Hej jag har en Skoda superb 05 tror jag att det är. Kan någon ge tips vad jag skall göra?
Problemet med bilen är att det kommer vitt rök från bilen. Och ibland startar jag och kör i kanske 5 min så kommer det rök. Ibland kör jag 30 min och ibland kanske inte på hela bilfärden dvs strax under 1 h
Hej jag har en Skoda superb 05 tror jag att det är. Kan någon ge tips vad jag skall göra?
Problemet med bilen är att det kommer vitt rök från bilen. Och ibland startar jag och kör i kanske 5 min så kommer det rök. Ibland kör jag 30 min och ibland kanske inte på hela bilfärden dvs strax under 1 h
Förmodligen topplockspackningen som behöver bytas. Den håller inte tätt utan läcker in kylarvatten in i förbränningen/avgaserna, vilket ger den vita röken (ånga).
Med andra ord måste du plocka isär och lyfta av överdelen av motorn. Inget du ger dig på som nybörjare på egen hand, direkt. Iallafall inte på en nyare bil.
Ett tips är ju dock att du nämner vilken motor som sitter i bilen, bensin eller diesel? 1,8? 2.0? Turbo? Osv.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!