Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-29, 11:27
  #85
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Min son är motorintresserad är på träffar event osv. (han säger) nu är väl inte det något man kan säga är fakta baserat, men det det dyker upp invandare när dom samlas på parkeringar visar upp sina bilar och ljudanläggningar då kommer det invandrare dit, enligt min son är det invandrare som missköter sig och vill sälja droger vilket dom motorintresserade "svennar" inte är intresserade av. Detta gör att polisen dras dit. Gissa en gång till vilka bilar polisen stoppar. Inte är det BMW och " Adidas riddarna"

Så bilintresserade blir alltså straffade för att kaosblattar missköter sig.
Citera
2024-03-29, 12:06
  #86
Medlem
vattenskoterns avatar
Ändå bara snorungar som gått i särskola som besöker A6 parkeringarna, i sina äckliga klappsänkta familjebilar. Fyfan finns ju inget mer pinsamt.
Citera
2024-03-29, 12:57
  #87
Medlem
Helt jävla sjukt! ockerpriser
Citera
2024-03-29, 13:46
  #88
Medlem
66ccskyhawks avatar
Aldrig förstått poängen med att skräpa ner så jävligt o förstöra, men tror inte att parkeringsavgift är rätt väg. poliser på plats som faktiskt ingriper när de ser vandalism och nedskräpning. känns mest som de tittar på? 3000kr för varje burk man kastar på marken samt fullt betalningsskyldig för vandalism.

var där förra året. ca ett flak krossade ölflaskor runt varje bil, donken skräp efter en hel släktmiddag osv. tom på evenemeng där de ställs ut massor av extra soptunnor ser det likadant ut.
Citera
2024-03-29, 14:25
  #89
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martzink
Läste nyss att parkeringsavgiften kommer öka till 3000sek per påbörjad timme från fredag den 29e till 1a april mellan 18:30 till 08:00 på parkering A6 Asecs i Jönköping.

Detta är för att bekämpa den stökiga bilträffen som hålls på kvällarna efter Custom motor show. Det brukar vara viss vandalism och avspärrning av polis och patruller.

Jag är förbryllad över den höga avgiften, det är det högsta jag har sett.
Har ett p-bolag rätten att sätta vilken taxa som helst, finns det ett maxbelopp, ocker?
Blir då 45000kr om man råkar parkera där över natten.
Vet någon här vilket P-bolag som sköter området?

Källa https://www.expressen.se/nyheter/sve...onor-i-timmen/

Det är väl billigare med en bot?
Citera
2024-03-29, 15:29
  #90
Medlem
Haha, skummade igenom tråden. Antingen ser jag inte ironin eller så förstår inte folk att det är ett aprilskämt :'D
Citera
2024-03-29, 17:40
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rapoo
Haha, skummade igenom tråden. Antingen ser jag inte ironin eller så förstår inte folk att det är ett aprilskämt :'D
Det är inte ett aprilskämt, dessutom var det felinställt så det började gälla redan i går och ett flertal fick horribla parkeringsavgifter! Det har dock korrigerats.
Citera
2024-03-29, 17:41
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Min son är motorintresserad är på träffar event osv. (han säger) nu är väl inte det något man kan säga är fakta baserat, men det det dyker upp invandare när dom samlas på parkeringar visar upp sina bilar och ljudanläggningar då kommer det invandrare dit, enligt min son är det invandrare som missköter sig och vill sälja droger vilket dom motorintresserade "svennar" inte är intresserade av. Detta gör att polisen dras dit. Gissa en gång till vilka bilar polisen stoppar. Inte är det BMW och " Adidas riddarna"
Har varit på en massa event och skulle nog vilja säga att du är lite väl godtrogen om du tror på din sons version.
Citera
2024-03-29, 17:43
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Så bilintresserade blir alltså straffade för att kaosblattar missköter sig.
I detta fallet är det snarare seriösa bilintresserade som drabbas av WT-folk som inte kan bete sig. Det är glest mellan invandrare när man åker på dessa ställen.
Citera
2024-03-29, 18:25
  #94
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Det verkar vara Parkman i det här fallet.

https://parkman.nu/parking/asecs/
Marken ägs av kommunen. Eller?
Citera
2024-03-29, 18:54
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Marken ägs av kommunen. Eller?
En samfällighet tyckte jag det stod någonstans i tråden.
Citera
2024-03-29, 19:34
  #96
Medlem
moderator-hatarens avatar
Är ocker tillåtet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback