2026-02-06, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Dumpen handlar inte om att få folk dömda.

Nej, det är riktigt. Det handlar om att få de uthängda ihjälslagna eller att de förhoppningsvis själva tar livet av sig.
Citera
2026-02-06, 17:59
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Nej, det är riktigt. Det handlar om att få de uthängda ihjälslagna eller att de förhoppningsvis själva tar livet av sig.

Jag har en dotter, de två alternativ du beskriver är båda ok för mig. Om detta inte sker så kräver jag att åtminstone bli varnad om nu någon har kunskap om dessa personers farlighet.
Citera
2026-02-06, 18:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Bra att Dumpen-Sara döms för grovt förtal. Domen borde vara en väckarklocka. Frågan är vad detta betyder i praktiken – kan Dumpen verkligen fortsätta med sitt nuvarande upplägg, där man konfronterar folk och hänger ut dem offentligt som pedofiler utan dom?
Den här domen lär göra det betydligt svårare för Dumpen att fortsätta som tidigare, om man inte vill dra på sig fler fällande domar.

Villkorlig dom är ett steg på väg mot fängelse vid upprepade förseelser.
Citera
2026-02-06, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Vi är nog överens om det mesta men efter att ha följt Ecpat i många år skulle jag säga att dumpen med sina gerillametoder åstadkommit mer för att ändra just denna lag.

Vi är absolut överens om mycket men vägen dit ser vi nog olika.

Ta mig inte fel jag tycker hela dialogen och diskussionerna om det här är till och med nyttigt och DÄR ÄR JAG SÄKER att dumpen har bidragit.

Dock tycker jag personligen att det känns som dumpen jagar gäddor mer än skyddar barn. Och jag tycker att det riktigt monstren om man säger så hamnar i skymundan av de som är.

Jag står fast vid att dumpen hade fått mer effekt på hålla det på ett anonymt sett.

Så mitt exempel här är att fiskarna gör ett undersökande arbete med att ta reda på vem personen är. Med informationen så skickar de hem ett brev där underlaget är samlat.

Där dom skriver utförligt vad dom vet om och dom hänvisar personen till kontakt och hjälp.

Jag tror att många hade bett om hjälp om dom kunde varit anonyma. Jag tror att rädslan att få hem ett brev hade varit större än att dom hade träffat och filmat personen.

Folk hade inte vågat chatta med barn ens om dom riskerar att få ett brev hemskickat.

Men det är min syn på det hela, det hade självklart inte hindrat alla men dumpen hade kunnat samlat information och till och med hjälpt polisen.

Pengar och Swish hade även gått till pedofiler som deras anhöriga och erbjudit dom hjälp, inte som impulskollen som stort sätt pressade folk på pengar vad man har hört.

Jag tycker att S/P eller någon annan borde göra dumpen 2.0 där det faktiskt gör skillnad. Jag hade till och med kunnat tänka mig sponsra en sån här verksamhet men är faktiskt helt enkelt väldigt skeptisk till dumpen genom det dom visar och hur dom agerat tidigare.
Citera
2026-02-06, 18:07
Medlem
Citat:
Jag har en dotter, de två alternativ du beskriver är båda ok för mig. Om detta inte sker så kräver jag att åtminstone bli varnad om nu någon har kunskap om dessa personers farlighet.

Jag ser inget om att du kräver dömda mördare ska namnges och hängas ut ?? De är väl ett ännu större hot mot din dotter ?

Folk som du som vill införa pöbeljustis och total anarki är ett hot mot hela samhället i den form vi känner det.

En sak till. Om din dotter eller son själv skulle avslöjas som sexchattare, kan jag då räkna med att du skulle uppmana dem att ta sina liv ?
Citera
2026-02-06, 18:09
Medlem
Citat:
Ganska många är dömda för brott innan o ganska många polisanmäls av dumpen o åker dit skulle jag säga. Polisen jobbar med de stora nätverken o har inte tid med dessa o uppskattar dumpen. De har börjat samarbeta med åren. Mycket media har också börjat ändra ton om man bortser från Aftonbladet och ETC.

