2024-04-03, 17:55
Medlem
Antexs avatar
Det hysteriskt roliga i TS reportage är att Lunds kommun har startat ett projekt för att få Thaidamer att prata med varandra..

Om projektet blir lyckat så kanske nästa projekt blir att få dom att tycka om thaimat.
Citera
2024-04-03, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Då ser vi olika på det du skrev då. Ha en bra dag.

Ffs , rolig värld du lever i , läser lite som du vill kanske skulle plugga lite läsförståelse,
Citera
2024-04-03, 19:32
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Det hysteriskt roliga i TS reportage är att Lunds kommun har startat ett projekt för att få Thaidamer att prata med varandra..

Om projektet blir lyckat så kanske nästa projekt blir att få dom att tycka om thaimat.

Ja, vilket pinsamt haveri. Allt handlar om att suga ut mer skattepengar från statens tutte till sina skrattretande och värdelösa projekt. Svenska kvinnor kan inte bättre än så tyvärr. Thaidamernas välmående skiter dessa moralryttare på sina höga hästar blank i, men om de egna fittprivilegierna hotas, då jävlar...
Citera
2024-04-03, 19:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Ja du, vet inte vad jag ska säga. Sannolikt skulle fler än 80% av ställena bomma igen och det skulle inte påverka Sverige ekonomi det minsta eftersom den största delen av dessa ställen, skickar sina intjänade och oskattade stålar utomlands. Dels har du tjejerna som kommer hit (precis som många andra som fnaskar) kortare perioder och tjänar pengar, för att sedan dra vidare. Plus att många av de som bor här skickar pengar hem till familjen i Thailand. Så nej, det skulle inte vara ett problem ifall 90% av thaisalongerna stängde, annat än för alla oss som gillar att besöka dem.

Vad gäller den olagliga biten sedan då så får du läsa om och försöka ta till dig skriven text. Jag har inte diskuterat huruvida sexköp ska vara olagligt eller ej, om det finns offer eller ej. men nu är det så att sexköp i Sverige är olagligt och då måste man förhålla sig till det vare sig man vill eller ej. och oavsett det är lagligt eller olagligt att sälja sex är det jävligt fittigt att fråga en random kvinna om hon säljer ex, bara för att man tycker att hon nog borde göra det. Ligger man naken på en madrass på en salong så får man 99 gånger av 100 frågan om man vill ha något extra. Den 100:e gången får man bara acceptera att kvinnan antingen inte säljer sex eller tycker att hon inte vill göra det med just mig. Bara att tugga i sig.

Därefter skriver du så här:

"Väldigt otydligt och luddigt skrivet. Oklart vad du egentligen menar. Baspriset brukar vara lägre eller lika högt på de ställen som indirekt använder happy endings som lockvara. Extratjänsten betalas svart av kunden utöver kostnaden för massage. Dessutom fungerar det inte riktigt som du (eller artikeln) skriver. Initiativet till sextjänster brukar komma från den som masserar, inte från kunden. När det gäller stammisar så behöver inget alls sägas, naturligtvis. Jag tror du underskattar pengar som drivkraft."

Nej det är inte oklart. Ett timpris på 500:- kan du inte gå runt på och säljer du massage till det priset säljer du också extra tjänster. Hur kan det vara oluddigt? Jag har varit på säkert 100 olika salonger i mitt liv och har bara vid 3 gånger inte blivit erbjuden sexuella tjänster. Den ena gången var det nog fel på mig för det säljs sex där, de andra två gångerna var det lite dyrare ställen. Och de 2-3 ställen jag vet är helt seriösa utan att själv besökt dem, ligger på kanske 800-900:- i timman. Igen så verkar du ha svårt med läsförståelse. Hela min text går ju ut på att det är massösen som själv ska fråga om extra tjänster och inte vi kunder. Så att skriva "Dessutom fungerar det inte som du..." visar att du inte fattar vad du läser. För det är exakt det jag skriver, låt initiativet ligg kvar hos den som masserar, ge fan i att fråga själv (vilket jag vet att en massa människor gör när erbjudandet inte kommer).

Och nej, du skrev inte att 80% köper sex. Du skrev så här: "Vill SVT och statsmakten att 80-90 % av den manliga befolkningen ska leva i celibat" Hur menar du att 80-90% av oss män ska tvingas till ett liv i celibat ifall SVT och statsmakten skulle lyckas bomma varenda thaisalong? Jag gjorde den tydliga felaktiga kopplingen att typ så många då slapp celibat tack vare thaisalongerna.

Och så fastnar du igen för din käpphäst att sexköp inte borde vara olagligt, tror att jag tänker på ett visst sätt osv. Jag skrev bara att det inte är ett dugg konstigt att media rapporterar om brottsliga aktiviteter som just brottsliga. visst, det finns artiklar som handlar om att både det ena och det andra brottet borde avkriminaliseras men för varje text som är för att legalisera cannabis eller avskaffa sexköpslagen, finns det ju 100 som menar att det är för jävligt att det säljs både brass och sex trots att det är olagligt. M a o, jag konstaterade bara fakta och att det får ses som fullt naturligt att media hanterar frågor på detta sätt.

Och som avslutning då.

"Sist, men inte minst: de flesta vill gärna ha de kåta gubbarnas pengar. Varför skulle det annars finnas thaisalonger i varje gathörn i små städer som typ Mellerud?"

Exakt. De allra flesta vill ha mina pengar som jag gärna betalar för extra tjänster. Så varför ska jag då fråga de få som inte vill ha de stålarna om de är horor?

Allt jag egentligen sa är att de stackars seriösa thaimassörer som finns har det tufft för att en massa idioter tror att de är fnask bara för att de jobbar med det som de gör (eller kanske bara för att de är från Thailand). Så är det och du får tro vad du vill om det. Och jag tycker inte att det är ett dugg konstigt att media fångar upp detta. om det å bara finns en enda seriös och icke sexsäljande massös med Thailändskt utseende, så låt henne jobba med det hon gör utan att fråga om hon vill tjäna bättre stålar. Och om någon gör ett reportage om detta sluta grina över det.

Jag kan tyvärr inte bemöta ditt inlägg innan du lär dig skriva och argumentera på begriplig svenska med logisk resonemang. Exempelvis i det första avsnittet så argumenterar du mot dig själv. Märker du inte det? I övrigt är det väldigt oklart vad du egentligen vill ha sagt. Är du grälsjuk, eller vill du argumentera och debattera? Ryck upp dig för helvete!
Citera
2024-04-06, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag kan tyvärr inte bemöta ditt inlägg innan du lär dig skriva och argumentera på begriplig svenska med logisk resonemang. Exempelvis i det första avsnittet så argumenterar du mot dig själv. Märker du inte det? I övrigt är det väldigt oklart vad du egentligen vill ha sagt. Är du grälsjuk, eller vill du argumentera och debattera? Ryck upp dig för helvete!

”med logisk resonemang”

Egentligen borde man låta bli att kommentera mer än så men jag är snäll. Det här är vad jag vill ha sagt.

- Inslaget du går igång på handlar om 3-4 kvinnor som påstår sig bli utsatta på sin arbetsplats. Att få det till ett feministiskt propagandainslag är skrattretande.

- Sexköp är olagligt i Sverige. Det kan man ha åsikter om och då jag själv köper sex ibland får du fundera på vad jag tycker. Röker f ö brass ibland också. Och kör för fort.

- Nästan alla thaisalonger säljer sex. Gå till de som gör just detta och låt de som inte gör det vara ifred.

Så, blev det lättare nu?
Citera
2024-04-06, 17:16
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
”med logisk resonemang”

Egentligen borde man låta bli att kommentera mer än så men jag är snäll. Det här är vad jag vill ha sagt.

- Inslaget du går igång på handlar om 3-4 kvinnor som påstår sig bli utsatta på sin arbetsplats. Att få det till ett feministiskt propagandainslag är skrattretande.

Att fyra kvinnor uppger sig ha fått sexuella förslag på sin arbetsplats har inget allmänintresse eller nyhetsvärde överhuvudtaget. Så givetvis är det feministisk propaganda avsedd att väcka avsky mot sexköpare och sexhandel. Därvid kan narrativet kring den missslyckade sexköps- och kopplerilagstiftningen vidmakthållas. Eller är du naiv nog att tro att SVT är ideologiskt neutralt? Det har riktats enormt mycket kritik mot public service partiskhet under lång tid. Omkring 80 % av dess medarbetare röstar vänster enligt diverse undersökningar. SVT har dessutom fel rent vetenskapligt. Kriminaliserad sexhandel leder till fler övergrepp mot kvinnor, inte färre.

Citat:
- Sexköp är olagligt i Sverige. Det kan man ha åsikter om och då jag själv köper sex ibland får du fundera på vad jag tycker. Röker f ö brass ibland också. Och kör för fort.

- Nästan alla thaisalonger säljer sex. Gå till de som gör just detta och låt de som inte gör det vara ifred.

Så, blev det lättare nu?

Uppenbarligen har du fortfarande inte begripit vad som diskuteras i tråden.
Senast redigerad av WordWarrior 2024-04-06 kl. 17:22.
Citera
2024-04-06, 17:32
Medlem
Citat:
Att fyra kvinnor fått sexuella föreslag på sin arbetsplats har inget allmänintresse eller nyhetsvärde. Så givetvis är det feministisk propaganda avsedd att väcka avsky mot sexköpare och sexhandel. Därvid kan narrativet kring den missslyckade sexköps- och kopplerilagstiftningen vidmakthållas. Eller är du naiv nog att tro att SVT är ideologiskt neutralt? Det har riktats enormt mycket kritik mot public service partiskhet under lång tid. Omkring 80 % av dess medarbetare röstar vänster enligt diverse undersökningar. SVT har dessutom fel rent vetenskapligt. Kriminaliserad sexhandel leder till fler övergrepp mot kvinnor, inte färre.

Jo då, jag har begripit vad tråden handlar om. Grejen är den att jag tycker du är typ en foliehatt som troligtvis har svårt att få sex utan att pröjsa, samt antagligen inte blivit kramad av din morsa.

SVT och alla andra nyhetsmedia dyngar dagligen ut nyheter med noll allmänintresse. Det kan vara ett inslag om ett hyreshus i Bergslagen där det är 8 grader varmt i de 12 lägenheterna eller så ska Markus Noterius eller vad han heter, köra en A-traktor. Så plötsligt gör man 3 minuter om 4 personer som säger att de har det jobbigt på sina arbetsplatser och plötsligt ser du statlig propaganda i syfte att få oss män att begå kollektivt självmord.

Vag gäller partiskhet på SVT då. Den har jag ju redan kommenterat. Jag tycker inte det är så jävla konstigt att media (oavsett det är statlig public service eller privatägd sådan) tycker att folk ska följa de lagar och regler vi på gott och ont har. Se f ö om inslaget och fundera på om journalisten säger ett enda ord om huruvida sexköpslagen är bra eller ej. För det sker inte. Det är massörerna som pratar och säger att de inte vill ha frågor om att sälja sex. Något som rimligtvis alla borde hålla med om oavsett man är för eller emot sexköpslagen osv. Och reportaget kunde lika gärna gjorts av TV4, SvD eller någon nyliberal tankesmedja som är för legalisering av såväl knark som prostitution.

Men du sitter hemma och känner dig kränkt och hotad. Kom igen, ät lite testosteron eller något.
Citera
2024-04-06, 17:33
Medlem
Citat:
Nu kör SVT en ny banal snyfthistoria och feminist-ideologisk drive mot sexköp på thaisalonger. Det är så synd om stackars thailändska kvinnor som får "oönskade" erbjudanden om sexköp. Det är så hemskt att bli erbjuden extra skattefria pengar för nästan inget arbete alls. De vill minsann bara ha seriösa kunder skriver SVT grötmyndigt och uppfostrande.

Några följdfrågor infinner sig i mitt stilla sinne:

1) Om det inte vore för de extra intäkterna från happy ending, hur skulle då thaisalonger i varje gathörn kunna finansieras?

2) Sexköps- och kopplerilagen är ju en av grundorsakerna till att de får förfrågningar om sexköp. Det fnns ju ingen laglig och reglerad marknad att vända sig till.

3) 80-90 % av salongerna erbjuder ju sextjänster, hur ska kunderna träffa rätt när salongerna inte får annonsera?

4) Vill SVT och statsmakten att 80-90 % av den manliga befolkningen ska leva i celibat, eftersom landets kvinnor inte släpper till? Vilka samhälleliga konsekvenser får detta?

5) Artikeln är en ren partsinlaga och nyanserar inte frågan på något sätt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...as-berattelser

Diskutera SVT:s logiska motsägelser och idiotier!
Du tycker det är okej alltså?
Citera
2024-04-06, 17:37
Medlem
Citat:
Att fyra kvinnor uppger sig ha fått sexuella förslag på sin arbetsplats har inget allmänintresse eller nyhetsvärde överhuvudtaget. Så givetvis är det feministisk propaganda avsedd att väcka avsky mot sexköpare och sexhandel. Därvid kan narrativet kring den missslyckade sexköps- och kopplerilagstiftningen vidmakthållas. Eller är du naiv nog att tro att SVT är ideologiskt neutralt? Det har riktats enormt mycket kritik mot public service partiskhet under lång tid. Omkring 80 % av dess medarbetare röstar vänster enligt diverse undersökningar. SVT har dessutom fel rent vetenskapligt. Kriminaliserad sexhandel leder till fler övergrepp mot kvinnor, inte färre.

Och detta med att så många journalister på public service gillar de rödgröna partierna. Vad tycker KD och SD (som väl varken är vänster eller speciellt feministiska) om prostitution tror du?
Citera
2024-04-06, 18:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Och detta med att så många journalister på public service gillar de rödgröna partierna. Vad tycker KD och SD (som väl varken är vänster eller speciellt feministiska) om prostitution tror du?

At vi har både korkade och korrumperade politiker och media är väl knappast någon nyhet? Deras ideologier och åskter är inte förankrade i fakta. Så även gällande frågan i topic.
Citera
2024-04-06, 18:52
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Du tycker det är okej alltså?

Så länge sexhandel och bordeller är kriminaliserade så är det förklarligt. Jag tycker inte att det är likställt med trakasseri eller ofredande att fråga en kvinna om sex mot pengar i ett sådant här sammanhang. Däremot är det ett osmart beteende. Kvinnor frågar ju ut alltid ut män om status och pengar innan de får ligga, så varför ska män inte kunna erbjuda en slant direkt för sex?
Citera
2024-04-06, 18:58
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Kvinnor frågar ju ut alltid ut män om status och pengar innan de får ligga,

Ursäkta?
Gör dom?
Det var bland det dummaste jag läst på FlashBack idag, och jag har spenderat en del tid här.

Var har du fått denna idé ifrån?

/VV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in