Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Att fyra kvinnor fått sexuella föreslag på sin arbetsplats har inget allmänintresse eller nyhetsvärde. Så givetvis är det feministisk propaganda avsedd att väcka avsky mot sexköpare och sexhandel. Därvid kan narrativet kring den missslyckade sexköps- och kopplerilagstiftningen vidmakthållas. Eller är du naiv nog att tro att SVT är ideologiskt neutralt? Det har riktats enormt mycket kritik mot public service partiskhet under lång tid. Omkring 80 % av dess medarbetare röstar vänster enligt diverse undersökningar. SVT har dessutom fel rent vetenskapligt. Kriminaliserad sexhandel leder till fler övergrepp mot kvinnor, inte färre.
Uppenbarligen har du fortfarande inte begripit vad som diskuteras i tråden.
Jo då, jag har begripit vad tråden handlar om. Grejen är den att jag tycker du är typ en foliehatt som troligtvis har svårt att få sex utan att pröjsa, samt antagligen inte blivit kramad av din morsa.
SVT och alla andra nyhetsmedia dyngar dagligen ut nyheter med noll allmänintresse. Det kan vara ett inslag om ett hyreshus i Bergslagen där det är 8 grader varmt i de 12 lägenheterna eller så ska Markus Noterius eller vad han heter, köra en A-traktor. Så plötsligt gör man 3 minuter om 4 personer som säger att de har det jobbigt på sina arbetsplatser och plötsligt ser du statlig propaganda i syfte att få oss män att begå kollektivt självmord.
Vag gäller partiskhet på SVT då. Den har jag ju redan kommenterat. Jag tycker inte det är så jävla konstigt att media (oavsett det är statlig public service eller privatägd sådan) tycker att folk ska följa de lagar och regler vi på gott och ont har. Se f ö om inslaget och fundera på om journalisten säger ett enda ord om huruvida sexköpslagen är bra eller ej. För det sker inte. Det är massörerna som pratar och säger att de inte vill ha frågor om att sälja sex. Något som rimligtvis alla borde hålla med om oavsett man är för eller emot sexköpslagen osv. Och reportaget kunde lika gärna gjorts av TV4, SvD eller någon nyliberal tankesmedja som är för legalisering av såväl knark som prostitution.
Men du sitter hemma och känner dig kränkt och hotad. Kom igen, ät lite testosteron eller något.