Citat:
Ursprungligen postat av
Gnupmels
Kken r rtt liten men i kranskommun till Sthlm s uthyrning borde nog funka. Det r ett spr jag funderar p.
Konsulta med det jag gr idag r nog inte omjligt men strknegar jag s lutar det t ngot helt annat. D lr dock timpenningen bli betydligt lgre. Mitt primra ml r tillrckligt bra standard men en grym livskvalitet. Kommer lgga betydligt mer tid p brsen d jag har ett stort intresse t det hllet.
Kken i mitt exempel r en renoverad ~120kvm med halv kllare i Vallentuna.
Sen s r ex. nt ldre tyskt par skert sugna p att ge dig ganska bra betalt fr sommarstugan 3-4 veckor under semestern fr att stort stt finansiera den hela ret.
Ytterligare tankefr: r du hndig nog att smlla upp en attefallare och har frutsttning? Srskilt om du bor p sutterngtomt, d du kan gra 2plans 60kvm utan bygglov (nockhjd avgr)
Kasta in ngon i det du str ut med som klipper grs, skottar sn och hller koll p andra huset medans du hyr ut det och livskvalitar i internationella solen, konsultar nt mysprojekt p rutin och kollar p brsgrafer.
r du van att jobba heltid eller mer s skulle jag tro att du nn dag i veckan knappt skulle knnas alls vad du n skulle hora ut dig till. Bara du kan slppa. Mest betalt fr minst hade jag personligen gtt efter.
Som flera r inne p s tror jag knslan av frihet kommer om du bara kommer ner en del timmar och fortfarande r en del tminstone ngot sammanhang.
Vad du n gr s g inte frn 100 till 0 fr snabbt, utan knn friheten du redan har byggt och ha mlbilden att kunna skrddarsy din jobbsituation med olika ansprk som passar din livsstil.
Mnga som skriker frihet verkar ofta snubbla ver understimulans och dekadens.
Ngot ekonomiskt tnker jag inte uttala mig om.. fr ung o dum. Bara resonerar hr