2024-04-05, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Sveriges mest tacky bostad? Känns som Morran och Tobias efter att Morran vunnit på Eurojackpot.

Nyrika vill skryta, en klassiker, Bathina Philipson sa väl på hembesöket hos Ivan att det känns just tacky.
Citera
2024-04-05, 11:49
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Det var något nytt.
Tror han har både villan och bilmuseet kvar.
Villan har han väl försökt sälja i ett par år nu?
Och vem skulle ha råd att köpa bilmuseet till marknadspris med alla dessa fina bilar?
Ja han har kåkar och stålar så ni kommunister mår illa. Han bor i Florida på vinterhalvåret. Villan säljer han pga sina dåliga knän och alla trappor där. Han bor i en gigantisk amerikansk husbil här i Sverige. Bilarna i museet är lätt att sälja utomlands med vår kebab-krona som är billig för utlänningar.
När ska svenska folket inse att Sverige nu är en fattig potatismonarki i utkanten av Europa som styrs helt från Brysseldiktaturens EU och NATO?
Senast redigerad av Reda 2024-04-05 kl. 11:54.
Citera
2024-04-05, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Ja han har kåkar och stålar så ni kommunister mår illa. Han bor i Florida på vinterhalvåret. Villan säljer han pga sina dåliga knän och alla trappor där. Han bor i en gigantisk amerikansk husbil här i Sverige. Bilarna i museet är lätt att sälja utomlands med vår kebab-krona som är billig för utlänningar.
När ska svenska folket inse att Sverige nu är en fattig potatismonarki i utkanten av Europa som styrs helt från Brysseldiktaturens EU och NATO?
Nu är jag för det första ingen "kommunist" och jag har inget emot kapital eller folk med förmögenhet.

Allt det du skrev visste jag redan (och lite till också..)

Men en sak du skriver är jag lite undrande inför.. Marknaden för "top of the line" bilar och även muskelbilar har bevisligen nått sin kulmen. Sista tiden har priserna sjunkit något, och den trenden verkar hålla i sej om man ska tro de som är insatta i ämnet i USA.

Vore jag Leif-Ivan skulle jag sälja av allt här och flytta tillbaka till Florida.
Sverige är inget framtidsland. Speciellt inte om man har min och hans hobby.
Citera
2024-04-05, 12:27
Medlem
Harunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Tror inte det.
50% svensk arbetarklass i flera generationer på faderns sida.
Modern finska = noll koll.

Fadern jobbade på OK under många år å sedan busschaufför. Även Leif Ivan jobbade på OK i sina unga år.då var en känd som en skicklig försäljare.Farfar var jordbrukare och hemmansägare. Normala hederliga svensson
Senast redigerad av Harunge 2024-04-05 kl. 12:30.
Citera
2024-04-05, 12:29
Medlem
Ni alla som sitter här och spekulerar och så vidare har ingen aning. Leif ivan med familj har en enormt bra tillvaro och ekonomi, vilket han förtjänat då han jobbat 24/7 i 50år, att han fått lite extra av flyktingindustrin är helt rätt då alla hade chansen, precis som ni och mig att lägga anbud när det gick ut på offentlig upphandling. Leif ivan blev inte miljonär av flyktingindustrin, det var han långt innan. Han köpte örnberget för över 20 år sedan kontant. Inga fastigheter är sålda eller är till salu, bilmuseet står orört och är igång med verksamhet. Ni som påstår något annat har verkligen inte koll.

Sluta med era sossespekulationer/avundsjuka, den är fan riktigt äcklig och tröttsam.
Citera
2024-04-05, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moonlightman90
Ni alla som sitter här och spekulerar och så vidare har ingen aning. Leif ivan med familj har en enormt bra tillvaro och ekonomi, vilket han förtjänat då han jobbat 24/7 i 50år, att han fått lite extra av flyktingindustrin är helt rätt då alla hade chansen, precis som ni och mig att lägga anbud när det gick ut på offentlig upphandling. Leif ivan blev inte miljonär av flyktingindustrin, det var han långt innan. Han köpte örnberget för över 20 år sedan kontant. Inga fastigheter är sålda eller är till salu, bilmuseet står orört och är igång med verksamhet. Ni som påstår något annat har verkligen inte koll.

Sluta med era sossespekulationer/avundsjuka, den är fan riktigt äcklig och tröttsam.

Ett försvarstal, helt ok.

Så du menar då att Leif-Ivan Karlsson som nu sitter häktad och suttit inne tidigare för likande brott
är en 100% hederlig svensk medborgare som gör rätt för sig och inte sko sig på ruffel o båg?
Citera
2024-04-05, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lineup
Ett försvarstal, helt ok.

Så du menar då att Leif-Ivan Karlsson som nu sitter häktad och suttit inne tidigare för likande brott
är en 100% hederlig svensk medborgare som gör rätt för sig och inte sko sig på ruffel o båg?

Man är anses vara oskyldig tills eventuell dom faller. När man har bolag i den storleksordningen så är det lätt att något går fel ibland. Ikea blev också nyligen dömda....
Citera
2024-04-05, 12:48
Medlem
Citat:
Man är anses vara oskyldig tills eventuell dom faller. När man har bolag i den storleksordningen så är det lätt att något går fel ibland. Ikea blev också nyligen dömda....

Läs om frågeställningen och svara, annars lägg ner.
Citera
2024-04-05, 12:54
Medlem
Citat:
Läs om frågeställningen och svara, annars lägg ner.
Förstår inte riktigt vart du vill komma? Han har varit dömd tidigare och avtjänat sitt straff för det. Han är anklagad nu och utredningen får visa om det leder till ett åtal. Nöjd? Du kan gärna få beskriva det ruffel och båg han håller på med som du påstår och verkar ha belägg för? Han driver framgångsrika verksamheter på flera fronter som han startat från grunden, jobbat upp, förädlat och förtjänat en lönsamhet i. Han betalar mer skatt på 1 månad än vad du betalar på en livstid.
Citera
2024-04-05, 12:58
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Nu är jag för det första ingen "kommunist" och jag har inget emot kapital eller folk med förmögenhet.

Allt det du skrev visste jag redan (och lite till också..)

Men en sak du skriver är jag lite undrande inför.. Marknaden för "top of the line" bilar och även muskelbilar har bevisligen nått sin kulmen. Sista tiden har priserna sjunkit något, och den trenden verkar hålla i sej om man ska tro de som är insatta i ämnet i USA.

Vore jag Leif-Ivan skulle jag sälja av allt här och flytta tillbaka till Florida.
Sverige är inget framtidsland. Speciellt inte om man har min och hans hobby.
Kan inte svara på frågan om veteranbilarnas värde då det hamnar lite utanför trådens ämne och jag åker på en varning.
Det fetade håller jag med om. Men han är svensk och har sin familj och sina bolag här så det är nog svårt att bryta upp på gamla dar.
Citera
2024-04-05, 12:59
Medlem
Citat:
Lycka till med ditt försvarstal.
Alltså inget svar på vad för ruffel och båg, som du nyss påstod?
Citera
2024-04-05, 13:06
Medlem
Citat:
vilket han förtjänat då han jobbat 24/7 i 50år, att
Då måste hans dygn ha mer än 24 timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto