• 1
  • 2
2024-04-09, 20:09
Medlem
Tjena! Jag spar till en större kontantinsats än vad jag redan har och jag vill hitta nya sätt att tjäna lite extra pengar.

Förutom det jag redan pysslar med, vad har ni för seriösa TIPS? Detta gör jag nu: flippar möbler, sparar 8000kr/mån av lönen, säljer sånt jag inte använder, köper lite aktier.

Jag vill hitta lite ”lifehack” tips på inkomster, ärftliga och halvärliga är välkommet, förutom stöld och droger tack
2024-04-09, 20:13
Medlem
Lifestealers avatar
Sälj cannabis. Starta en användare på snapchat "röka gbg aktiv 24/7" eller vart fan du nu bor så kommer du bli kontaktad. Passa på medan det fortfarande är olagligt. Köp ett kg kvailitetsröka från nätet och sälj femmor. 100 000 i vinst. Vill du ha bra pris per kg köp 10. Har du bra grejer blir ditt användarnamn tipsat till polare = du blir av med det fort som fan. Dundergräs går alltid hem. Tacka våra narkotikalagar Akta dig för konkurenter och gäng så du inte blir pangad. Folk vill gärna ha ensamrätt på den här marknaden för att tjäna mer cash. Var försiktig. Kan vara värt att betala en springpojke 20 000 för jobbet att mötas för deals. Finns mängder med kids som gör jobbet. Svär på min mamma. Investera i vapen och bli större, om du vågar. Finns mycket cash att hämta i den här världen. Ett sätt är att bli av med konkurenter.

Edit: Om det inte framgick så var jag 100% seriös med det jag skrev / föredetta kriminell.

Edit: Förstå hur mycket pengar dom högsta lirarna sitter på som sitter på ton. Dom min vän är farliga.
Senast redigerad av Lifestealer 2024-04-09 kl. 20:51.
2024-04-09, 20:29
Avstängd
Sök ett extrajobb.

Finns inga lifehacks till att tjäna pengar om du inte vill begå krimineLla handlingar eller leta pantburkar som en rumän.
2024-04-09, 20:44
Medlem
lemmelns avatar
Jobba mer. Hur jobbar du i dag? Kan du ta extra pass? Om inte, kan du ta ett extra jobb på helgdagar eller några kvällar i veckan?

Jag vet inget om hur svårt det är att få ett deltidsjobb på helger, men att flippa burgare 16 timmar i veckan på obekväm tid borde väl ge så där 10000kr extra före skatt varje månad.
2024-04-09, 20:46
Medlem
Vet inte vad jag förväntade mig av personer i Flashback egentligen, men om det finns andra människor förutom haschtomtar så tar jag tacksamt emot seriösa svar.

Finns massor med bra sätt att både spara pengar och tjäna. Jag sparar i snitt mellan 8000kr-15.000kr per månad beroende på om jag har tagit extra pass på jobbet eller lyckats hitta någon designklassiker att sälja vidare via auktionshusen.

Här kommer mina bästa tips hittills:
1. Spara från lönen
2. Köp och sälj möbler, renovera dom eller köp billigt på loppisar och marketplace och köra dom sen till auktionsverken
3. Köp och sälj aktier
4. Säljer saker jag inte behöver hemma
5. Jag hyr även ut min slagborr ibland
2024-04-09, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmeln
Jobba mer. Hur jobbar du i dag? Kan du ta extra pass? Om inte, kan du ta ett extra jobb på helgdagar eller några kvällar i veckan?

Jag vet inget om hur svårt det är att få ett deltidsjobb på helger, men att flippa burgare 16 timmar i veckan på obekväm tid borde väl ge så där 10000kr extra före skatt varje månad.

Jag jobbar extra så fort jag får chansen👍🏼
2024-04-09, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Sök ett extrajobb.

Finns inga lifehacks till att tjäna pengar om du inte vill begå krimineLla handlingar eller leta pantburkar som en rumän.

Nja. Inte riktigt sant
2024-04-09, 20:51
Medlem
Kör Uber och Lyft eller sälj stjärten. Nöden har ingen lag.
2024-04-09, 20:53
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmNHL
Vet inte vad jag förväntade mig av personer i Flashback egentligen, men om det finns andra människor förutom haschtomtar så tar jag tacksamt emot seriösa svar.

Finns massor med bra sätt att både spara pengar och tjäna. Jag sparar i snitt mellan 8000kr-15.000kr per månad beroende på om jag har tagit extra pass på jobbet eller lyckats hitta någon designklassiker att sälja vidare via auktionshusen.

Här kommer mina bästa tips hittills:
1. Spara från lönen
2. Köp och sälj möbler, renovera dom eller köp billigt på loppisar och marketplace och köra dom sen till auktionsverken
3. Köp och sälj aktier
4. Säljer saker jag inte behöver hemma
5. Jag hyr även ut min slagborr ibland
Lägg av. Du tjänar ingenting på att sälja gamla saker. Du har redan betalat för dom nångång så du går ju back plus att de tar ju slut nångång.

Att spara pengar är inte heller att tjäna pengar.

Det enda vettiga råd du har här är aktier.

I övrigt så nej, det finns inga lagliga ”hacks” att tjäna pengar värda att lägga tid på här i världen. Hur hade det sett ut menar du?

Ta ett till jobb eller starta eget. Starta eget kräver dock att du är jävligt bra på många plan för att du ska gå plus.
2024-04-09, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Kör Uber och Lyft eller sälj stjärten. Nöden har ingen lag.

Uber var en bra idé faktiskt, flyttade dock nyss in till city så behövde tyvärr sälja bilen.

Sälja stjärten verkar ni vara många som tycker är en bra idé!
2024-04-09, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Lägg av. Du tjänar ingenting på att sälja gamla saker. Du har redan betalat för dom nångång så du går ju back plus att de tar ju slut nångång.

Att spara pengar är inte heller att tjäna pengar.

Det enda vettiga råd du har här är aktier.

I övrigt så nej, det finns inga lagliga ”hacks” att tjäna pengar värda att lägga tid på här i världen. Hur hade det sett ut menar du?

Ta ett till jobb eller starta eget. Starta eget kräver dock att du är jävligt bra på många plan för att du ska gå plus.

Nja, stämmer inte det heller.
Här är mina senaste fynd:
1. En stor artdeco ljusstake från myrornas trader auktion, slutpris 700kr. Bukowskis värdering: 12.000kr
2. En lite skulptur av Erik Höglund: 500kr. Sålde den på Stockholms Auktionsverk för 3200kr
3. En brun ful trä/skinn fåtölj från 60-talet. 500kr, sålde för 4000kr på marketplace.
4. KG NILSSON litografi från en loppis i somras, 800kr sålde på Stockholm auktionsverk för 3000kr
5. En stålrörs fåtölj från IKEA (Tord Björklund) köpte den för 800kr, fick 3000kr.

Lär dig av mig istället eller knip igen
2024-04-09, 21:15
Medlem
Det finns så enkla pengar att hämta för var och en av er. Men de håller jag på denna gång eftersom flashbackaren bemöter en med en så jävla kass attityd. realFEZ och scoremax är nog de enda här jag skulle avslöja detta super enkla sätt för.
Pratar om hundratusentals ärliga kronor per år.

Jobba extra får bli mitt tips.
Senast redigerad av Sierra.Leone 2024-04-09 kl. 21:52.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in