2024-04-11, 10:07
Medlem
Tjabo1973s avatar
Jag tycker verkligen inte att man skall utseende- eller kroppshåna någon, men Signe Krantz sätter själv specifikt fokus på sin kropp i sin text om det påstådda hotet som sedan anförs som ett direkt argument för den nya könslagen.

Förutom redan diskuterade egendomligheter så kan man ytterligare bedöma trovärdigheten i Signe Krantz berättelse om mordhotet genom att läsa följande rad om mannen i baren:

Citat:
"Han kunde inte fokusera på något annat än att fråga ut mig om min kropp"

och sedan titta och lyssna på Signe Krantz här i TV:

https://www.svtplay.se/video/ed6qazr...&position=3138

Man kan, utan att vara elak, ändå fundera på om det känns som ett realistiskt scenario att en manlig krogbesökare "inte kunde fokusera" på något annat än Signes kropp.
Citera
2024-04-14, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabo1973
Jag tycker verkligen inte att man skall utseende- eller kroppshåna någon, men Signe Krantz sätter själv specifikt fokus på sin kropp i sin text om det påstådda hotet som sedan anförs som ett direkt argument för den nya könslagen.

Förutom redan diskuterade egendomligheter så kan man ytterligare bedöma trovärdigheten i Signe Krantz berättelse om mordhotet genom att läsa följande rad om mannen i baren:

och sedan titta och lyssna på Signe Krantz här i TV:

https://www.svtplay.se/video/ed6qazr...&position=3138

Man kan, utan att vara elak, ändå fundera på om det känns som ett realistiskt scenario att en manlig krogbesökare "inte kunde fokusera" på något annat än Signes kropp.

Ja, haha. Spot on faktiskt. Narcissist?
Så självgod och cringe. Hon serverar plattityd efter plattityd som i en starletnovell.
Nu något på X om att ta hand sig och inte bli utbränd.
Märkligt att hon blir till något slags alibi i cirkus trans. Kunde de inte hitta en smartare?
Citera
2024-04-14, 15:51
Medlem
smoerreboms avatar
Verkar vara rätt otrevlig och dryg mot folk som tycker olika men försöker diskutera med hen på twitter. Gör att man inte känner nån större lust att visa välvilja utan jag kan nöja mig med den bekväma utgångspunkten att såna där freaks ska bara erbjudas psykologhjälp och får bekosta sina vanställande ingrepp själva.
Citera
2024-04-21, 20:40
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Verkar vara rätt otrevlig och dryg mot folk som tycker olika men försöker diskutera med hen på twitter. Gör att man inte känner nån större lust att visa välvilja utan jag kan nöja mig med den bekväma utgångspunkten att såna där freaks ska bara erbjudas psykologhjälp och får bekosta sina vanställande ingrepp själva.

Problemet där är kanske just att Signe tror att de jure rättigheter skulle innebära de facto rättigheter.

Hon har en stil som gör att hon aldrig kommer bli bemött som en normal person.

Om hon någonsin bildar familj kommer det vara med någon ur hennes egen subkultur.

Men jag siar att hon kommer dö ensam.

Hon kommer aldrig bli en person som genom att göra ett exempel av sig själv visar att hon är jämlik ute i verkligheten.

Bara massa ord. Precis som var och varannan HBTQ-aktivist online.

De hade varit losers även utan diagnos pga fel ingångsvärden i livet.

De facto har noll förändrats i verkligheten, Signe kommer vara hatad resten av sitt liv på grund av sina attitydsproblem.
Citera
2025-01-31, 18:52
Kära Signe.

Are you winning?

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/...transornas-fel

Citat:
Det är dags för Grotescos sketch “Bögarnas fel”, att göra en comeback, men anpassad till 2020-talet och saker som folk skyller på woke och transpersoner. Jag ger dem ett frikort att använda skällsordet “transa” om de vill använda låttexten.

Du gav dem frikort. Det var stort av dig.

Vi lever oerhört olika kvinnoliv, du och jag Signe. Du är en uppburen krönikör och ledarskribent på Schibsted som förmodligen är helt omedveten om det hat som tranpersoner som går utanför rollen som offer kan råka ut för. Helt.

The bucket stops here, brukar man säga på utrikiska. Ni är inte frontsoldater i ett kulturkrig. Ni är ungdomar med NPF som har dissociativa problem i era liv och därför skickas fram som kanonmat av människor som hatar er.

Don't shoot the messenger osv.

Ha en bra kväll alla flashbackare.
Citera
2025-07-11, 10:23
Medlem
BlueBarrels avatar
" Transmördaren från Boden "
Dvs väldigt passande incident för agendan.
Citera
2025-07-17, 11:52
Medlem
Hon tillför ingenting i debatter
Citera
2025-08-09, 23:31
Medlem
Det "Signe" skriver här är ju i det närmaste satir.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...het-ar-hittepa
Citera
2025-08-10, 08:34
Medlem
MrMarios avatar
Jag tror han önskar att mordhotet hade ägt rum, men som karln beskriver det "för att du är emot normer" låter mer som nått han författat i sin egen autistskalle, mycket låg chans att ett mordhot uttalats på det sättet, jag finner sannolikheten som lägre än 10% att ett mordhot ägt rum.

Jag tror snarare han är lite besviken att så få faktiskt bryr sig i vad folk har för påhitt med sina sexualiteter, och att 99,95% av den svenska befolkningen inte säger ett dyft till främlingar, oavsett om de är hetero, homo eller trans.
Senast redigerad av MrMario 2025-08-10 kl. 08:37.
Citera
2025-08-14, 21:10
Medlem
Hon är en hycklare, är en översittare och hennes åsikter befängda, som idag i Aftonbladet
Citera
2025-08-15, 07:25
Medlem
Tvivlar på att detta ens har hänt. Hela upplägget låter helt overkligt. Men, på Aftonhoran så är väl påhittade hot ett sätt att få uppmärksamhet när det råder stiltje i nyhetsredaktionen. Sedan är väl offerkoftan det sedvanliga modus operandi för sagda personer.
Citera
2025-08-15, 07:57
Medlem
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Hon är en hycklare, är en översittare och hennes åsikter befängda, som idag i Aftonbladet

Han som vill vara hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in