Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-22, 16:34
  #13
Medlem
DraconianTimess avatar
Har två händelser här att dela med mig av:

Den goda:
Var i Porto på ett billigt, men ändå OK hotell. Rummet skulle vara klart först kl 14, men jag kom dit lite tidigare. Blev bjuden på öl i baren fastän de inte behövde ge mig något.
Verkligen jättefint välkomnande och fin gest från ett hotell som inte var väldigt enkelt.

Den onda:
Var i Wroclaw, Polen. Hotellet var i ett industriområde och när jag checkade in satt där en tjej inne på rummet. Hon undrade hur fan jag kommit in och jag undrade hur hon kunde befinna sig i rummet som jag blivit tilldelad.
I receptionen sa brudarna lite spydigt "det är inte möjligt". Efter en mindre scen med sarkasm, härskarteknik och effektiv förminskning av dessa polska bonnapigor som jag vackert hälsade "välkommen till storstan" fick jag ett VIP rum med vinflaska.
Stämningen under vistelsen blev ännu värre när två kollegor skulle ansluta men bara en av dem fick plats på hotellet för de hade "överbokat.
När jag checkade ut blev det ingen glad stämning. Vinflaskan på rummet sket jag i att ens ta och betalning för parkering vågade brudarna inte ens fråga om, så den fick jag gratis.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3601137

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in