Det snackas om att appen Tiktok, tillsammans med andra sociala medier, däribland Instagram Snabbchatt, Facebook och allt vad det nu heter skapar "brain rot".
En förklaring på vad brain rot är:
"Brain Rot or Brainrot is a slang term used to describe content that has little to no artistic, educational or substantive value, painting it as having a negative impact on the viewer and thus leading to the degradation and "rot" of their brain. In relation, the term is used to refer to pieces of "brain rot content" that a person cannot stop thinking about, leading to further brain rot, such as regularly repeating the Skibidi Toilet song."
Exempel på detta kan då vara allas våran skibidi toilet (
https://youtube.com/shorts/tzD9OxAHt...N2c3sXZE_xMKni), vilket är något jag bevittnat med mina egna ögon, min minsting fick, och har fortfarande en stor obsession vid skibidi.
Jag undrar om brain rot är ett verkligt fenomen? Finns det medicinska bevis på att man faktiskt blir dummare, får sämre minne och allt vad brain rot medför av att konsumera dessa meningslösa och hjärndöda klipp, bilder och ljud? Har du själv upplevt det kanske?