• 1
  • 2
2006-08-11, 20:03
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Hur gör man en porrfilm? Förutom att man filmar ett samlag, alltså. Behöver man speciellt tillstånd, eller nåt sånt för att publicera den sen? Och vart skulle man få tag på skådisar utan att flyga hit amerikaner?
Citera
2006-08-11, 20:06
Medlem
Det är väl bara att sätta på kameran och filma dina övningar med lämplig partner, kan jag tänka.
Citera
2006-08-11, 20:07
Medlem
Parkers avatar
Ja, det är ju bara amerikaner som spelar in porr...
Citera
2006-08-11, 20:22
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Ja, det är ju bara amerikaner som spelar in porr...

Nej det visste jag faktiskt, men i en annan tråd länkade dom till agenturer för skådisar som sökte arbete, varav de allra flesta var i USA. Jag funderar mest på hur man publicerar, och om det är några krav på hur det ska gå till... Om man skulle få sina filmer ut till butiker alltså.
Citera
2006-08-11, 20:22
Medlem
Jahs avatar
vet ej
Citera
2006-08-11, 21:06
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jah
vet ej

Då antar jag att du just nu letar information till ditt nästa svar?
Citera
2006-08-11, 21:16
Medlem
Spott & spes avatar
Äh, vadå tillstånd? Hur skulle en sådan ansökningsblankett se ut?

Nä, rigga upp en digitalkamera eller be en trogen bekant sköta filmandet. Fixa en tjej som är med på noterna (den garanterat svåraste fasen av hela operationen) och prova er fram. Försök hitta någon slags nisch som som inte är helt överexploaterad. Skulle tro att marknaden är snudd på mättad när det kommer till vanlig komventionell samlagsporrnografi. Jag utgår ifrån att du vill tjäna pengar på det hela. Om så inte är fallet kan du ju bära dig åt precis hur som helst.

Lycka till.
Citera
2006-08-11, 21:21
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Det var ungefär så jag hade tänkt att det skulle gå till, men jag antar att tjejen ifråga skulle vilja ha betalt, och då skulle jag väl bli nån slags arbetsledare eller nåt? Hon skulle ju vara anställd av mig under tiden det tar att spela in filmen. Sen måste ju filmen (filmerna) nå allmänheten, varpå någon köper eller hyr filmen. Det vet jag inte hur det går till.
Citera
2006-08-11, 21:21
Medlem
micaeles avatar
Res till öststaterna (Polen, Ungern, Baltikum...) och utge dig för att vara en porrtalangscout från något stort företag. Hyr en billig lägenhet, sätt ut en annons, och se till att prova ut flickorna duktigt med kameran i högsta hugg.
Få dem gärna också att skriva på någon sorts kontrakt där de godtar spridning av gjord film med chans till framtida kontrakt (som givetvis aldrig kommer hända).

Glöm sedan inte att dela med dig av dina filmer till alla här på Flashback.
Citera
2006-08-11, 21:25
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Det lät inte så dumt, och jag kan väl erkänna att jag har funderat på det. Kruxet är väl bara vart i öst man ska åka, hur länge man ska stanna där, och hur mycket sjukdomar flickorna där har. Men det skulle ju vara en klar ekonomisk fördel. Man kunde ju åka genom baltikum, en huvudstad i taget, sen till Warzawa. Då måste man ju ha fått kontakt med ett par tjejer.

Och visst kan väl ett smakprov vara lämpligt om det skulle falla väl ut...
Citera
2006-08-11, 21:28
Bannlyst
kommer nått av dina projekt igång så är du tvungen att lägga ut filmerna här på FB!!

Lycka till btw
Citera
2006-08-11, 21:30
Medlem
DesolateWastess avatar
Åk till Budapest.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto