• 1
  • 2
2024-04-02, 19:09
Medlem
Upplyftens avatar
En av få gånger jag satt och knåpade ihop nåt i den där stilen . En låt på 3.45 med bombastisk orkestral musik. More is more liksom då...

Inspelningen består mest av samples (redigerade,förlängda,reverserade bl.a.) i 9 spår . Är annars ganska förtjust i riktiga bombastiska orkestrala pekoraler som man får höra i filmers soundtrack. Detta var ett försök att göra liknande. Det är ingen cover utan den är helt original
Mitt DAW är Mixcraft Mastrad med ett preset på Izotop Mastering tools som följer med Mixcraft DAW:n ( Jazz.läget som förvånande nog passade bäst till alla akustiska ljud i den här låten)

MEN :
Fick den bestämda känslan av att det fattades någonting,speciellt i slutet, få se ifall någon tycker detsamma

Frågor:

1. Hur låter skiten genom era monitorer ? Duger ljudet ? Svagheter i mixen ?
2.Äär den tillräcklig spännande för att hålla i 3min25sek
3. Er uppriktiga mening om skapelsen,vilka vibbar får ni ?

Tack på förhand

https://soundcloud.com/sven-s-382330...social_sharing
Senast redigerad av Upplyften 2024-04-02 kl. 19:52.
Citera
2024-04-02, 19:49
Medlem
Amfomss avatar
Du kan ju börja med att dela en länk som fungerar.... blir lixom lättare att lyssna då...
Citera
2024-04-02, 19:54
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amfoms
Du kan ju börja med att dela en länk som fungerar.... blir lixom lättare att lyssna då...

Oops . Fixad.

https://soundcloud.com/sven-s-382330...social_sharing
Citera
2024-04-02, 20:34
Medlem
Klassisk Epidemic Sounds-musik. Sälj den till dom och tjäna dej en hacka
Citera
2024-04-02, 20:42
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erretrea
Klassisk Epidemic Sounds-musik. Sälj den till dom och tjäna dej en hacka

Haha. Vad dråpligt. Jag hade ett konto där för att få lov att använda orkestral musik till mina små pretentiösa musikvideos.
Ska ta mig en funderare.
Du har inga tankar om mixen ? Är den någorlunda välbalanserat ? Har svårt att avgöra det utan andra kritiska öron
Citera
2024-04-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Haha. Vad dråpligt. Jag hade ett konto där för att få lov att använda orkestral musik till mina små pretentiösa musikvideos.
Ska ta mig en funderare.
Du har inga tankar om mixen ? Är den någorlunda välbalanserat ? Har svårt att avgöra det utan andra kritiska öron
Jobbar inom TVsvängen. Jag hade använt din låt under redigeringen av Robinson. Passar utmärkt. Tyvärr måste jag säga att det som utmärker Epidemic-låtarna och din låt är den totalt livlösa melodin. Den är mest till som bakgrundsmusik än något man ska lyssna på i lurarna på väg till jobbet.
Citera
2024-04-02, 20:56
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erretrea
Jobbar inom TVsvängen. Jag hade använt din låt under redigeringen av Robinson. Passar utmärkt. Tyvärr måste jag säga att det som utmärker Epidemic-låtarna och din låt är den totalt livlösa melodin. Den är mest till som bakgrundsmusik än något man ska lyssna på i lurarna på väg till jobbet.

Det håller jag med om. 100% livlös melodi. I den här låten var det komplett omöjligt att introducera något melodiöst utan att det blev klyschigt, tyckte jag i.a.f. Möjligen att någon annan som kan detta bättre än mig skulle kunna klara av det. Hade varit spännande att lämna över den här truddelutten till någon som kan knyta ihop påsen
Men jag ska ta till mig detta, och börja tänka lite mer melodiös i framtiden.Jag är trummis i botten och det hörs antagligen
Tack för din feedback.
Senast redigerad av Upplyften 2024-04-02 kl. 21:07.
Citera
2024-04-02, 22:40
Medlem
Upplyftens avatar
Om det finns någon här på tråden som känner sig kallad att göra ett samarbete (lägga på en kompletterande melodi eller fler harmonier) på den här låten så är jag villig att försöka.
Citera
2024-04-03, 11:56
Medlem
Jävlar sto eloge till dig!
Från en sådan massive biome känsla av detta stycket! Ser mig bara ett dunkel i en grotta man drar runt letar efter något kannibalerna är på väg! du måste fly, och så jäkla gött vide 1.35 när kören kommer in och allt ting "öppnar" upp sig. Det känns som man funnit något eller gått in i ett enormt rum där det är något man inte ska hittat eller något gudomligt. Lite åt detta hållet

https://www.deviantart.com/andrejzt/...Cave-965262911
https://www.creativeuncut.com/galler...blin-cave.html

Ah idk if im making any sense sover fan inte så mycket längre.
Tycker det verkligen fungerar som det är, men vet ej riktigt vad för tanke du har med stycket. om du vill att det ska stå helt på egna ben hade det varit passande med kanske ett "solo" instrument med tydligt melodi att villa på och som en färdkost igenom stycket typ.

Men tycker verkligen du har fångat ett "rum" "biome" "känsla" Grymt!!
Citera
2024-04-08, 19:20
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonotonMonolog
Ah idk if im making any sense sover fan inte så mycket längre.
Tycker det verkligen fungerar som det är, men vet ej riktigt vad för tanke du har med stycket. om du vill att det ska stå helt på egna ben hade det varit passande med kanske ett "solo" instrument med tydligt melodi att villa på och som en färdkost igenom stycket typ.

Men tycker verkligen du har fångat ett "rum" "biome" "känsla" Grymt!!

Tack för alla snälla ord.
Det sporrar en att ta tag i detta (småtråkiga) stycke och faktiskt kanske börja seriöst tänka på att det är långt ifrån färdigt.
Detta är det första jag gjort i den genren , tänkte väl mest på att det skulle faktiskt vara en sorts bakgrundsmuzak och inte en låt som står på egna ben. På något konstigt vis.
Ska ta och sätta mig ner och gnugga pannan för att få till ett avslut med ett soloparti . Du har helt rätt. Har lagt upp den på Epidemic sounds , väntar på att den ska accepteras. Och om det blir så, så är det ju menat att många s.k. ljudkreatörer köper låtar därifrån för att ingå i div. kommersiella uppdrag i film , youtubeanvändare och reklam bl.a.
Tänkte jag skulle testa det, om det blir bra så är det bra. Då kan jag göra mer.
Men, tack. För att du påminde mig om möjligheten att göra en riktig grej av det hela.

Förresten : Är du intresserat av att göra ett samarbete så är jag idel öra. Släng iväg ett PM ....Så kan jag posta mixen som Mp3 fil och du försöker göra solo påläggen ? Hade varit kul annars om inte
Citera
2024-04-10, 22:21
Medlem
GRYM är du, kul att du vågar ta steget till publicering eller vad man ska kalla det!!

Ja hade varit svin kul har dock just nu dunder mycket i plugget men åter kommer gärna någon vacker dag när allt har lugnat sig en aning. Ta hand om dig så länge
Citera
2024-04-10, 22:22
Medlem
Tycker verkligen du ska sätta dig ner o bara skriva skriva skriva fler! Tror du kan ha hittat din lilla musik hörna kör på och förhoppningsvis tar de dig på något härligt äventyr 🥳
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in