2024-04-07, 21:39
Medlem
AndreasStartklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonlightman90
Det måste vara fruktansvärt att leva med sådant inre hat och olycksönskande som du har. Måste nästan säga att du är den värsta av dem alla i denna tråd. Hoppas du kommer till inre frid någon gång.

Men det är ju också tack vare såna som dig som gör att sossarna tappar röster, så något positivt medför du. Så det tackar jag för.

Som sagt man ska aldrig glömma det positiva en människa skapar/medför/uträttar.

Haha så jävla gött att han ska få göra lång tid ❤️
Citera
2024-04-07, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasStartklar
Haha så jävla gött att han ska få göra lång tid ❤️

Han är snart hemma igen och i full gång med att fortsätta tjäna pengar ska ni se😁😁
Citera
2024-04-07, 21:46
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Givetvis finns det både stora och små företag men oavsett så duger det ju inte som försvar och säga att jag har inte råd eller jag har inte koll.
Den dagen Du startar ett företag så förpliktigar Du dig också att antingen vara insatt eller köpa in kunskapen.

Och det är just det som på tok för fyrkantigt och paragraffacistiskt. Intention, omständigheter och resulterad skada borde vara vägledande. Inte bokstavstroende.

Lagarna är alldeles för fyrkantiga, och påföljderna vid lagbrott löjliga. Att missad bokföring som inte lett till någon skada för någon kan ge fängelse, är ju bara ett i raden på exempel som Kafka kastat sig över om han levt.
Citera
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Eller så hade han kanske inte med den delen av verksamheten att göra och kanske aldrig delgavs den informationen?

När det gäller utgifter och inkomster, det är nog den enda biten som intresserar honom.

Någon miljövän är han nog inte känd som och vem skulle slå sig i lag med en fd strippa om det bara gällde ideellt miljöarbete.

Som VD har han ansvar, givetvis kommer han förneka alla anklagelser, påstå att han inte visste någonting för så agerar alla som blir anklagade.

Jag kan inte tillföra mer i tråden och jag hoppas han är oskyldig.
Lycka till..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasStartklar
Om han inte hinner dö av en blodpropp innan häktesförhanslingen är slut

Ja, det verkar ju vara en genomgående återkommande önskan här. Hoppas ni läker.
Citera
2024-04-07, 21:52
Medlem
AndreasStartklars avatar
Citat:
Ja, det verkar ju vara en genomgående återkommande önskan här. Hoppas ni läker.

Du ska nog se att det drar lite på smilbanden på varenda svensk som inte har med Leif att göra när fängelsedomen annonseras i kvällspressen 😂
Citera
2024-04-07, 22:42
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Kalla det oseriöst men skyll på dem som satt upp regelverket.

Eller tvärt om punkt
Citera
2024-04-08, 00:54
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Nej precis, och då tycker sossarna och dem avundsjuka att man inte ska vara företagare i Sverige. Men om man skulle lyssna på dem så skulle man få stänga 70% av alla bolag i Sverige illa bums.

Så är det tyvärr. Men det förstår ju inte folk som aldrig suttit i den sitsen som företagare. Så för dem är det skitlätt att döma folk.
Citera
2024-04-08, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Så är det tyvärr. Men det förstår ju inte folk som aldrig suttit i den sitsen som företagare. Så för dem är det skitlätt att döma folk.

Otroligt lätt, men vi kan inte heller kräva att dem ska börja förstå. Dem klarar det helt enkelt inte.
Citera
2024-04-08, 05:12
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Människor som inte kan skilja på DE och DEM då, förstår de komplicerade regelverk?

Det är ju inte svårt att skilja på DE och DEM menar jag... Om någon uppvisar ett totalt oförstånd inför så simpla språkliga regler, torde det göra en betänksam kring att lita på den personens utsagor och påstådda förståelse för mer komplicerade resonemang och företeelser.
Den språkliga hanteringen utav DE och DEM brukar normalt vara avklarad i mitten utav Grundskolan, åtminstone för de flesta individer av svensk etnicitet!

