• 1
  • 2
2024-04-08, 21:36
Avstängd
Craiggs avatar
Ska byta madrass och vill slänga min gamla. Kan jag bara ställa den mot väggen i mitt soprum? Bor i hyresrätt, vet ej om soprummet är ett grovsoprum. Eller vilka regler gäller?
Citera
2024-04-08, 21:40
Medlem
Du får inte placera avfall utanför de kärl som finns i ditt avfallsrum.
Så om din madrass går ner i det kärl som finns för restavfall och inte sticker upp ur kärlet så kan du göra det. Annars får du frakta ditt otympliga avfall till en återvinningscentral. Kolla vad det står på din kommuns hemsida.
Citera
2024-04-08, 21:42
Medlem
det kan du absolut inte göra. någon idiot satte sina kläder nära väggarna i rummet och igår märkte jag en skylt på väggen " Det är förbjudet att placera saker här"
Citera
2024-04-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Ska byta madrass och vill slänga min gamla. Kan jag bara ställa den mot väggen i mitt soprum? Bor i hyresrätt, vet ej om soprummet är ett grovsoprum. Eller vilka regler gäller?

Vad tänker du dig ska hända sen med din madrass? De som hämtar sopor tömmer bara kärlen, de tar inte med sig saker. Om.det står saker så de inte kommer åt att tömma så låter de bli. Antagligen kommer din hyresvärd tröttna på att ha madrassen där och ta den till tippen så småningom.

Om du kan få hem din nya madrass kan du väl också forsla bort den gamla?
Citera
2024-04-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ska byta madrass och vill slänga min gamla.
Bor du ute på landet? De flesta städer har återvinningscentraler och det är dit du ska ta madrassen.
Citera
2024-04-08, 22:19
Medlem
tomatlarss avatar
Du måste ta den till återvinningen.
Citera
2024-04-08, 22:21
Citat:
Spar den ett tag och lägg den på majbrasan
Citera
2024-04-08, 22:23
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
vilka regler gäller?
Om man ska gå på hur det ser ut i de flesta soprum gäller regeln "allt du kommer undan med".
Citera
2024-04-08, 22:24
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zignature
Spar den ett tag och lägg den på majbrasan
De som anordnar majbrasor brukar inte tillåta sådana saker för de bildras giftig rök när sådana saker eldas vilket inte är så trvligt för besökarna.
Citera
2024-04-08, 22:26
Medlem
skänk bort den på market place eller ställ bara ut den på gatan ,finns säkert nån neger som tycker den är fin
Citera
2024-04-08, 22:29
Rulla ihop den och dra runt brun packtejp. Ställ den någonstans där hemma så länge och sen när hyresvärden/kommunen anordnar datum där man kan dumpa skit, dumpa den då.
Citera
2024-04-08, 22:49
Medlem
triptykens avatar
Fråga hyresvärden, dom brukar kunna hjälpa och det ligger litet i deras intresse. Om inte annat för att berätta nästa tid för grovsopsinsamling

- annars hysta ut den utanför ditt lokala SD-kontor. Efter sin tid framböjda i plenisalen med fri tillgång för alla i M/KD/L så kanske din madrass är bra nog att bli partiledare?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in