• 5
  • 6
2024-04-05, 10:06
Medlem
Taokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Vi vet ju inte om det är pga vaccinerna.

Bara för att Kurt Cobain sköt sig i huvudet så betyder inte det att han måste ha dött av det. Folk dör i hjärtattacker hela tiden, varje dag så det är ju bara okunnigt och korkat att per automatik dra slutsatsen att Kurt Cobain dog bara för att han sköt sig i huvudet. Han kan ju ha fått en hjärtattack som dödade honom. Vi vet ju inte. Allt vi vet är att han sköt sig i huvudet men om det är kopplat till hans död eller om det bara är ett märkligt sammanträffande, det vet vi ju inte.

Om du dricker vatten och senare under dagen dör i en bilolycka så var det ju inte vattnet som dödade dig.

Vi vet att man kan få svullen axel av injektionen men det är ju inte så konstigt då man sticker men en relativt stor nål. Klart att det kan lämna en rodnad efter sig.

Några andra biverkningar är dock rätt så otroligt. Det kan vara tusen, nej miljoner andra saker som skett då folk fått några symptom någon gång efter att de vaccinerat sig.

Safe and effective liksom. Lita på vetenskapen.

Sant. Men plötsligt hjärtstopp hos yngre har aldrig varit ett fenomen. Om någon dör i en bilkrock tror jag inte det var vattnet som dödade denne för att tidigare har det aldrig varit någon som dött av vatten i normala mängder. Men visst, vattnet kanske var förgiftat eller personen fick en stroke i samband med kraschen. Dock är det extremt naivt att tro på det.

Begrepp som ”ingen rök utan eld” och ”follow the money” kan appliceras här. Men personer anser sig pålästa och duktiga när de tar information av mainstream media, och illusionen av att de har rätt verkar betyda så mycket att man glömmer allt som har med logik eller kritiskt tänkande att göra.
Citera
2024-04-05, 11:04
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taoker
Men plötsligt hjärtstopp hos yngre har aldrig varit ett fenomen.
Det har väl varit ett fenomen sedan femtiotalet?

”Sudden cardiac arrest (SCA) is a leading cause of death among adults over the age of 40 in the United States and other countries.

In the United States alone, approximately 250,000 people die every year from SCA, according to the Centers for Disease Control and Prevention. In fact, more people die each year from SCA than the number who die from colorectal cancer, breast cancer, prostate cancer, auto accidents, AIDS, firearms, and house fires combined.

SCA also affects many young people. Approximately 10 percent of SCA events occur among people less than 40 years of age.

SCA is a life threatening condition that can be treated successfully through early intervention with cardiopulmonary resuscitation (CPR), defibrillation, advanced cardiac life support and hypothermia.

Although the reported incidence in youth is less than that in adults, SCA is not a rare occurrence. In fact, SCA affects about 16 people under the age of 18 every day.

The following statistics show that SCA is a public health crisis—and bystander intervention with CPR and AEDs can mean the difference between life and death.”

https://www.sca-aware.org/campus/sca-stats
Citera
2024-04-05, 12:35
Medlem
Taokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Det har väl varit ett fenomen sedan femtiotalet?

”Sudden cardiac arrest (SCA) is a leading cause of death among adults over the age of 40 in the United States and other countries.

In the United States alone, approximately 250,000 people die every year from SCA, according to the Centers for Disease Control and Prevention. In fact, more people die each year from SCA than the number who die from colorectal cancer, breast cancer, prostate cancer, auto accidents, AIDS, firearms, and house fires combined.

SCA also affects many young people. Approximately 10 percent of SCA events occur among people less than 40 years of age.

SCA is a life threatening condition that can be treated successfully through early intervention with cardiopulmonary resuscitation (CPR), defibrillation, advanced cardiac life support and hypothermia.

Although the reported incidence in youth is less than that in adults, SCA is not a rare occurrence. In fact, SCA affects about 16 people under the age of 18 every day.

The following statistics show that SCA is a public health crisis—and bystander intervention with CPR and AEDs can mean the difference between life and death.”

https://www.sca-aware.org/campus/sca-stats

Orkar inte ta fram statistik nu men fotbollsspelare som föll ihop ökade från typ 1-2 per år till över 100 samma år som Corona kom
Citera
2024-04-06, 03:34
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Finns massor av bevis att vaccinen har skadat människor. Varför vara faktaresistent? Stoppa huvet i sanden o låtsas som ingenting känns ju ännu mer omoget än att faktiskt tro på tusentals/miljontals människor som fått uppleva det.

Absolut, du har rätt. Men presentera gärna också källa för ditt påstående, hur många som avled av vaccinet per se, gärna också med faktorer såsom ålder osv. Och hur många som faktiskt överlevde mha vaccinet.

Vaccin har skadat människor i alla tider innan de fått släppas till allmänheten, och även efter det släppts. Jag minns svininfluensan där det dock var ett protein som spökade som oavsett vaccin eller svininfluensa så hade folk drabbats av narkolepsi ändå.

Jag tvivlar inte sen sekund på att att ex. vaccin mot Polio tyvärr krävde dödsfall. Det gäller väl egentligen all medicin, och inte bara just vaccin?

Jag stoppar absolut inte huvudet i sanden och är verkligen inte resident mot fakta, men du kan inte på fullt allvar mena att TS länk där EN person påstår att hon (eller snarare hemsidan) påstår att hon fått ett "Experiment-vaccin" kan anses vara en trovärdig källa? Jag kan ju kontakta Antifoliehatt.se och säga att jag fick 200 sprutor av ett "Experiment-vaccin" och fick aldrig Covid, håller du inte med?

Det är anekdotisk bevisföring som inte tillför ett skvatt.

Citat:
Pfizer var det minst trovärdiga företag av alla pre-pandemin, alla industrier inräknat. Ett företag som maxxade sina intäkter helt under pandemin.

Pfizer var det första jag tog Men jag håller med, Big Pharma är ett problem. Därmed inte sagt att det finns microchip i vaccin eller att Homeopati fungerar.

Resten tog vi via PM och det är helt ok
Citera
2024-04-07, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Absolut, du har rätt. Men presentera gärna också källa för ditt påstående, hur många som avled av vaccinet per se, gärna också med faktorer såsom ålder osv. Och hur många som faktiskt överlevde mha vaccinet.

Vaccin har skadat människor i alla tider innan de fått släppas till allmänheten, och även efter det släppts. Jag minns svininfluensan där det dock var ett protein som spökade som oavsett vaccin eller svininfluensa så hade folk drabbats av narkolepsi ändå.

Jag tvivlar inte sen sekund på att att ex. vaccin mot Polio tyvärr krävde dödsfall. Det gäller väl egentligen all medicin, och inte bara just vaccin?

Jag stoppar absolut inte huvudet i sanden och är verkligen inte resident mot fakta, men du kan inte på fullt allvar mena att TS länk där EN person påstår att hon (eller snarare hemsidan) påstår att hon fått ett "Experiment-vaccin" kan anses vara en trovärdig källa? Jag kan ju kontakta Antifoliehatt.se och säga att jag fick 200 sprutor av ett "Experiment-vaccin" och fick aldrig Covid, håller du inte med?

Det är anekdotisk bevisföring som inte tillför ett skvatt.

Pfizer var det första jag tog Men jag håller med, Big Pharma är ett problem. Därmed inte sagt att det finns microchip i vaccin eller att Homeopati fungerar.

Resten tog vi via PM och det är helt ok

Precis. Du är så upplyst att du inte ens vet om att det du tog var ett vaccin framtaget och utvecklat av BioNtech. Pfizer hjälpte till att massproducera skiten. BioNtech hade fram till 2020 aldrig haft någon kommersiell framgång med sin mRNA-plattform. Flera av deras studier blev avslutade i förtid och orsaken till detta går inte att få reda på längre då denna information finns inlåst på någon tysk myndighet. Tidigare experiment och studier med mRNA(genterapi) har gått åt helvete då det funnits problem med att få in det i cellerna utan att folk får svåra biverkningar.

2019 dyker en SEC listing för BioNtech upp. Där hävdar man klart och tydligt att ett hinder för framtida affärsframgångar är att både FDA och myndigheter i EU och Europa klassificerar mRNA som genterapi. Detta gör att oavsett vad mRNA-plattformen "botar" eller behandlar" lyder under genterapi och har strikta regler då "plattformen" är densamma medan mRNA-delen, alltså instruktionerna är vad som avgör vad som behandlas. Myndigheterna beslutade att i just det här fallet, att plattformen, mRNA-instruktionerna och allt annat som ingår i det s.k "vaccinet" ett "vaccin" Utöver detta så fick man en mängd undantag från regler som gäller traditionella vaccin.

Varför man gjorde detta kan man också spekulera om. Konsekvenserna av detta beslut och vad som hände efteråt får åtminstone mig att misstänka att detta var en murbräcka för att legalisera och möjliggöra en helt ny arena för big pharma. Om mRNA som behandlar huvudverk ska ha samma regler som det som gäller för Ipren och Alvedon, så har man helt plötsligt skapat en marknad där produktionskostnaden är ungefär 0 och den behandlande substansen tillverkas i människors celler.

Det förklarar kanske inte allt och det kan finnas andra skäl. Men det skulle förklara varför läkare och sjukvården överlag är helt allergiska mot att erkänna skador och varför censuren har varit så enormt övergripande under så lång tid. Det är några amerikanska trillion dollar som potentiellt står och faller med detta.
Citera
2024-04-08, 23:24
Medlem
Har tidigare haft ett bra intryck av Lulu, via Instagram och tv. Tyckte hon gjorde något bra med me too. Men efter intervjun med Per Chapiro ändrade jag uppfattning helt... Hennes tjat om me too ger en stark känsla av att hon vill återuppleva den "hjältegloria" hon fick genom att våga starta me too i Sverige genom att dreva mot "tystnadskulturen" om förmodade vaccinskador. Men så länge det inte presenteras vetenskapliga bevis är min åsikt att det är svårt att avgöra om påstådda biverkningar är postcovid. Beklagligt att Lulu blivit sjuk, men att hon fått känslor som att hon inte ville leva - som biopolär är det väl inte ovanligt. Och hur vet hon säkert att de symptom hon haft inte beror på silikoninlägg eller botox? Är inte heller helt riskfritt att stoppa i kroppen. Finns något motsägelsefullt i att vara antivaxare o samtidigt injicera dylikt.
Läkaren i programmet som påstår att väldigt få hade dött av covid om man bara hade använt "traditionell medicin", men han nämner aldrig vilken medicin han så tvärsäkert påstår skulle ha hjälpt mot covid. Nej tyvärr, noll trovärdighet i den intervjun och hos Lulu. Förstår att någon som blir sjuk/deprimerad desperat söker en orsak. Men upp till bättre bevis!
Senast redigerad av Fridafogel99 2024-04-08 kl. 23:53.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in