2024-04-05, 01:42
Medlem
Eventuellt ny incident i Norrköping? NT har bild som jag tycker stämmer överens med Bergslagsgatan 12.

Osäkert exakt när under kvällen detta hände men NT rapporterar att det var natten mot fredag. Det faktum att polis redan lämnat platsen samt att det endast är glasrutan i/på porten som ser ut att ha gått sönder tycker jag dock indikerar om att det inte skett någon större detonation eller liknande. Mina källor i närheten har inte heller hört något under kvällen/natten.

Marielund, och specifikt adressen, är dock lite av ett problemområde.
Enligt uppgifter till redaktionen har någon form av smäll eller detonation inträffat på Bergslagsgatan i Marielund. Det ska enligt vittnen rört sig om två smällar
Låst artikel här.
Citera
2024-04-05, 01:59
Medlem
JustTrollings avatar
Det står ju vid halv ett-tiden i artikeln du länkar.

Men det här verkar bara vara simpla muslimer med typ en banger eller nåt. Går väl att köpa billigt på internet, tejpa på rutan, sätta fyr och kuta. Lär vara osofistikerade muslimer bakom det här. Krävs inte mycket för att knäcka en glasruta.
Citera
2024-04-05, 03:28
Medlem
daf66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Det står ju vid halv ett-tiden i artikeln du länkar.

Men det här verkar bara vara simpla muslimer med typ en banger eller nåt. Går väl att köpa billigt på internet, tejpa på rutan, sätta fyr och kuta. Lär vara osofistikerade muslimer bakom det här. Krävs inte mycket för att knäcka en glasruta.
Säg inte det ... bombamatören för ett år kördes en hemmakokad svartkrutsbomb av, brakade på rätt rejält, skulle nog inte vara lång tid kvar i livet om man stått nära. Men själva porten där det smällde var intakt.

Skåpmat med detta krig mot portar. Ha ihjäl varandra för fan ... och gör det rätt, vi vill inte att ni ska kosta mer än nödvändigt.
Citera
2024-04-05, 10:58
Medlem
Rubriceringen har ändrats till grovt vapenbrott

Citat:
Smällen i Marielund utreds som grovt vapenbrott
Polisen misstänker att nattens händelse i Marielund där en entrédörr förstördes handlar om en skottlossning.

https://nt.se/nyheter/norrkoping/art...ning-/jv4wwzpj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in