Tråden handlar om Ekobrott där L-I K är anhållen, och om ett okunnigt fan utav honom skriver 16% hjältehyllande inlägg i tråden, så är L-I K för mig helt ointressant i den aspekten. Här handlar det om ekobrott!

Som VD för ett bolag så är man ansvarig inför dess styrelse att genomföra den operativa produktionen.
Om L-I tittade Bella i ögonen eller längre ned i samband med anställningen är iofs rätt ointressant, men dessa individer har ett personligt ansvar för det kostsamma misslyckande som jag personligen tror att de gjorde helt med avsikt!

Vi skattebetalare ska givetvis inte hållas ansvariga för kostnaderna av denna miljökatastrof som Bella, L-I K m.fl. sannolikt struntat i konsekvenserna utav när $-tecknen blinkat på deras (inte DEMS) näthinnor!

Han verkade trevlig i TV-programmet för något/några år sedan, men nu förstår vi att det hela bara var ett spel för galleriet!
Han ville nog bara sälja in sig som "The Good Guy"!
Citera
2024-04-08, 06:51
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Otroligt lätt, men vi kan inte heller kräva att dem ska börja förstå. Dem klarar det helt enkelt inte.

Håller med. Däremot så borde man kunna begära av folk att ha en aning självinsikt, och inte vara elaka gentemot andra. Speciellt i situationer de själva saknar erfarenhet av eller insikt i. Eller där elakheten är totalt onödig.

Som tur är så brukar karma kompensera sådant. De flesta som beter sig så där lever rätt miserabla liv, och tvingas kanske fokusera på petitesser (så som de/dem?) för att inbilla sig egen kompetens. Så det finns någon slags rättvisa ändå.
Citera
2024-04-08, 06:55
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Den språkliga hanteringen utav DE och DEM brukar normalt vara avklarad i mitten utav Grundskolan, åtminstone för de flesta individer av svensk etnicitet!

Tråden handlar om Ekobrott där L-I K är anhållen, och om ett okunnigt fan utav honom skriver 16% hjältehyllande inlägg i tråden, så är L-I K för mig helt ointressant i den aspekten. Här handlar det om ekobrott!

Du verkar ha missförstått vad jag menade med min invändning.

Hur ska man kunna ta någon på allvar i en seriös diskussion om komplicerade frågor, när denne uppenbarligen inte ens förstår enkla språkliga regler?

Det är ju samma sak som om jag sitter och påstår inför bilintresserade att Volvo 740 i princip uteslutande såldes med 8-cylindriga motorer och att SAAB hade en modell som hette V70 innan de gick omkull, och sedan förväntar mig att alla ska ta mina utsagor om bromssystemen på Fords personbilar från år 2002 till idag seriöst. Ingen som kan någonting om bilar kommer att ta mig seriöst. Ingen.

Det handlar inte bara om att ha kunskaper, om man nu har dem, utan det handlar i minst lika stor grad om att kunna presentera dem på ett seriöst och trovärdigt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Som VD för ett bolag så är man ansvarig inför dess styrelse att genomföra den operativa produktionen.
Om L-I tittade Bella i ögonen eller längre ned i samband med anställningen är iofs rätt ointressant, men dessa individer har ett personligt ansvar för det kostsamma misslyckande som jag personligen tror att de gjorde helt med avsikt!

Vi skattebetalare ska givetvis inte hållas ansvariga för kostnaderna av denna miljökatastrof som Bella, L-I K m.fl. sannolikt struntat i konsekvenserna utav när $-tecknen blinkat på deras (inte DEMS) näthinnor!

Han verkade trevlig i TV-programmet för något/några år sedan, men nu förstår vi att det hela bara var ett spel för galleriet!
Han ville nog bara sälja in sig som "The Good Guy"!

Enig. Skattebetalarna kommer att hållas ansvariga och punga ut, i stort sett vartenda öre, förvisso, men jag är överens med dig om att det är fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in