• 1
  • 2
2024-04-14, 11:40
Medlem
feemaxxxs avatar
När jag såg bilderna från minneshögtiden så slog det mig att jag faktiskt inte såg en enda kvinna med slöja. Finns det inga muslimer i Skärholmen? Eller bryr dom sig inte? Jag kan tänka mig att om en svensk hade skjutit ihjäl en muslim på likande sätt så hade man sett många jollrande muslimkvinnor.

Eller har jag uppfattat situtationen fel?
Citera
2024-04-14, 11:45
Medlem
Nej, det är helt rätt uppfattat.
Vi är ju bara mindrevärda kuffar.
Citera
2024-04-14, 12:11
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
När jag såg bilderna från minneshögtiden så slog det mig att jag faktiskt inte såg en enda kvinna med slöja. Finns det inga muslimer i Skärholmen? Eller bryr dom sig inte? Jag kan tänka mig att om en svensk hade skjutit ihjäl en muslim på likande sätt så hade man sett många jollrande muslimkvinnor.

Inte som något försvar för Islam på något sätt men vad fan är det här för skit du kommer med?

Kolla tex nyhetsinslaget https://www.svtplay.se/video/8z71kMn...127&id=8z71kMn

För mig ser de ganska slöjbeklädda ut . . .
Citera
2024-04-14, 12:15
Medlem
triptykens avatar
Tog mig ett tag att hitta eftersom du sa "minneshögtid" vilket det alltså inte var, utan "minnesstund".

Kollar alla dom som dök upp i dagarna efter mordet vid minnesplatsen och det är en hel del män som kvinnor som man kan anta är muslimer baserat på kvinnor som har nån form av hijab och några intervjuade med muslimska efternamn.

Så jag tror att du ser vad du vill se.

Att många med en annan religion inte följer med till kyrkan efteråt är inte underligare än att minnesstunder som går till mosken efteråt brukar mest innehålla muslimer.
Citera
2024-04-14, 12:19
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Inte som något försvar för Islam på något sätt men vad fan är det här för skit du kommer med?

Kolla tex nyhetsinslaget https://www.svtplay.se/video/8z71kMn...127&id=8z71kMn

För mig ser de ganska slöjbeklädda ut . . .
Ja se på f-n, det var t.o.m två stycken.
Citera
2024-04-14, 12:26
Medlem
Citat:

Varför skulle de sluta upp kring en icke-muslim?
Endast muslimer är människor enligt islam, alla andra är djur och har inga rättigheter och kan behandlas hur som helst av en muslim utan konsekvenser.
Citera
2024-04-14, 12:26
Medlem
Citat:

Det är nog rätt mycket hycklare som närvarar på en sån. Många som skall ta politiska poäng (eller andra poäng), de viste inte att Mikael existerade innan och nu skall de helt plötsligt låtsas sakna någon som de tills nyligen inte kände existensen av.

Jag antar att det helt enkelt är så att bland Mikaels närmsta krets inte fanns så mycket huckledamer och det återfinns ej heller bland kretsen av hycklare. Det kanske finns en och annan muslim med på minnesstunden eller vad det kallas, men de står inte där med stor skylt där det står "Jag är muslim" eller vad man kan tänka.

Hade det varit en muslim som blivit skjuten så är det rätt troligt att det kan ha funnits huckledamer i närmta kretsen och därav huckledamer på minnesstunden.

Jag tror med andra ord det inte egentligen ligger så mycket mer bakom egentligen.
Citera
2024-04-14, 12:30
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:

Du har ej fel, muslimer bryr sig mer om sitt eget folk när något ont händer dem, bryr sig inte mycket nör andra folk tar skada, samtidigt som svennar är lite tvärtom, bryr sig inte märkvärdigt om deras mor blir halshuggen eller syster våldtagen, men tar väldigt stark ställning för negrer och muslimer som enligt deras åsikt far illa.
Citera
2024-04-14, 12:40
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Det är nog rätt mycket hycklare som närvarar på en sån. Många som skall ta politiska poäng (eller andra poäng), de viste inte att Mikael existerade innan och nu skall de helt plötsligt låtsas sakna någon som de tills nyligen inte kände existensen av.

Jag antar att det helt enkelt är så att bland Mikaels närmsta krets inte fanns så mycket huckledamer och det återfinns ej heller bland kretsen av hycklare. Det kanske finns en och annan muslim med på minnesstunden eller vad det kallas, men de står inte där med stor skylt där det står "Jag är muslim" eller vad man kan tänka.

Hade det varit en muslim som blivit skjuten så är det rätt troligt att det kan ha funnits huckledamer i närmta kretsen och därav huckledamer på minnesstunden.

Jag tror med andra ord det inte egentligen ligger så mycket mer bakom egentligen.

Du helt klart rätt när det gäller hycklare (inte minst politiker) men man kan nog ta för givet att många som bor i området är oroade för sin personliga säkerhet (vem fan skulle inte vara det) och ser det som en säker protest mot våldet i området.
Citera
2024-04-14, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Du helt klart rätt när det gäller hycklare (inte minst politiker) men man kan nog ta för givet att många som bor i området är oroade för sin personliga säkerhet (vem fan skulle inte vara det) och ser det som en säker protest mot våldet i området.

Jo, man kan vara orolig för vart samhället är på väg och det oberoende om man bor i Skärholmen eller annorstädes, men det har egentligen inget konkret att göra med Mikael. För dem är bara Mikael ytterligare ett namn av oskyldiga som fått sätta livet till.
Citera
2024-04-14, 15:45
Medlem
Kvinnan med slöja ville väl inte gå för det var kanske hennes son som sköt.
Citera
2024-04-14, 16:47
Medlem
sv3rigegatiss avatar
Svågern är ju syrian Pratar dock utan brytning https://www.youtube.com/watch?v=Eok0e3r9soc
Senast redigerad av sv3rigegatis 2024-04-14 kl. 16:52.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in