Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-08-12, 11:02
  #1
Medlem
Herr Lindholms avatar
Någon mer än jag som har rökt den? Upptäckte den '04 på Rhodos där den fanns att köpa nästan överallt. Den är liksom "rått" rullad, men oerhört god. Finns i tre smaker - naturell, rom och något annat jag inte minns. Upptäckte igår att den finns att köpa på den där video/tips/tobaksaffären på Långholmsgatan i Stockholm. 45:- för ett 5-pack. Rekommenderas hjärtligt!

MVH
/F
Citera
2008-05-01, 23:34
  #2
Avstängd
MangeKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Någon mer än jag som har rökt den? Upptäckte den '04 på Rhodos där den fanns att köpa nästan överallt. Den är liksom "rått" rullad, men oerhört god. Finns i tre smaker - naturell, rom och något annat jag inte minns. Upptäckte igår att den finns att köpa på den där video/tips/tobaksaffären på Långholmsgatan i Stockholm. 45:- för ett 5-pack. Rekommenderas hjärtligt!

MVH
/F

bump

http://www.whiskycenter.se/Cigarrbutik/TG_Backwoods.htm

Prova !!!!
Citera
2008-05-07, 01:21
  #3
Medlem
Numes avatar
Får väl kanske prova.

Någon som även har eller brukar röka mer fina cigarrer som har något att säga om Backwoods?
Citera
2008-05-08, 22:48
  #4
Avstängd
MangeKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Får väl kanske prova.

Någon som även har eller brukar röka mer fina cigarrer som har något att säga om Backwoods?

Ja, jag röker både "fina" garrar och backwoods
Skillnaden är bla annat att backwood är doppade i smak,
egentligen går det inte att jämföra, backwoods är mer cigarill, med hög coolfaktor
Citera
2008-05-09, 00:09
  #5
Medlem
NeonHearts avatar
Ska springa till tobaks affären imorn och köpa mig ett 5 pack. Villken smak rekomenderar ni?
Citera
2008-05-09, 15:50
  #6
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangeK
Ja, jag röker både "fina" garrar och backwoods
Skillnaden är bla annat att backwood är doppade i smak,
egentligen går det inte att jämföra, backwoods är mer cigarill, med hög coolfaktor
Okej. De är alltså ändå rätt så goda tycker du, även om man råkat ha rökt lite för mycket ''fina'' cigarrer/cigariller och blivit lite kräsen?
Citera
2008-05-10, 07:34
  #7
Avstängd
MangeKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeonHeart
Ska springa till tobaks affären imorn och köpa mig ett 5 pack. Villken smak rekomenderar ni?

Honey!
Citera
2014-12-09, 20:22
  #8
Medlem
yuccapalms avatar
vart köper man dessa idag? Dom flesta onlinebutiker verkar ha slut på dom...
Citera
2018-08-07, 11:55
  #9
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yuccapalm
vart köper man dessa idag? Dom flesta onlinebutiker verkar ha slut på dom...

Verkar vara samma läge år 2018. Otroligt svåra att hitta. Slut överallt i Sverige. Finns några få sorter hos nätbutiker i bl.a. UK. Vad kan detta bero på?

Edit. Är visst amerikanska weedrökares fel!
https://merryjane.com/culture/rare-b...as-cuban-cigar
__________________
Senast redigerad av JerryCotton 2018-08-07 kl. 12:27.
Citera
2018-08-15, 13:54
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Verkar vara samma läge år 2018. Otroligt svåra att hitta. Slut överallt i Sverige. Finns några få sorter hos nätbutiker i bl.a. UK. Vad kan detta bero på?

Edit. Är visst amerikanska weedrökares fel!
https://merryjane.com/culture/rare-b...as-cuban-cigar
Eftersom att jag är driftig så mejlade jag till Nettotobak(brukar beställa snus där), och frågade om dom kommer att få in backwoods i lager igen. Dagen efter kom svaret.

Så här löd det:
"Hej Stortrollet.
Nej vi kommer inte få in några fler Backwoods då tillverkaren inte ville inrätta sig till rådande EU direktiv om namnsättning på tobaksprodukter.
Som du säkert vet så är det förbjudet att namnge rökprodukter efter smaker såsom "vanilj" eller "cherry" detta gör att många rökprodukter måste helt ändra namn och förpackning när det importeras in i EU regionen.
Backwoods tillverkare valde att inte göra detta, så dom tas inte längre in.
Vänliga hälsningar, Nettotobak"
Citera
2018-08-16, 00:11
  #11
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Eftersom att jag är driftig så mejlade jag till Nettotobak(brukar beställa snus där), och frågade om dom kommer att få in backwoods i lager igen. Dagen efter kom svaret.

Så här löd det:
"Hej Stortrollet.
Nej vi kommer inte få in några fler Backwoods då tillverkaren inte ville inrätta sig till rådande EU direktiv om namnsättning på tobaksprodukter.
Som du säkert vet så är det förbjudet att namnge rökprodukter efter smaker såsom "vanilj" eller "cherry" detta gör att många rökprodukter måste helt ändra namn och förpackning när det importeras in i EU regionen.
Backwoods tillverkare valde att inte göra detta, så dom tas inte längre in.
Vänliga hälsningar, Nettotobak"

Trist! Backwoods har leveransproblem även i USA, fast på helt andra grunder då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback