Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-04-05, 15:36
  #61
Medlem
Edit
__________________
Senast redigerad av MrLobba 2024-04-05 kl. 15:41.
Citera
2024-04-05, 15:41
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Men tjejn i fråga jobbade. Hon var på sitt jobb och snubbarna satt o skrattade o kommenterade hennes bröst. Hur jävla efterbliven får man bli? Om en tjej har extremt stor byst är det ju inget man kan gömma precis. Och oavsett så skrattar man inte o gör narr av folk. Speciellt inte när de bara försöker göra sitt jobb. Imponeras han av stora brösr kan han väl hålla det för sig själv.


Okej så om en extremt lång person jobbar där och man säger "shit vad lång den personen är" är det också problematiskt?Uppenbarligen hade personen som jobbade där stora bröst och han kommenterade det, DOCK inte så att HON hörde det, sen att tv-programmet valde att lyfta fram just den scenen är en annan femma.
Visst ordvalet och framförandet av kommenteraren var lite osmidigt men var går gränsen på vad man får kommentera?
Citera
2024-04-05, 17:44
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Okej så om en extremt lång person jobbar där och man säger "shit vad lång den personen är" är det också problematiskt?Uppenbarligen hade personen som jobbade där stora bröst och han kommenterade det, DOCK inte så att HON hörde det, sen att tv-programmet valde att lyfta fram just den scenen är en annan femma.
Visst ordvalet och framförandet av kommenteraren var lite osmidigt men var går gränsen på vad man får kommentera?

Som kvinna upplevs det som hotfully att bli kommenterad på på det sättet i grupp. Men det förstår kanske inte en man.
Citera
2024-04-05, 17:49
  #64
Medlem
Glödskals avatar
Ja ni... Hur många män har inte fällt liknande kommentarer om kvinnor?
Citera
2024-04-05, 18:35
  #65
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annapanna3000
De väljer att fokusera på kommentaren utan att se till allt det som hänt. Sen tycker jag det skulle vara intressant att se hur hon var klädd. Om hon hade en klänning där de syns klart är det kanske inte så konstigt att han kommenterar. Det går ju inte att bortse från att kvinnor ibland klär sig på ett sätt för att få uppmärksamhet.

HELA kontexten? Jo, det är kränkt spänn-arab utan dess like (det pratas om vita kränkta män, men de är inte en hårsmån av kränkta spänn-araber).
Så extremt underhållande då han målade in sig i ett hörn med att spotta ut grodor med än mer sexistiska kommentarer, då Bacheloretten ställde honom till svars och undrade hur tankegångarna gick.
Han gick ända in i kaklet med sin sexism, samtidigt som han trodde att det var helt i sin ordning, att prata om att klämma på pattar, med sin potentiella dejt.
Det fordras en arab, för att tro att det är helt i sin ordning att vara så plump inför en potientiell kärlekspartner.
Och ovanpå det, så extremt underhållande, att han inte fattade att bacheloretten inte ville ha med honom att göra mer. Han insåg det först, då han blev utan ros, vid ceremonin.
Och då säger den kränkta arabjäveln att han ändå tänkt lämna.
Så redan i programmet så beter han sig som en sjuåring, och då hade jag inte en sett efterprogrammet, som är huvudfrågan i tråden.

Och värre skulle det bli.
Då programledaren Malin i eftersnacks-programmet "Killarna avslöjar allt" börjar komma in på situationen, så sitter han där i studion och fortsätter stå på sig på att det var "bachelorettens förlust att han åkt ut".

Och så visades dolda kameran-inslag ur programmet där araben alltså kläckt ur sig det där om vattenmeloner och 60 kilos övervikt, om en tjej i produktionen som stod och filmade killarna.

Nu ställdes araben ORDENTLIGT till svars i studion, och äntligen började han inse att det kanske inte är så okej att varken vara så sexistisk i allmänhet, samt att han kaaanske förstått att det inte är så himla okej mot sin dejt att vara så plump i ett singelprogram där man söker kärlek

Jag säger kaaanske för jag är inte säker på att Amir förstått än vad han gjort för fel.

Inte lätt för araberna att ha med feministerna att göra.

__________________
Senast redigerad av dialektiker 2024-04-05 kl. 19:31.
Citera
2024-04-05, 18:57
  #66
Medlem
Årets tråkigaste "kontrovers". Jag undrar om någon ens bryr sig särskilt mycket, kvinna eller man? Det verkar bara vara på löpsedlarna som det här är relevant. En full kille viskade att någon hade stora pattar... Som om inte varenda kille gjort det, och varenda tjej inte spanat in en snygg kille och fällt en "olämplig" kommentar till sin tjejkompis.

Det enda som intresserar mig är tjejens bröst. Hur stora var de? Välformade? Vi lär nog aldrig få veta, men mysteriet är kittlande.
Citera
2024-04-05, 19:08
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Som kvinna upplevs det som hotfully att bli kommenterad på på det sättet i grupp. Men det förstår kanske inte en man.


Hotfullt? Okej så om nån kommenterar mina ögon i grupp så upplevs det som hotfullt?
Dessutom skrev jag TYDLIGT, att hon INTE HÖRDE DET, hur kan HON då UPPLEVA det som HOTFULLT när hon INTE ens HÖR DET??Om du inte hör något så kan du inte uppleva det, om tv-programmet inte valt att visa det så hade ingen vetat om det (förutom grabbarna som hörde det)
Citera
2024-04-05, 19:24
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Hotfullt? Okej så om nån kommenterar mina ögon i grupp så upplevs det som hotfullt?
Dessutom skrev jag TYDLIGT, att hon INTE HÖRDE DET, hur kan HON då UPPLEVA det som HOTFULLT när hon INTE ens HÖR DET??Om du inte hör något så kan du inte uppleva det, om tv-programmet inte valt att visa det så hade ingen vetat om det (förutom grabbarna som hörde det)

Så om någon inte ser ett mord är det ok? Och du kan inte jämföra ögon med bröst jävla höna. Sluta spela dum som att du inte fattar. Du hör ju hur han säger det och om du tycker det är OK på något vänster så bör du söka vård.
Citera
2024-04-05, 21:25
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Så om någon inte ser ett mord är det ok? Och du kan inte jämföra ögon med bröst jävla höna. Sluta spela dum som att du inte fattar. Du hör ju hur han säger det och om du tycker det är OK på något vänster så bör du söka vård.


Din jälva åsna, du kan inte jämföra MORD med vad någon säger så sluta dra jämförelser själv och kalla folk för saker.Jag fattar visst då och det gör du med men du spelar dum du med, så om jag säger något bakom stängda dörrar till min vän om en person som inte hör det så tar dom det hotfullt fast dom inte hörde det.

Ja jag hör hur han säger det men personen det handla om hörde inte det och visste inte om det förens programmet visades
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback