende av biologi och historiska och sociala sammanhang. Hen knyter ihop kampen mot rasism och klimatförändringar med den för frihet för hbtqi-personer, och sticker elegant hål på argumenten mot ”genus” från såväl höger och vänster som från kyrkor och feminister.

Men även om troll spricker i ljuset har argument liten chans mot känslor, inte minst den rasande fantasm av känslor som utgör ”genus”. Att påstå att något är nonsens, även om det är det, kan kännas skönt i stunden men leder sällan till några segrar. I stället bör ”genus” fyllas med andra känslor och möjliga framtider, och formas till en stor och inkluderande kamp för en bättre värld.

Man kan fråga sig vad transfrågan egentligen har med rasism och klimatförändringar att göra, men att feminism, klimatagendan, "antirasism" och transfrågan går hand i hand och är en del av ett större politiskt vapen från den nya vänstern har nog inte undgått någon som inte levt under en sten.

Citat:
För att tala med motståndarna till den svenska ”könslagen”: Är den pyttelilla, men självklart teoretiskt möjliga, risken att en sexualbrottsling tar sig in i damernas omklädningsrum bara på grund av en ny könslagstiftning värd mer än dem vars lidande lagen är till för att mildra?

Om svaret är ja har Judith Butler en definition för den sortens politik: Fascism.

Vad säger ni feminister på forumet? Är man en fascist om man tror att kön enbart är biologiskt betingat och om man motsätter sig bestialiska könsstympningar(så kallad transvård)? Om man tycker att mäns penisar inte hör hemma i damernas omklädningsrum? Är man bokstavligt talat Hitler då?

Vad tycker ni feminister om att den viktigaste feministiska kampen just nu är att män ska få bli kvinnor och ta över era utrymmen? Upp till kvinnokamp, feministiska systrar! Ni kvinnor är inte mer kvinnor än vad en man med penis är så detta är den riktiga kvinnokampen i dagens samhälle.

Håller ni med den mest inflytelserika ideologen inom den moderna feminismen, Judith Butler? Är ni feminister som motsätter sig detta nöjda nu i och med att ni krattat manegen för transagendan då det var ni som löste upp könsnormerna i samhället? Detta är bara en logisk följd av er ideologi och jag hoppas ni förstår att ni betraktas som fascister och nazister av etablissemanget och kommer bli behandlade därefter.

Är hotet mot mänskligheten från de som motsätter sig denna lag lika stort som hotet från kärnvapen eller Hitler-jugend? Eller är det en enorm överdrift som mest är att likna vid groteska vanföreställningar?
Citat:
Som hotet från massförstörelsevapen med kärnvapen, eller som Hitler-jugend.

Diskutera!

Det har också kommit till min kännedom att Judith Butler inte är en lesbisk kvinna längre utan en hen, så jag ber er respektera hennes modiga och bedårande könsidentitet och använda korrekt pronomen. Kom ihåg att om ni inte gör det är ni att betrakta som fascister, Hitler-jugend och ett större hot än kärnvapen enligt det vänsterliberala etablissemanget och feminismens ideologer.
Senast redigerad av Reiwa 2024-04-17 kl. 16:14.
Citera
2024-04-17, 17:24
Medlem
Jag läste artikeln, fantastisk retorik, med wokeidioternas vanliga argument: ” de som inte tycker som jag gör är fascister”. Jag hade hoppats att denna typ av argumentation hade försvunnit i kölvattnet efter att även vänstern så smått vaknat upp och insett vansinnet av sin wokepolitik ( massinvandring, kulturrelativism etc). Men vissa kan tydligen aldrig tänka längre än sina gamla unkna argument i stil med ” fiska i grumliga vatten” etc. Har människan aldrig läst att den som först drar fram Hitler-argumentet i en debatt har förlorat densamma?

Förvånar mig inte alls att Butler numera är en ” det” = ”hen”, hon har alltid varit en hönshjärna.
Citera
2024-04-17, 17:32
Bannlyst
För att normalisera psykiska störningar så måste man svartmåla ”motståndaren”(alla normala) till varje pris och bunta ihop dom med allt möjligt.
Citera
2024-04-17, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det har också kommit till min kännedom att Judith Butler inte är en lesbisk kvinna längre utan en hen, så jag ber er respektera hennes modiga och bedårande könsidentitet och använda korrekt pronomen. Kom ihåg att om ni inte gör det är ni att betrakta som fascister, Hitler-jugend och ett större hot än kärnvapen enligt det vänsterliberala etablissemanget och feminismens ideologer.

Hmm…betyder det att hon är bisexuell nu då alltså?
Jag menar, det finns ju i slutänden bara två kön att knulla.
Oavsett hur många könsidentiteter de vill låtsas att det finns.
Citera
2024-04-18, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Jag läste artikeln, fantastisk retorik, med wokeidioternas vanliga argument: ” de som inte tycker som jag gör är fascister”. Jag hade hoppats att denna typ av argumentation hade försvunnit i kölvattnet efter att även vänstern så smått vaknat upp och insett vansinnet av sin wokepolitik ( massinvandring, kulturrelativism etc). Men vissa kan tydligen aldrig tänka längre än sina gamla unkna argument i stil med ” fiska i grumliga vatten” etc. Har människan aldrig läst att den som först drar fram Hitler-argumentet i en debatt har förlorat densamma?

Förvånar mig inte alls att Butler numera är en ” det” = ”hen”, hon har alltid varit en hönshjärna.

De har inga argument som håller i en öppen debatt. Därför är det sådana här taktiker de kör med för att tysta motståndaren.

Hon är minst sagt en hönshjärna, men en extremt inflytelserik hönshjärna. Det är hennes galna idéer om feminism och genus som lärs ut på varenda universitet i västvärlden.
Citera
2024-04-18, 09:33
Medlem
Citat:
De har inga argument som håller i en öppen debatt. Därför är det sådana här taktiker de kör med för att tysta motståndaren.

Hon är minst sagt en hönshjärna, men en extremt inflytelserik hönshjärna. Det är hennes galna idéer om feminism och genus som lärs ut på varenda universitet i västvärlden.

Tyvärr har du rätt, jag kan inte längre ha en vettig konversation, eller ens samvaro, med delar av min släkt pga av detta höns. De är helt impregnerade o går igenom tillvaron med extrema skygglappar.
Citera
2024-04-18, 10:30
Medlem
tigerpus avatar
Citat:

The sheeple must be led, läskigt hur många det finns som inte kan tänka själva utan bara upprepar det dom har läst/fått höra att det är som gäller
Citera
2024-04-18, 10:35
Medlem
EnCartes avatar
Samma sorts härskartekniker som de använt de sista 20-30 åren. De kan inte och vill inte argumentera, då alla deras åsikter är baserade på lögner och påhitt. Oärliga och ohederliga människor som bara drivs av ideologi och har noll förståelse för andra människor. Narrativen och dogmerna bestämmer deras åsikter och som de driver på samma sätt som religiösa fanatiker.
Citera
2024-04-19, 10:45
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Idag kan man läsa en krönika där undersåtarna och pöbeln i Sverige blir uppläxade angående könsidentitetslagen och transfrågan i Expressen av Anna Hellgren där hon är inspirerad av den mest inflytelserika chefsideologen inom feminismen i modern tid och tillika förespråkare av incest och pedofili, Judith Butler, och hennes nya bok: Who's afraid of gender.

https://www.expressen.se/kultur/bocker/judith-butlers-whos-afraid-of-gender-imponerar/

Man kan fråga sig vad transfrågan egentligen har med rasism och klimatförändringar att göra, men att feminism, klimatagendan, "antirasism" och transfrågan går hand i hand och är en del av ett större politiskt vapen från den nya vänstern har nog inte undgått någon som inte levt under en sten.

Vad säger ni feminister på forumet? Är man en fascist om man tror att kön enbart är biologiskt betingat och om man motsätter sig bestialiska könsstympningar(så kallad transvård)? Om man tycker att mäns penisar inte hör hemma i damernas omklädningsrum? Är man bokstavligt talat Hitler då?

Vad tycker ni feminister om att den viktigaste feministiska kampen just nu är att män ska få bli kvinnor och ta över era utrymmen? Upp till kvinnokamp, feministiska systrar! Ni kvinnor är inte mer kvinnor än vad en man med penis är så detta är den riktiga kvinnokampen i dagens samhälle.

Håller ni med den mest inflytelserika ideologen inom den moderna feminismen, Judith Butler? Är ni feminister som motsätter sig detta nöjda nu i och med att ni krattat manegen för transagendan då det var ni som löste upp könsnormerna i samhället? Detta är bara en logisk följd av er ideologi och jag hoppas ni förstår att ni betraktas som fascister och nazister av etablissemanget och kommer bli behandlade därefter.

Är hotet mot mänskligheten från de som motsätter sig denna lag lika stort som hotet från kärnvapen eller Hitler-jugend? Eller är det en enorm överdrift som mest är att likna vid groteska vanföreställningar?

Diskutera!

Vilken duktig liten politisk kommissarie! Husse klappar henne nog på huvudet och kastar ett ben. Hon skulle säkert stå i nazismens vakttorn om det gav tillräcklig personlig utdelning. En riktig extremist och kappvändande narcissist. Det är sådana här människor som förstört vårt land. De borde dömas hårt i framtida rättegångar. Det är sådana här människor som angav sina grannar till Stasi i DDR.

Skribenten är en nyttig idiot, precis som många andra kvinnor. Expressen och deras hornalister är globalistjudarnas lakejer och taltrattar. Könslagen krossar ju feminismen om vem som helst kan kalla sig kvinna. När globalisterna fått som de vill och krossat våra nationalstater kommer både kvinnorna och feminismen att kastas under bussen. Jag ska skratta den dagen.

Fler män i kvinnornas omklädningsrum!

Fler män i kvinnoidrotten!
Senast redigerad av WordWarrior 2024-04-19 kl. 10:55.
Citera
2024-04-19, 12:42
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Citat:
Är den pyttelilla, men självklart teoretiskt möjliga, risken att en sexualbrottsling tar sig in i damernas omklädningsrum bara på grund av en ny könslagstiftning värd mer än dem vars lidande lagen är till för att mildra?

Teoretiskt möjlig är ett intressant ordval då det antyder att det är så gott som omöjligt i praktiken men i verkligheten så kommer tex en blottare komma undan med att få klä av sig inför småtjejer som i sin tur förväntas klä av sig inför vuxna män i bästa fall, i värsta fall blir dom filmade och fotograferade. Och hur exakt ska någon veta vilket juridiskt kön männen har när dom går in på damernas ? Och lycka till med separata badtider som samhället även vurmar för.
Citera
2024-04-20, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vilken duktig liten politisk kommissarie! Husse klappar henne nog på huvudet och kastar ett ben. Hon skulle säkert stå i nazismens vakttorn om det gav tillräcklig personlig utdelning. En riktig extremist och kappvändande narcissist. Det är sådana här människor som förstört vårt land. De borde dömas hårt i framtida rättegångar. Det är sådana här människor som angav sina grannar till Stasi i DDR.

Arbetsläger i Norrland är en bra lösning. Det är egentligen alldeles för snällt om man ser till skadorna som orsakats på samhället och individer av dessa kryp.

Citat:
Skribenten är en nyttig idiot, precis som många andra kvinnor. Expressen och deras hornalister är globalistjudarnas lakejer och taltrattar. Könslagen krossar ju feminismen om vem som helst kan kalla sig kvinna. När globalisterna fått som de vill och krossat våra nationalstater kommer både kvinnorna och feminismen att kastas under bussen. Jag ska skratta den dagen.

Att det skulle leda till det här förstod jag redan för över tjugo år sedan när man läste på om vad feminismen egentligen står för. Transideologin och att män kan bli kvinnor är den logiska slutsatsen av feminismen som ideologin.

Efter att feminismen brutit ned alla könsnormer och hierarkier i samhället så har samhället nämligen inget försvar alls mot det som sker nu. Våra könsnormer och hierarkier var det bästa försvaret kvinnor hade. Det var ett privilegium kvinnor hade att bli vördade av samhället och inte behandlade som kanonmat som män blivit genom hela historien. Nu finns inget sådant försvar kvar i samhället.

Citat:
Fler män i kvinnornas omklädningsrum!

Fler män i kvinnoidrotten!

Män med penis är kvinnor de också.
Senast redigerad av Reiwa 2024-04-20 kl. 16:42.
Citera
2024-04-20, 17:17
Medlem
Tyvärr är det synd att sådana feminister dominerar.

Var det går ut på är att få kvinnor att hata män och bli LGBT som hon.

Det tråkiga är att många av dessa föder pojkar som lever i ett förtryck. Det vore mer klädsamt att inte föda pojkar och inte blanda in dem i deras tankevärld , det blir som att de förtrycker deras egna barn.

Om de skaffar barn ska de skaffa flickor. Att skaffa pojkar är att förtrycka dem och borde vara olagligt. Staten borde se till att de inte gör det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in