Citat:
Ursprungligen postat av
feemaxxx
När jag såg bilderna från minneshögtiden så slog det mig att jag faktiskt inte såg en enda kvinna med slöja. Finns det inga muslimer i Skärholmen? Eller bryr dom sig inte? Jag kan tänka mig att om en svensk hade skjutit ihjäl en muslim på likande sätt så hade man sett många jollrande muslimkvinnor.
Eller har jag uppfattat situtationen fel?
Det är nog rätt mycket hycklare som närvarar på en sån. Många som skall ta politiska poäng (eller andra poäng), de viste inte att Mikael existerade innan och nu skall de helt plötsligt låtsas sakna någon som de tills nyligen inte kände existensen av.
Jag antar att det helt enkelt är så att bland Mikaels närmsta krets inte fanns så mycket huckledamer och det återfinns ej heller bland kretsen av hycklare. Det kanske finns en och annan muslim med på minnesstunden eller vad det kallas, men de står inte där med stor skylt där det står "Jag är muslim" eller vad man kan tänka.
Hade det varit en muslim som blivit skjuten så är det rätt troligt att det kan ha funnits huckledamer i närmta kretsen och därav huckledamer på minnesstunden.
Jag tror med andra ord det inte egentligen ligger så mycket mer bakom egentligen.