• 1
  • 2
2006-08-12, 04:57
Medlem
Någon som har info om den gammle rövaren, Har precis läst Hinsehäxan och han förekommer lite i boken dessutom är jag väldigt intresserad av Palmemordet, därav min nyfikenhet.

Hur stor var han i Stockholms undre värld osv.
Citera
2008-11-12, 06:58
Medlem
-benito-s avatar
*bumb*

Ingen som var med back in the day? Har själv tryckt lite böcker om Palmemordet och blev nyfiken på Cedergren. Småhandlare eller "gudfader"? Sägs ju till och med att Cedergren hade poliser i sin ficka. Ett intressant namn som dyker upp är Th*r* N*ss*n som sägs varit korrupt och tipsa narkotikahandlare om razzior osv...
Citera
2008-11-13, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
*bumb*

Ingen som var med back in the day? Har själv tryckt lite böcker om Palmemordet och blev nyfiken på Cedergren. Småhandlare eller "gudfader"? Sägs ju till och med att Cedergren hade poliser i sin ficka. Ett intressant namn som dyker upp är Th*r* N*ss*n som sägs varit korrupt och tipsa narkotikahandlare om razzior osv...

Ja inte kan man säga att sigge var liten precis, i slutet såg jag han på klubben i affärer, som jag senare fick reda på var rätt stora enligt en vän (kvinlig) lena som han var ihop,med. namn firurerade i deras närvaro som jag ej trodde han hade. krimmaren du skriver om T figurerar i mångas fickor, rikskrimarn. Finns faktiskt en hel del att förtälja om sigge. Träffade han i gbg i och med att lena var härifrån, och då sades det en del. Men det är ju många som var rätt stora om man säger så!
Citera
2008-11-17, 23:05
Medlem
-benito-s avatar
Intressant. När började han bli stor? Var det mest tjack han krängde? Spelklubben måste ju ha omsatt en hel del?
Citera
2009-07-09, 12:19
Medlem
Var S C rädd för C P ?
Boktips Ingemar Krusell s bok om mordet på Palme.
Någon som vet vad det finns i lokalen där spelklubben Oxen låg idag ?
Citera
2009-09-10, 23:14
Medlem
Lever Lena Åkerlund ?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sigge_Cedergren

http://www.itdemokrati.nu/page54.html
Citera
2009-09-11, 08:22
Medlem
Palme och Sigge C. samtidigt på bion mordkvällen?

Finns det fastslaget att SC verkligen besökte och såg filmen samtidigt som Olof Palme?

Någon som känner till hur det var med den saken?
Citera
2009-09-11, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John Ohlsson
Finns det fastslaget att SC verkligen besökte och såg filmen samtidigt som Olof Palme?

Svar nej
Citera
2009-09-11, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John Ohlsson

Lyssna till Sigge !in person".

Ascheberg har lagt in en länk till hans vittesmål i länktråden.

https://www.flashback.org/showpost....7&postcount=29
Citera
2010-10-10, 19:29
Medlem
Sigge var från början bara en grabb av flera (och bror) i en dessa grabbgäng som härjade runt i det gamla Stockholm, men som med tiden utvecklades till en av dessa äldre män som "varit med förr" i kombination med att han var riktigt riktigt slipad som person - och därmed då meed tiden kunde avancera upp till Sthlms innersta krets, om man säger så: Så så tillvida kan man väl säga att han var lite av Stockholms egen "Gudfader". Han hade denna unika egenskap som gjorde att han kunde föra sig i alla kretsar, han var iaktagande och smart - och trevlig! Han hade smak för det goda i livet, klädde sig i rock och var elegant, samtidigt som han kunde fixa fram det bästa av det mesta: Detta beroende på att han hade ett kontaktnät som inte var av denna värld, om man jämför med dagens "pack" - och så det viktigaste tror jag: Han hade kontakter åt båda hållen, både uppåt och nedåt (och då menar jag ända upp och ända ned). Kort sagt: En han var legend i Sthlms under värld.
Citera
2010-10-11, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantStrul
Sigge var från början bara en grabb av flera (och bror) i en dessa grabbgäng som härjade runt i det gamla Stockholm, men som med tiden utvecklades till en av dessa äldre män som "varit med förr" i kombination med att han var riktigt riktigt slipad som person - och därmed då meed tiden kunde avancera upp till Sthlms innersta krets, om man säger så: Så så tillvida kan man väl säga att han var lite av Stockholms egen "Gudfader". Han hade denna unika egenskap som gjorde att han kunde föra sig i alla kretsar, han var iaktagande och smart - och trevlig! Han hade smak för det goda i livet, klädde sig i rock och var elegant, samtidigt som han kunde fixa fram det bästa av det mesta: Detta beroende på att han hade ett kontaktnät som inte var av denna värld, om man jämför med dagens "pack" - och så det viktigaste tror jag: Han hade kontakter åt båda hållen, både uppåt och nedåt (och då menar jag ända upp och ända ned). Kort sagt: En han var legend i Sthlms under värld.

Han blev lurad många gånger också mycket beroende på sitt eget missbruk som gjorde honom allt för trög i knoppen med åren.
Citera
2010-12-04, 10:47
Medlem
Vicious Edds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantStrul
Vore intressant att höra lite vad Sigge sysslade med under sina senare år? Han satt väl inne 86-87 och sedan började karuesellen med Palmerättegångarna 88. Vad gjorde han därefter och under 90-talet? Han flyttade till Gärdet va? Nya klubbar? Eller lugnade han ner sig mot slutet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in