Citat:
Ursprungligen postat av
Skridskorkillen
Hjälp mig.
Igår handlade jag med min syster inför påsk. Hon skulle betala en del av varorna och de la hon i en egen påse i min vagn. Inga konstigheter eller uppsåt till stöld!
Jag körde med självscanning som alltid.
I kassan får jag avscanning och biträdet kollar mina varor vilket inga diffar, under tiden går min syster ut ur butiken med sin påse. Vilket jag tog för givet att hon hade betalt för.
Då kommer ett biträde efter oss och anklagar oss för stöld. Kräver oss att följa med tillbaka till kassan vilket vi gör. Där börjar de prata om polis och jag får panik då jag har gjort rätt för mig! Jag väljer då att gå därifrån men biträdet försöker hålla i mig men jag drar mig ur greppet i ren panik.
Både jag och min syster är totalt chockade och jag fattar att det ses som snatteri på varorna hon gick ut med ( hon fick en black-out) och vems varor som var vems tänkte hon inte på.
Vad kan jag nu förvänta mig? Har pratat med polisen då jag ringde upp de direkt såklart men de kunde inte ge mig några direkt svar.
Jag är livrädd. Dels för att jag inte inväntade polis men också för att jag är rädd för att jag anses som delaktig i detta.
Låter som systern fick lika stor blackout som arga snickaren som av ren slump glömde scanna det dyraste köttet,, flera stycken, men scannade allt annat.
Låter som ren bullshit.
Hurvida det var meningen att ni skulle lura systemet tilsammans eller om din syster skulle göra det själv utan att du visste om det låter jag vara osagt.
Oavsett, med tanke på hur ni(du) har agerat så finns det tre alternativ.
1. du kastar din syster under bussen
2. Du säger inget om din syster, eller vägrar berätta vem som var med och du åker dit själv för det(Att skylla på att det var den andra som stal o samtidigt vägra berätta vem kommer inte ses som trovärdigt)
3. Berätta att du var med din syster utan att kasta henne under bussen och ni åker dit båda.
Sen förstår jag inte riktigt varför ni inte bara handlade tilsammans och gjorde upp det ekonomiska mellan varann efterråt. Men handlingen var kanske inte till ett genemsamt påskfirande, fast var det inte det förstår jag inte riktigt varför ni handlade tilsammans. Men skit i det, har hört konstigare saker.