2024-07-04, 19:06
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Det här får jag som svar:
In certain states, homes can be cheap, property tax rates are less than half of 1% and the average property tax payment is just a few hundred bucks per year. In the most expensive states, however, rates soar over 2%, homes are pricey and average annual property tax bills routinely creep as high as $10,000 per year.

Så det beror väldigt mycket på vart man bor.

Sverige:
Fastighetsavgiften är 0,75 procent av fastighetens taxeringsvärde för 2022, men aldrig mer än 8 874 kronor (takbeloppet) per bostadsbyggnad
Vem gav dig svar? Hur löd frågan?
Citera
2024-07-04, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
Vem gav dig svar? Hur löd frågan?

Vem sa det till dig? Någon måste ha sagt något?
Svaret är dock detsamma angående skatten om du inte har något annat att komma med.
Så vad är svensk minimum wage?
Citera
2024-07-04, 19:21
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Vem sa det till dig? Någon måste ha sagt något?
Svaret är dock detsamma angående skatten om du inte har något annat att komma med.
Så vad är svensk minimum wage?
Jag läste ditt inlägg. Där framgår varken vem du har fått svar av eller vad frågan var.
Citera
2024-07-04, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
Jag läste ditt inlägg. Där framgår varken vem du har fått svar av eller vad frågan var.

Näää det säger du inte!
Jag svarade ett annat inlägg så du får sätta dig in i konversationen så kanske du förstår.
Vem jag frågade eller fick svar ifrån har inget med diskussionen att göra!
Så vad är minimum wage i Sverige egentligen?
Citera
2024-07-04, 23:04
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Bernie Sanders pratar ofta om att det ska vara en 15 dollar minimum wage. Hur ser det ut i Sverige? Det är inte riktigt på samma sätt, men vad tycker ni är den lägsta acceptabla timlönen innan det mynnar ut i, ja, vadå? Scam, ocker?

Den lägsta timlönen jag haft (inkluderar ej 100% provisionsbaserade jobb) var 100 kr/h för ca 7 år sen, inom transportbranschen (det var ett event).

Har inte hittat någon konsensus kring detta men skulle säga att i dagsläget så är nog opinionen bland gemene knegare att smärtgränsen går vid 120-130 kr/h - eller?

Pressbyrån = 160 kr / h.
Citera
2024-07-04, 23:21
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Pressbyrån = 160 kr / h.

Jaså? Den lägsta timlön man kan ha inom Handels 2024 ligger på 98,32 kr, så om Pressbyrån ligger på 160 kronor som lägst, så har de jämförelsevis ganska bra lägstalön måste jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in