Citat:
Ursprungligen postat av 100%karlsson
jag har haft problem med att somna sen jag var liten.
jag är inte orolig eller så utan jag kan ligga och inte tänka på något alls i flera timmar men kan inte somna. har prövat med reikardnation (stavning?) grejjen och det har bara fått mig att slappna av ytterligare men jag har trots detta inte kunnat somna. oavsett hur jag har sovit natten innan och även om jag knappt har sovit alls så kan jag lik förbannat inte somna ändå. liggar oftast vaken till 4-5 på morgonen innan jag lyckas somna och dagen efter är jag trött och inte dåsig tills på eftermiddan då det släpper och jag blir pigg igen.
jag vill göra prova sömnmedel men då måste jag gå till doktorn och få nått recept och jag har hört att man inte får sömnmedel om inte sömnproblemen para pågår under perioder. har funderat på att pröva naturläkemedlet valerina natt eller nått annat. kan man få t.ex. propavan, stilnoct, imovane eller något annat "ordentligt" sömnmedel att ta regelbundet så att man kan somna??
Jag vill absolut inte bli beroende av nåt och jag har hört att det finns nån allergimedicin som fungerar mot sömnsvårigheter man kan få som inte är beroendeframkallande och som inte kan överdoceras, så jag undrar om man kan käka den regelbundet.
/mycket tacksam för svar!
jag kör med difenhydramin, som är en antihistamin. kan det vara det du menar? för jävla bra funkar det, inte beroendeframkallande vad man vet. tar man för stor dos kan man få läskiga biverkningar dock, jag har fått tillfälliga slängar av restless legs... UUUUSCH. följer man bara rekommendationerna är det dock inga problem.
nu till ett potentiellt problem: de säljs receptfritt här i staterna (och i vissa andra länder), men jag vet inte om det går att få tag på dem i sverige.