2006-08-12, 11:15
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Hade varit hur bra som helst med en forumavdelning där man endast diskuterar program, programidéer, musik, och alla annat som rör Flashbacks webradio.
Citera
2006-08-12, 11:17
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo Viking
Hade varit hur bra som helst med en forumavdelning där man endast diskuterar program, programidéer, musik, och alla annat som rör Flashbacks webradio.

Jag tycker inte det behövs, en stor radiotråd i Loungen, kanske kombinerat med en requesttråd (även den i Loungen) och en tekniktråd i Hemelektonik borde räcka.

I loungen kan vi ju sedan köra omröstningar på vem som spelar bäst musik, bäst röst osv osv.
Citera
2006-08-12, 11:23
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Amatör- & Piratradioforumet är snudd på insomnat. Kanske det skulle kunna utökas till att omfatta även webradio på amatörbasis?
Citera
2006-08-12, 11:28
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Jag tycker inte det behövs, en stor radiotråd i Loungen, kanske kombinerat med en requesttråd (även den i Loungen) och en tekniktråd i Hemelektonik borde räcka.

I loungen kan vi ju sedan köra omröstningar på vem som spelar bäst musik, bäst röst osv osv.

Nej, inte i loungen. Då blir det bara en evighetslång tramstråd. Varför inte fixa en egen forumavdelning för radion, där man kan diskutera allt möjligt om radion?
Citera
2006-08-12, 11:31
Bannlyst
Låter bra med en egen forumdel
Citera
2006-08-12, 11:32
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo Viking
Nej, inte i loungen. Då blir det bara en evighetslång tramstråd. Varför inte fixa en egen forumavdelning för radion, där man kan diskutera allt möjligt om radion?

Min personliga gissning är att det inte fínns tillräckligt med diskussionsunderlag för ett helt nytt forum/subforun som behandlar detta.
Citera
2006-08-12, 12:46
Medlem
FallMedStils avatar
Har Flashback en webbradio? . Vilken typ av program sänds där och av vem isf?
Citera
2006-08-12, 12:47
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallMedStil

Här kan du läsa mer. Windrop sänder visst nu.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=109924
Citera
2006-08-12, 12:47
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallMedStil
Windrop relisal och jag sände igår/inatt och windrop sänder just nu
Citera
2006-08-12, 12:50
Medlem
FallMedStils avatar
Jo sry för att jag inte sökte innan jag skrev, hittade en länk nu. Knastrar lite i hans mick . Fan vad jag älskar webbradio
Citera
2006-08-12, 14:02
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Min personliga gissning är att det inte fínns tillräckligt med diskussionsunderlag för ett helt nytt forum/subforun som behandlar detta.

Jag tänkte snarare att det skulle hjälpa radion att bli bättre om vi hade en ordentlig plattform där vi kan diskutera och jobba fram idéer. Där skulle man även kunna skapa trådar med omröstningar och på så sätt få fram de bästa radiopratarna på FB. Man skulle även kunna ha program där man får skicka in sin egen musik (typ demos), och sen diskuteras detta i forumet osv. Ja, du fattar...
Citera
2006-08-12, 14:19
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Amatör- & Piratradioforumet är snudd på insomnat. Kanske det skulle kunna utökas till att omfatta även webradio på amatörbasis?
"Flashback Radio" som underforum?

Kan det hjälpa till att öka intresset för denna forumsdel så tycker jag det är värt ett försök.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in