Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2002-11-26, 14:17
  #1
Medlem
Har en reklam som går ofta på Mtv nu
och då e frågan, vad heter låten till den reklamen???

så jävla skön!!!
2004-02-15, 15:57
  #2
Medlem
THEIDFs avatar
Alla "Vilken låt" trådar..

Ett tips är att söka på de textrader man kommer ihåg från låten. T.ex. så kan man i sökmotorn[Google, Altavista..] skriva: "There are places" +"With lovers and friends". Man får då rimligtvis fram Beatles "In my life" om det funkar. Bara en tanke..

EDIT[2004-04-28]: Om detta inte funkar så kan ni posta era funderingar här.
2004-02-15, 16:20
  #3
Medlem
Carcasss avatar
lär ju vara en grej som funkar, så slipper man en hel del trådar..
jag är förvisso fortfarande på jakt efter en mupplåt, som ingen känner till, och som det inte går att söka efter.. "we hate disco motherfuckers".. ibland behöver man mer hjälp än av en sökmotor klarar av, helt enkelt.
2004-02-15, 16:26
  #4
Medlem
THEIDFs avatar
Tänk på att en del webbsidoägare kan välja att stava texten annorlunda också. Kanske: muthafuckers eller mother-fuckers etc.

Iaf så har min metod som jag presenterade i mitt första inlägg funkat nästan varje gång.
2004-02-15, 17:37
  #5
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THEIDF
Tänk på att en del webbsidoägare kan välja att stava texten annorlunda också. Kanske: muthafuckers eller mother-fuckers etc.

Iaf så har min metod som jag presenterade i mitt första inlägg funkat nästan varje gång.


Är väl sant, men den här låten heter "We hate disco motherfuckers". Stavning och allt är korrekt. Den finns inte på kazaa, dc osv. det är en sällsynt låt, av någon anledning. Websidor kan inte uppfylla samma behov som mänskligt kunnande. Så är det bara.. och det tycker jag att "we hate disco motherfuckers" är ett rätt bra bevis på..
2004-02-15, 19:41
  #6
Medlem
Pellenezs avatar
Gör sticky av den här tråden, åtminstone ett tag.
2004-02-19, 06:18
  #7
Medlem
unh0lys avatar
Jag skulle behöva hjälp att hitta en gammal punk låt.
Jag tror att den heter "mammas lilla gosse", texten går något i stil med "mammas lilla gosse sitter alltid tyst, mammas lilla gosse säger aldrig ett knyst..."

jag har letat efter info på nätet men inte hittat något av värde. Har snackat med väner som kanske kunde minnas den tiden och det enda jag fått fram är att det skulle kunna vara sötlimpa eller grisen skriker men efter mycket jagande så har jag inte hittat den låten bland deras alster.

någon som tror sig kunna hjälpa mig ?
2004-02-20, 12:23
  #8
Medlem
Jag undrar om Elvislåten (måste vara Elvis) som spelas i filmen "3000 miles to graceland" med b la Kevin Costner,Courtney Cox.

Den går typ " Ohh what a night". Spelas i slutet när skådespelarna gör en "Karoekke" variant på låten.

Help,help,help me...

MVH
2004-02-20, 12:34
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arne3916
Jag undrar om Elvislåten (måste vara Elvis) som spelas i filmen "3000 miles to graceland" med b la Kevin Costner,Courtney Cox.

Den går typ " Ohh what a night". Spelas i slutet när skådespelarna gör en "Karoekke" variant på låten.

Help,help,help me...

MVH

Det bör vara...

"Such a Night"
by Lincoln Chase
Performed by Elvis Presley
Courtesy of The RCA Music Group, a unit of BMG Entertainment

http://www.imdb.com/title/tt0233142/soundtrack
2004-02-29, 01:15
  #10
Medlem
Pale Riders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
lär ju vara en grej som funkar, så slipper man en hel del trådar..
jag är förvisso fortfarande på jakt efter en mupplåt, som ingen känner till, och som det inte går att söka efter.. "we hate disco motherfuckers".. ibland behöver man mer hjälp än av en sökmotor klarar av, helt enkelt.
Kan du ge mer information än låttitel?
2004-03-20, 14:46
  #11
Medlem
ok här kommer en svår en: Det är en ballad, typ gammal rock, ganska lång, inte mycket instrument: Refrängen börjar:
Baby, you're the..........
Baby, you're the..........
Skitstöveln i radion sa aldrig vad låten hette :mad:
2004-03-20, 15:27
  #12
Medlem
THEIDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krucifix
ok här kommer en svår en: Det är en ballad, typ gammal rock, ganska lång, inte mycket instrument: Refrängen börjar:
Baby, you're the..........
Baby, you're the..........
Skitstöveln i radion sa aldrig vad låten hette :mad:

Maíla radiokanalen..

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback