Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-11, 21:46
  #1
Medlem
Jag läste precis detta:

Syntetiska cannabinoider ger ofta ett kraftigare rus än cannabis eftersom att de också har centralstimulerande effekter (påverkan på det centrala nervsystemet).

På längre sikt kan du få rinnande näsa, hosta, irriterad hals, extrem trötthet, huvudvärk, ångest och nedstämdhet.

https://www.beroendecentrum.se/fakta...dra-natdroger/

Jag har aldrig hört talas om detta fenomen men det slog mig att mitt märkliga förkylningstillstånd började i ungefär samma veva jag slutade med Spice.
Jag får plötsliga "förkylningsattacker" med rinnande näsa och kopiösa mängder nysningar.
När de kommer mitt på dagen kan de komma som en blixt från klar himmel, pågå tio minuter och sedan försvinna spårlöst.
Kommer de nattetid däremot så varar de ofta hela natten, vilket är riktigt jobbigt och på morgonen ligger det en hög med snorpapper bredvid sängen...

Detta har pågått i ca 7 år, i övrigt är jag fullt frisk och ett nytagen blodprov visar att jag inte har några allergier över huvud taget.

Är det ngn annan som upplever samma problem?
Citera
2024-04-11, 21:53
  #2
Avstängd
BakomDittAnuss avatar
Detta låter mer som kronisk hypokondri, helt ärligt, sluta känn efter så jävla mycket och själv diagnostisera snuva.
Det kan vara väder och vind, överkänslighet mot något, du kanske tittar in i solen, är allergisk mot svartskallar, men släpp det här med att du är kroniskt förkyld pga spice.
Citera
2024-04-11, 23:03
  #3
Medlem
Sublinguals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigerOchSjunker
Jag läste precis detta:

Syntetiska cannabinoider ger ofta ett kraftigare rus än cannabis eftersom att de också har centralstimulerande effekter (påverkan på det centrala nervsystemet).

På längre sikt kan du få rinnande näsa, hosta, irriterad hals, extrem trötthet, huvudvärk, ångest och nedstämdhet.

https://www.beroendecentrum.se/fakta...dra-natdroger/

Jag har aldrig hört talas om detta fenomen men det slog mig att mitt märkliga förkylningstillstånd började i ungefär samma veva jag slutade med Spice.
Jag får plötsliga "förkylningsattacker" med rinnande näsa och kopiösa mängder nysningar.
När de kommer mitt på dagen kan de komma som en blixt från klar himmel, pågå tio minuter och sedan försvinna spårlöst.
Kommer de nattetid däremot så varar de ofta hela natten, vilket är riktigt jobbigt och på morgonen ligger det en hög med snorpapper bredvid sängen...

Detta har pågått i ca 7 år, i övrigt är jag fullt frisk och ett nytagen blodprov visar att jag inte har några allergier över huvud taget.

Är det ngn annan som upplever samma problem?

Spice är inte centralstimulerande utan går på cannabinoidreceptorerna.

Låter mer som om du som du sover i ett dammigt rum.
Du läsa mer om allergi problem under natten här
https://www.health.com/condition/all...sically,Parikh.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback