2024-04-15, 05:02
Medlem
ItsWednesdays avatar
Minns ni Jojo-bullarna?

Gula degiga, ofta lite halvtorra bakverk med nån slags glasyr och choklad-strössel. Men himmelskt goda.

Brukade köpa dem på Ica back in the days, men helt plötsligt en dag så försvann de och jag har fanimig inte sett en endaste Jojo-bulle på säkert 15 år.

Närhelst jag tar upp dessa gula godsaker med kreti och pleti är det aldrig någon som vet vad jag pratar om. Trodde ett tag att det endast var ett av mina fantasifoster, men en snabb googling motbevisar det.

Kan man köpa Jojo-bullar på din hemort?
Någon som bakat själv, hur blev resultatet?
Citera
2024-04-15, 05:36
Avstängd
Kattknullarns avatar
Äckligaste skiten som finns
Citera
2024-04-15, 05:40
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattknullarn
Äckligaste skiten som finns

Kan man köpa Jojo-bullar på din hemort?
Har du bakat själv och varför blev det isf äckligt?
Citera
2024-04-15, 05:54
Medlem
Rebiselles avatar
Näee dom har jag nog missat tror jag 🤔
Citera
2024-04-15, 05:57
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Ja jag kan baka. Resultatet blev såklart suveränt.'
Var mitt inlägg jobbigt?
Du fick ett recept..

Trevligt! Gillar du Jojo-bullar?

Jag såg det, tack. Lyckades otroligt nog hitta samma recept själv när jag googlade innan jag skrev tråden, men har inte hunnit masa mig ur sängen för att baka ännu.
Citera
2024-04-15, 05:59
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebiselle
Näee dom har jag nog missat tror jag 🤔

Spännande! Du är inte ensam. Undrar om det är av geografisk eller måhända demografisk orsak?

Jag verkar tyvärr rätt ensam om att digga Jojo-bullar, finns väl en anledning till att de slutade säljas.
Citera
2024-04-15, 06:05
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Trevligt! Gillar du Jojo-bullar?

Jag såg det, tack. Lyckades otroligt nog hitta samma recept själv när jag googlade innan jag skrev tråden, men har inte hunnit masa mig ur sängen för att baka ännu.

Recept och recept.. det gäller att slänga på vad man själv gillar på dom egentligen.

Ganska tråkig kaka.. jag föredrar typ en munk med fyllning inuti och sen gotte på....
Citera
2024-04-15, 06:35
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Recept och recept.. det gäller att slänga på vad man själv gillar på dom egentligen.

Ganska tråkig kaka.. jag föredrar typ en munk med fyllning inuti och sen gotte på....

Jag ska prova baka i veckan nu, återkommer!
Citera
2024-04-15, 17:45
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Spännande! Du är inte ensam. Undrar om det är av geografisk eller måhända demografisk orsak?

Jag verkar tyvärr rätt ensam om att digga Jojo-bullar, finns väl en anledning till att de slutade säljas.

Ingen aning. Men bor i en medelstor stad å finns några Ica butiker, vissa är större än andra å borde ha funnits.. Jag har säkert bara inte tänkt på dom 🫤
Citera
2024-04-16, 07:22
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebiselle
Ingen aning. Men bor i en medelstor stad å finns några Ica butiker, vissa är större än andra å borde ha funnits.. Jag har säkert bara inte tänkt på dom 🫤

Ju mer jag tänker på det, så var det kanske en lokal-lokal företeelse på just Ica i min stad. De låg alltid bland det färska fikabrödet, dvs de var inte inslagna eller så. Kanske var de till och med bakade i just den butiken.
Citera
2024-06-22, 16:05
Medlem
crocuzs avatar
Har aldrig hört talas om jojo- bullar, men samtidigt när jag googlar och får upp bilder på dem så känner jag igen glasyren med det färgglada strösslet och att jag någon gång har ätit en bulle med det där på. Eller fanns det andra bakverk som också hade glasyr med färgglatt strössel på sig?
Jag tror i så fall jag minns att det jag åt var en rektangulär, hög brödbit med det där på och inte en rund bulle?
Vad det än var jag åt så var det tydligen ingen smaksensation för min del för det hade jag i så fall kommit ihåg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in