2024-04-09, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
För olovlig fotografering krävs det inte mycket. Har sett det hända.
Som jag sa kommer fotot isf vara det officiella skälet.
Det här med fotoförbud var kanske något han drog till med för att slippa skicka bilder.
Citera
2024-04-09, 12:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Det här med fotoförbud var kanske något han drog till med för att slippa skicka bilder.
Så som jag har förstått det så tog han foton. Det kan vara fel.
Citera
2024-04-09, 12:35
Medlem
Citat:
Så som jag har förstått det så tog han foton. Det kan vara fel.
Han tog säkert någon bild men för att slippa skicka fler bilder i helfigur eller naket drog han till med att han har fotoförbud. Men det var bara en tanke.
Citera
2024-04-09, 12:36
Avslutad
Citat:
Han tog säkert någon bild men för att slippa skicka fler bilder i helfigur eller naket drog han till med att han har fotoförbud. Men det var bara en tanke.
Med tanke på var han jobbade så är det mycket troligt att det var fotoförbud
Citera
2024-04-09, 12:39
Medlem
Citat:
Med tanke på var han jobbade så är det mycket troligt att det var fotoförbud
Var jobbade han?
Citera
2024-04-09, 12:41
Avslutad
Citat:
Var jobbade han?
It-forensiker hos polisen
Citera
2024-04-09, 12:42
Medlem
Citat:
It-forensiker hos polisen
På Dumpen skriver dom följande.
"När Viktor inte sexchattar med barn så arbetar han som polisens IT-forensiker. Eller snarare arbetade som forensiker fram tills han nyligen bytte till en annan högst säkerhetsklassad tjänst."
Citera
2024-04-09, 12:44
Avslutad
Citat:
På Dumpen skriver dom följande.
"När Viktor inte sexchattar med barn så arbetar han som polisens IT-forensiker. Eller snarare arbetade som forensiker fram tills han nyligen bytte till en annan högst säkerhetsklassad tjänst."
Jahaja. Ja, det är fortfarande väldigt sannolikt att det råder fotoförbud om man har en sådan tjänst.
Citera
2024-04-09, 12:47
Medlem
Citat:
Jahaja. Ja, det är fortfarande väldigt sannolikt att det råder fotoförbud om man har en sådan tjänst.
Det jag undra är vad är en ”högst säkerhetsklassad tjänst.” Är det inom polisen eller någon annan myndighet. Och vad pysslar han med.
Citera
2024-04-09, 12:49
Avslutad
Citat:
Det jag undra är vad är en ”högst säkerhetsklassad tjänst.” Är det inom polisen eller någon annan myndighet. Och vad pysslar han med.
Jadu, det får du ta reda på om du är nyfiken. Det enda jag säger är att det inte alls är osannolikt att han talar sanning när han säger att det råder fotoförbud. Och i mina resonemang om huruvida han blir av med eller får tillbaka jobbet så är det det scenariot jag har utgått ifrån.
Citera
2024-04-09, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Jag håller med om att det högst olämpligt. Men inte olagligt, och inte heller klandervärt.

Jag skulle säga att det är ganska självklart att såväl brottslig, som klandervärd, ryms under detta. Men om det inte är tillräckligt för att övertyga dig så är anger lagtexten för Förtal: "Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning..." och det sistnämnda rekvisitet kan du väl iallafall hålla med om?
Citera
2024-04-09, 13:14
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:

Inte säkert att det är någon speciell highshot-tjänst över huvud taget, speciellt inte när det är dumpen som gör beskrivningen med tanke på att Sara anser hög utbildning vara att ha tatt nån kurs på folkhögskola. Sen krävs det inte att du har doktorsgrad för att få en säkerhetsklassad tjänst och det finns många som är säkerhetsklassade även på ”arbetarnivå” inom flera myndigheter. Men det kan vara helt sant att det råder fotoförbud, inte allt för ovanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in