• 1
  • 2
2024-04-12, 21:36
Medlem
Har köpt några av billiga basic t-shirts och märkte att dom krympte en storlek i tvätten så köpte M istället för S.
Är det generellt samma på alla deras kläder? Tänkte köpa lite basic skjortor och ifall dom också krymper i tvätten så köper jag en storlek större direkt bara, för modellerna är typ 190+ och använder M och som 177 i längd hade det blivit lite stort.
Citera
2024-04-12, 21:59
Medlem
Kantarellgudens avatar
Har du funderat kring huruvida priset kan ha och göra med att plaggen är av lägre kvalité och det är därför de krymper?

När det är så billigt så borde väl varningsklockorna ringa, kanske lite för bra för att vara sant? Eller vad säger du?
Citera
2024-04-12, 22:07
Medlem
Jag köper mest sweatshirts i storlek large på Lager157 och de krymper inte. Bra kvalitet också.
Citera
2024-04-12, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kantarellguden
Har du funderat kring huruvida priset kan ha och göra med att plaggen är av lägre kvalité och det är därför de krymper?

När det är så billigt så borde väl varningsklockorna ringa, kanske lite för bra för att vara sant? Eller vad säger du?
Nej, de låga priserna beror på att de har dåliga villkor i svettfabrikerna i Bangladesh.
Citera
2024-04-12, 22:35
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Har aldrig märkt att deras kläder skulle krympa.
Citera
2024-04-12, 22:54
Moderator
Maviels avatar
Inte heller jag har märkt att deras kläder skulle krympa. Har köpt en hel del till sonen - och en hel del till mig. Du har inte tvättat det i 60 av misstag?
Citera
2024-04-12, 23:47
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JunkyVirus
Har köpt några av billiga basic t-shirts och märkte att dom krympte en storlek i tvätten så köpte M istället för S.
Är det generellt samma på alla deras kläder? Tänkte köpa lite basic skjortor och ifall dom också krymper i tvätten så köper jag en storlek större direkt bara, för modellerna är typ 190+ och använder M och som 177 i längd hade det blivit lite stort.

Handlar du lågpris så blir de så
Citera
2024-04-12, 23:52
Bannlyst
Ja det krymper i tvätten köp. XL T-tröjor så sitter dom normalt efter en tvätt och torktumling. Köp XL tröjor. Jeansen krymper inte - eftersom det är annat material. Enda billiga affären för mäns och pojkars kläder - när HM har blivit helt dyra samt galna i sin PK-skit i reklam. Så kvaliteten är dålig, så köp större eftersom skiten krymper i tvätten. Tröjorna krymper, inte byxorna.
Senast redigerad av erytmenus-o 2024-04-12 kl. 23:54.
Citera
2024-04-13, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JunkyVirus

Lager157 och HM kläder krymper markant i tvätten. Köp t-shirts i ekologisk bomull om du vill kunna bära dem ett par år åtminstone.
Citera
2024-04-13, 00:48
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Lager157 och HM kläder krymper markant i tvätten. Köp t-shirts i ekologisk bomull om du vill kunna bära dem ett par år åtminstone.
Ekologisk bomull och glada arbetare i Bangladesh gör att tishorna inte kostar 30kr längre. Köp en eller två storlekar större än de du brukar ha i vanliga fall. Köp 20st för de höjer nog snart priset som på allt annat.
Förvånansvärt bra kvalie för det priset.

Vad skjortorna gäller vet jag inte då jag aldrig köpt sådana på 157
Citera
2024-04-13, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Ekologisk bomull och glada arbetare i Bangladesh gör att tishorna inte kostar 30kr längre. Köp en eller två storlekar större än de du brukar ha i vanliga fall. Köp 20st för de höjer nog snart priset som på allt annat.
Förvånansvärt bra kvalie för det priset.

Vad skjortorna gäller vet jag inte då jag aldrig köpt sådana på 157

Det spelar ingen roll att storlekarna är större då resåren ändå förstörs i tvätten. Personligen så har jag ingen större lust att se ut som ett vandrande tält och köper i stället tröjor med ekologisk bomull för 400 kronor styck.
Citera
2024-04-13, 01:07
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det spelar ingen roll att storlekarna är större då resåren ändå förstörs i tvätten. Personligen så har jag ingen större lust att se ut som ett vandrande tält och köper i stället tröjor med ekologisk bomull för 400 kronor styck.
Tvättar i princip alla kroppsnära kläder innan användning, är de av sorten som krymper - jag köpt en eller två storlekar större så passar de perfekt efter tvätt.

Man väljer vad man lägger pengar på, helt klart.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in