Har du något belägg för hur många som polisanmälts av dumpen och "åkt dit" ?
Citera
2026-02-06, 18:13
Medlem
Citat:
Jag ser inget om att du kräver dömda mördare ska namnges och hängas ut ?? De är väl ett ännu större hot mot din dotter ?

Folk som du som vill införa pöbeljustis och total anarki är ett hot mot hela samhället i den form vi känner det.

En sak till. Om din dotter eller son själv skulle avslöjas som sexchattare, kan jag då räkna med att du skulle uppmana dem att ta sina liv ?

Eller har ihjäl hen för skydda andra. För även fall personen har någon sjukdom så är det faktiskt stor risk att hen gör sak i sitt agerande på internet.

Det försvarar inte vad dessa personer gjort men de gör det oftast av någon anledning. Att tänja på sexuella handlingar är väldigt ofta förknippat med sjukdom. Sen om det är tillfällig eller personen bara är en sjuk.

Men många drar sig tillexempel till porr när dom har det svårt i livet. Som ett exempel.
Citera
2026-02-06, 18:21
Medlem
Citat:
Nej det tror jag inte. Kvinnliga pedofiler söker sig till barn i sin närhet o har ofta större tillgång till barn. Lite komiskt att du bryr dig om feminister i det här sammanhanget

Ungefär 20 % av sexuella övergrepp mot barn begås av kvinnor. Vilket skulle betyda att Sara Nilsson borde ha hängt ut bortåt 150 kvinnor vid det här laget. Men det har hon inte gjort. Hon är väldigt noga med att det ska vara just män som nappar på kroken.

Och själv gör du dig skyldig till samma sak när du med automatik hänvisar till "männen".

Att Sara Nilsson & Patrik Sjöberg är ute på ett privat korståg är inte svårt att förstå. Det sorgliga är bara alla som inte inser det.
Citera
2026-02-06, 18:21
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:

Nästa alla mördare är mördare av ekonomiska skäl. Risken för återfall för dessa är knuten till att få nya pengar genom kanske bankrån eller narkotikasmuggling, och då mord knutet till dessa brott. Här finns ungefär noll risk för min dotter.

Om någon i min familj skulle avslöjas med att ha begått brott skulle jag stå på deras sida (nåja, det finns gränser även för familjeband). Få föräldrar hade gjort annorlunda. Det är just därför att rättsystemet är fristående och det är också därför en drabbad familj inte tillåts bestämma straffet (det hade blivit MÅNGA dödsstraff).
Citera
2026-02-06, 18:25
Medlem
karlinges avatar
Någon som har dom, fup eller målsnummer?

Vem var peddot? Var han oskyldig?
Citera
2026-02-06, 18:29
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Någon som har dom, fup eller målsnummer?

Vem var peddot? Var han oskyldig?
https://files.catbox.moe/47gswi.pdf

Resten får du läsa och googla dig till.
Citera
2026-02-06, 18:30
Medlem
Citat:
Nästa alla mördare är mördare av ekonomiska skäl. Risken för återfall för dessa är knuten till att få nya pengar genom kanske bankrån eller narkotikasmuggling, och då mord knutet till dessa brott. Här finns ungefär noll risk för min dotter.

Om någon i min familj skulle avslöjas med att ha begått brott skulle jag stå på deras sida (nåja, det finns gränser även för familjeband). Få föräldrar hade gjort annorlunda. Det är just därför att rättsystemet är fristående och det är också därför en drabbad familj inte tillåts bestämma straffet (det hade blivit MÅNGA dödsstraff).

Så det är helt ok att slå ihjäl en pedofil så länge det inte är en familjemedlem till dig ? Vilket hyckleri...

Vilket trams om att nästan alla som mördar gör det av ekonomiska skäl.

Hedersvåld, psykfall och sexualdrift är bara några av många orsaker till att människor mördar. Men grattis till att du inte har några problem med att bo granne med någon som gärna slår ihjäl både dig och resten av din familj bara för att de hört Gud beordra dem att göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in