God kväll på er. Som lyder så börjat jag fundera på att börja jobba som telefonförsäljare igen.
Jag vill egentligen inte göra det men verkligheten är att jag har extremt svårt att få tag på ett jobb just nu och jag behöver verkligen pengar för att livnära mig.
Jag jobbade som telefonförsäljare när jag var yngre och tjänade bra. Men nu när jag är lite äldre så känns det väldigt lågt både för min egen moral men också i syn av andra att börja jobba med ett så ohederligt arbete igen. Jag vet precis vad jobbet går ut på. Men jag vet ärligt inte vad fan jag ska göra istället. Jobbmarknaden är torr men det finns hur mycket säljjobb som helst. Man blir ju tokig.
Det bör även nämnas att jag har nån form av knäledsinflammation och kan alltså inte gå. Detta påverkar mitt jobbsök till enbart jobba hemifrån jobb. Dock kanske man borde prata med arbetsförmedlingen om att få bli sjukskriven och sjukbidrag.
Hmm, att jobba med det mest hatade yrket av alla som existerar, inte bara av de som rings upp utan även av de som faktiskt jobbat som telefonförsäljare, eller att söka något annat. Det är frågan.
Jag gjorde det, men var tvungen att tacka nej för några år sedan. De är officiellt sett placerade på Filippinerna, men det var aldrig aktuellt att jag skulle flytta dit. Man kan jobba med svenska kunder på svenska marknaden. Det är möjligt att de anställer dig?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!