2024-04-09, 19:29
Medlem
God kväll på er. Som lyder så börjat jag fundera på att börja jobba som telefonförsäljare igen.

Jag vill egentligen inte göra det men verkligheten är att jag har extremt svårt att få tag på ett jobb just nu och jag behöver verkligen pengar för att livnära mig.
Jag jobbade som telefonförsäljare när jag var yngre och tjänade bra. Men nu när jag är lite äldre så känns det väldigt lågt både för min egen moral men också i syn av andra att börja jobba med ett så ohederligt arbete igen. Jag vet precis vad jobbet går ut på. Men jag vet ärligt inte vad fan jag ska göra istället. Jobbmarknaden är torr men det finns hur mycket säljjobb som helst. Man blir ju tokig.

Det bör även nämnas att jag har nån form av knäledsinflammation och kan alltså inte gå. Detta påverkar mitt jobbsök till enbart jobba hemifrån jobb. Dock kanske man borde prata med arbetsförmedlingen om att få bli sjukskriven och sjukbidrag.
Citera
2024-04-09, 19:32
Gå du tillbaka telefonförsäljning en telefonförsäljare älskas av alla som en böld i arslet på en cykeltur
Citera
2024-04-09, 20:41
Medlem
Telefonförsäljare?

Att sälja telefoner är jättesvårt!
Sälja mobiltelefoner är också jättesvårt.

Släpp tanken, börja jobba i hemtjänsten.
Citera
2024-04-09, 21:08
Medlem
scraftys avatar
Du kan testa det. Håll koll på utannonserade distansjobb.

Din tidigare erfarenhet på CV:t kan såklart vara en fördel.

Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Släpp tanken, börja jobba i hemtjänsten.
Mycket svårt om hen inte kan gå.
Citera
2024-04-09, 21:14
Medlem
Jag har jobbat på callcenter där medelåldern har faktiskt varit 32 och in 21. Det är en annan atmosfär som gör att det blir en bättre mångfald.
Citera
2024-04-09, 21:20
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jobba med kundtjänst istället. Det är mer moraliskt försvarsbart än telefonförsäljare.
Citera
2024-04-09, 21:32
Medlem
Vad säljer telefonförsäljare numera? Har knappt haft någon som ringt mig de senaste fem åren.

Innan dess var det mest Comhem-nasare som trodde att jag ville betala pengar för att få en massa reklam-TV kanaler
Citera
2024-04-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jobba med kundtjänst istället. Det är mer moraliskt försvarsbart än telefonförsäljare.

Ja det är det jag sökt i första hand men det är inte alla som anställer jobb hemifrån
Citera
2024-04-10, 00:28
Medlem
killawifes avatar
Hmm, att jobba med det mest hatade yrket av alla som existerar, inte bara av de som rings upp utan även av de som faktiskt jobbat som telefonförsäljare, eller att söka något annat. Det är frågan.
Citera
2024-04-10, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiftigBanan
Ja det är det jag sökt i första hand men det är inte alla som anställer jobb hemifrån
Om du får jobb på kontor kan du kanske få färdtjänst om du inte kan gå. Arbetslinjen är stark i Sverige
Citera
2024-04-10, 18:19
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiftigBanan

Ofta måste man vara på kontoret under upplärningstiden, men sedan kan man ofta jobba hemifrån. Men sök jobb här:

https://onlinefactory.se/outsourcing-kundtjanst/

Jag gjorde det, men var tvungen att tacka nej för några år sedan. De är officiellt sett placerade på Filippinerna, men det var aldrig aktuellt att jag skulle flytta dit. Man kan jobba med svenska kunder på svenska marknaden. Det är möjligt att de anställer dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in