• 1
  • 2
2024-04-03, 17:58
Medlem
Hej!

Jag har kontakt med ett par väldigt attraktiva kvinnor som bor i ett väldigt farligt land.
Dom själva ser ut att ha det bra ställt, jag har aktivt valt bort alla som ger mig fattigdomsvibbar men dom bor i ett fattigt och farligt land.

Man vet ju inte vilka intentioner dom har och även om dom i sig inte skulle ha några dåliga intentioner så är det som sagt ett farligt land.
Istället för att åka dit, åtminstone istället för att åka dit först för att på så sätt minska risken för att åtminstone dom har dåliga intentioner tänkte jag bjuda hit dom istället.

Min fråga är, vilka bra och trovärdiga ursäkter kan jag komma med för att inte åka dit först utan att dom kommer till mig först. Jag är ute efter ett seriöst förhållande och vill lära känna dom först.

bonusfråga: vilka kommunikationsappar utav dom stora (förutom Skype) döljer mitt telefonnummer? finns ju många sådana bedrägerier också där det räcker med att man har någons nummer.
På Whatsapp, Telegram och Viber kan man ju inte dölja sitt nummer.

Mitt instagram är kopplat till min FB och där finns hela min biografi. Jag har glömt lösenordet till min Instagram! bonusfrågan är inte lätt jag vet...
Citera
2024-04-03, 18:08
Medlem
Varför behöver du en ursäkt? Säg bara att du inte vill resa till deras farliga land och att dom får komma hit om dom vill träffa dig.

Enkelt summerat: Det här låter inte bra. Sålla ännu hårdare och avsluta kontakten omedelbart.
Citera
2024-04-03, 18:09
Medlem
One2Manys avatar
Du har kontakt med ett par scammers med falska bilder, pappskalle.
Citera
2024-04-03, 18:14
🤣 First class comedy. Det här var roligt.

"Passport bro" 😂

Det blir nog inte så svårt att övertyga dom om du nu bor i Dubai
Senast redigerad av Blackrose23 2024-04-03 kl. 18:16.
Citera
2024-04-03, 21:18
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lensonsoli
Jag har kontakt med ett par väldigt attraktiva kvinnor som bor i ett väldigt farligt land.
Det fattar du väl att du inte har.

Du har kontakt med manliga scammers som kommer blöda ut alla stålar de kan ur dig.
Citera
2024-04-03, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Det fattar du väl att du inte har.

Du har kontakt med manliga scammers som kommer blöda ut alla stålar de kan ur dig.

Varför tror alla det?
Jag har också sett deras FB-profiler, dom är 10+ år gamla med regelbundet uppdaterade bilder.

Oavsett så är det inte det frågeställningen handlar om, får jag ett bra svar på min fråga så undviker jag ju den risken även om den så skulle stämma.
Citera
2024-04-03, 22:18
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
jag har aktivt valt bort alla som ger mig fattigdomsvibbar

Men vänta...varför skulle de vilja träffa en utlänning om de inte vore fattiga?
Citera
2024-04-03, 22:22
Medlem
Smugumins avatar
Var ärlig med att du är en fegis som inte vågar besöka deras hemland men att du är villig att pröjsa deras resa hit för att träffas.
Citera
2024-04-03, 22:28
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Är din plan att ta hit båda två samtidigt eller ska du köra en vecka i taget? Känner personerna varandra? Vad är det för fel på svenska tjejer eller är du kanske lowclass som inga svenska tjejer vill ha?
Citera
2024-04-03, 22:43
Moderator
Maviels avatar
Rubrik förtydligad. Utgången rubrik:

Passport bro som behöver ett bra råd!

/Moderator
Citera
2024-04-03, 22:47
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Hej!

Dom själva ser ut att ha det bra ställt, jag har aktivt valt bort alla som ger mig fattigdomsvibbar men dom bor i ett fattigt och farligt land.

Man vet ju inte vilka intentioner dom har och även om dom i sig inte skulle ha några dåliga intentioner så är det som sagt ett farligt land.
Istället för att åka dit, åtminstone istället för att åka dit först för att på så sätt minska risken för att åtminstone dom har dåliga intentioner tänkte jag bjuda hit dom istället.

Min fråga är, vilka bra och trovärdiga ursäkter kan jag komma med för att inte åka dit först utan att dom kommer till mig först. Jag är ute efter ett seriöst förhållande och vill lära känna dom först.

bonusfråga: vilka kommunikationsappar utav dom stora (förutom Skype) döljer mitt telefonnummer? finns ju många sådana bedrägerier också där det räcker med att man har någons nummer.

Mitt instagram är kopplat till min FB och där finns hela min biografi. Jag har glömt lösenordet till min Instagram! bonusfrågan är inte lätt jag vet...

Ett bra sätt att komma vidare i relationen är att du tar alla sparpengar och för över dem för att bekosta en biljett. När det sedan visar sig krävas massa stämplade papper kränger du allt lösöre och skickar över även de pengarna. Slutligen maxar du alla SMS låntjänster för stt skicka ytterligare pengar när de första biljetterna blivit något strul med och nya behöver införskaffas.
Citera
2024-04-03, 23:06
Medlem
godboys avatar
Citat:
Hej!

1. Hur mycket pengar har du skickat till brudarna?
2. Hur länge har du haft kontakt med dem?
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Du har kontakt med ett par scammers med falska bilder, pappskalle.
Typ min första tanke när jag läste trådstarten . Scam- varianterna har ju blivit förfinade, vissa kan hålla på rätt länge innan de ber om pengar.

T.S ska inte bli förvånad om det är smutsig manlig afikan som skriver.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in