2024-04-07, 16:42
Medlem
Jösses TS (härmed kallad den orörde (för att det är sant).

Ett par droppar blod är inte riktigt samma sak som en rejäl tarmtömning.

Vi andra förstår det - du famlar vidare i ditt försök att få klämma på ett kvinnobröst - för första gången.
Citera
2024-04-07, 17:06
Medlem
zombie-nations avatar
Att gå omkring med samma skydd i 12 timmar kanske känns lite mycket, men jag tror nog att man byter oftare om man har mycket blod. Denna produkt verkar vara för dem som inte har så mycket blod. Det är ju en en fantastisk uppfinning. Förstår inte män att även dem som använder engångsbindor att kvinnor går med blod mellan benen? Det som kommit i bindan kommer vara där tills den byts. Det kan ju gå rätt många timmar. Nu vet jag inte om hela byxan är absorberande, men om den är det så är det ju bra. För tjejer klagar på att det kommer utanför när de sover eller gymmar.
Citera
2024-04-07, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Nu kör Lindex ännu en reklamkampanj för menstrosor. Vem köper såna? Vad är poängen? Ska man springa runt som hundar och blöda fritt hela dagen? Trosorna måste ju bli enormt geggiga och äckliga framåt kvällen!

De vill väl bli av med de de har. Jag tror inte det blev någon större hit. Svindyra och det känns rätt äckligt att stoppa dessa i tvättmaskinen med massa geggigt blod i. Usch. Mens är inte alltid bara tunt blod liksom, det är ju slemhinnan kroppen stöter ut. Känns lika fräscht som att tvätta tygblöjor med bajs i tvättmaskinen. Tycker båda skulle vara olagligt i allmänna tvättstugor i varje fall. Allt sköljs faktiskt inte ut. Det vet man ju om man färgat kläder i maskin t ex.

Är det något jag vill ha engångsartiklar av så är det bindor, blöjor (i varje fall delvis) och toalettpapper. ELLER helt andra alternativ som menskopp, toalettdusch (som i Japan) eller så.
Senast redigerad av Grantoppen2 2024-04-07 kl. 17:14.
Citera
2024-04-07, 19:05
Medlem
Ballcancers avatar
Menstrosor är bra. Sover mest i mina. De blir rätt varma att gå runt i en hel dag. Blöder man mycket får man såklart byta men mensen blir ju varken mer eller mindre om du har binda eller menstrosa.
Sluta tänk så mycket på kvinnors mens. Misstänker att du inte kan peka ut vilka kvinnor som går runt och blöder just nu runtomkring dig endå.
Citera
2024-04-08, 01:55
Medlem
Ingen som har sagt något om er kära mor än?

Din mamma.
Citera
2024-04-08, 03:32
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
De vill väl bli av med de de har. Jag tror inte det blev någon större hit. Svindyra och det känns rätt äckligt att stoppa dessa i tvättmaskinen med massa geggigt blod i.

Men man ska skölja dem först.
Citera
2024-04-08, 07:44
Bannlyst
Citat:
Nu kör Lindex ännu en reklamkampanj för menstrosor. Vem köper såna? Vad är poängen? Ska man springa runt som hundar och blöda fritt hela dagen? Trosorna måste ju bli enormt geggiga och äckliga framåt kvällen!
Jag. Poängen är att du bara har trosor på dig som kan användas hela dagen.

nej se blir inte geggiga alls. De fungerar som en binda Dvs suger in och kapslar inuti. De flesta kvinnor blöder nog inte så mycket som du Tror.
Under en del timmar kanske nästan inget alls.

För en Heavy bleeder som blöder igenom vanliga skydd fler ggr om dagen: kanske ja. Men ofta byter man ju bara för att inte bli sjuk eller för att en binda tappar formen efter ett tag.
Citera
2024-04-08, 08:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Jösses TS (härmed kallad den orörde (för att det är sant).

Ett par droppar blod är inte riktigt samma sak som en rejäl tarmtömning.

Vi andra förstår det - du famlar vidare i ditt försök att få klämma på ett kvinnobröst - för första gången.
Ja det med… Tydligen tror en del män att det är upp till dem atr avgöra om en kvinna ska ha bh eller ej. (FB) Med eller utan BH?

Man kan väl fråga om fördelar och nackdelar om man vill veta mer, om t ex menstrosor. Eller i vilket syfte kvinnor använder bh.
Citera
2024-04-08, 08:40
Medlem
Chrinolinas avatar
De måste vara för extra skydd, när tampong eller binda redan används. Många blöder riktigt mycket, säkert skönt med lite extra trygghet.
Citera
2024-04-08, 09:11
Medlem
Jag föredrar tygbindor, mitt bästa köp någonsin. Varken menstrosor eller tygbindor är äckligt eller bärs av äckel, snarare tvärtom tycker jag.
Använder jag tamponger eller engångsbindor fuckar det nästan alltid upp balansen i underlivet, det blir torrt och irriterat. Det torkar ut för mycket och innehåller blekmedel som inte är bra.
Citera
2024-04-08, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgyptiskKatt
Men ofta byter man ju bara för att inte bli sjuk...

Så du byter binda för att inte bli sjuk, men du tror att obytta menstrosor håller dig frisk. Helt sjukt. Wash your tuna box https://youtu.be/A6V5CkU4HWY?si=eaUseS3EqiDqgIpd
Citera
2024-04-08, 15:12
Bannlyst
Citat:
Så du byter binda för att inte bli sjuk, men du tror att obytta menstrosor håller dig frisk. Helt sjukt. Wash your tuna box https://youtu.be/A6V5CkU4HWY?si=eaUseS3EqiDqgIpd
Nu skrev jag lite förenklat, det är tamponger som kan göra en sjuk av (TSS).

Vad jag menar är att jag använder inte det för att jag blöder för lite för att det ska vara någon idé. Man ska inte låta den sitta hela dagen, för man kan bli sjuk av det.
Senast redigerad av EgyptiskKatt 2024-04-08 kl. 15:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in