Citat:
Ursprungligen postat av
Amelberga
Ja det är ju bara att höra av sig till doktorn och be om hjälp så förhoppningsvis löser det sig på ett bra sätt.
Men det kan säkert missas att det är ett alternativ om det aldrig pratas om det i umgänget, skolan eller hemmet.
Att det tar tid får man respektera. Men 8 månader.. man kan ju ta det lite i etapper.
Två steg fram - ett steg bak - paus - ny dag - och igen.
Tror det är väldigt svårt att tala om detta någonstans, särskilt bland kompisar och i hemmet.
Både vad gäller pubertetsungdomar och äldre killar.
Det är ju ett så känsligt ämne. Att växa upp innebär ju sexuella känslor vilka ofta är nya och även ibland skambelagda. Och att ha ont ovanpå det så fort kroppen reagerar på.hormonrna skulle nog knäcka de flesta.
Själva tillfrisknandet efter en korrigerande operation brukar inte ta så lång tid, vad jag förstår, och liksom alla ingrepp får man ju tåla litet. Men man får väl hoppas att det inte går omkring alltför många män därute som lider flera år i onödan.
Som du nämner här, så borde skolorna ta upp detta om de inte redan gör det.