2024-04-09, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Men man ska skölja dem först.

Ja kanske det. Men det är ju också äckligt.
Citera
2024-04-09, 17:32
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Ja kanske det. Men det är ju också äckligt.

Mens är sådan, du får vänja dig.
Citera
2024-04-09, 22:01
Medlem
Citat:
Mens är sådan, du får vänja dig.

Nej, jag använder mensskydd jag kan slänga.
Citera
2024-04-09, 22:07
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Nej, jag använder mensskydd jag kan slänga.

Trodde du var kille. Jag bara förutsätter att alla här är det, ber om ursäkt.
Citera
2024-04-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrinolina
De måste vara för extra skydd, när tampong eller binda redan används. Många blöder riktigt mycket, säkert skönt med lite extra trygghet.
Det tog 20 inlägg innan någon förstod. Skrämmande.
Citera
2024-04-09, 22:18
Medlem
Citat:
Trodde du var kille. Jag bara förutsätter att alla här är det, ber om ursäkt.

Ja lustigt nog brukar alla här tro det om alla ja. Nej, jag är en menstruerande person. Men vill ändå inte ha menstrosor.
Citera
2024-04-11, 14:34
Moderator
sosweets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Nu kör Lindex ännu en reklamkampanj för menstrosor. Vem köper såna? Vad är poängen? Ska man springa runt som hundar och blöda fritt hela dagen? Trosorna måste ju bli enormt geggiga och äckliga framåt kvällen!
Poängen med menstrosorna är ju att dels minska kostnad och avfall och dels vara smidigare än binda eller tampong (man slipper byta/mensskydd som hamnar snett/skaver).

Jag förstår inte vad som är äckligt med det? Du är väl knappast och rotar i menstruerande kvinnors trosor ändå? Jag tycker att det är samma sak som tygblöjor eller riktiga näsdukar. Eller för all del menskoppar, tygbindor, dildos, nässköljare, tandborstar, bestick. Man använder, rengör och använder igen.
Citera
2024-04-13, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chrinolina
De måste vara för extra skydd, när tampong eller binda redan används. Många blöder riktigt mycket, säkert skönt med lite extra trygghet.
Nä, kan användas enskilda som skydd. T ex av oss som inte alls blöder mycket. Där tampong eller binda för det mesta känns överflödigt. Men det är en av tre dagar som det kommer lite mer, och då använder jag fortfarande enbart detta sedan sen tid tillbaka. Funkar utmärkt, aldrig haft problem med läcka eller liknande.
Citera
2024-04-14, 00:27
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ja lustigt nog brukar alla här tro det om alla ja. Nej, jag är en menstruerande person. Men vill ändå inte ha menstrosor.
slipp då. Det är väl valfritt att ha sådana eller inte. Sen hur andra gör är väl inte din ensak.
Citera
2024-04-14, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
slipp då. Det är väl valfritt att ha sådana eller inte. Sen hur andra gör är väl inte din ensak.

Nej alla gör som de vill. Men man måste väl kunna diskutera olika mensskydd? Jag skulle inte ha något emot att använda dem men jag vill inte ha dem i min tvättmaskin sedan. Intressant att veta hur andra resonerar.
Citera
2024-04-15, 13:36
Medlem
bomhulls avatar
Antar att det är praktiskt att ha om man använder tampong och inte vill ha fläckar i sina vanliga trosor då det lätt kan hända. Låter dock grymt äckligt att ha på sig helt utan andra skydd
Citera
2024-05-03, 06:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Antar att det är praktiskt att ha om man använder tampong och inte vill ha fläckar i sina vanliga trosor då det lätt kan hända. Låter dock grymt äckligt att ha på sig helt utan andra skydd
Vad är det som är äckligt med det? Att man inte kastar dem? Det syns inget, de är svarta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in